Gå til innhold

Mitt første prosjekt: FileMantiX


Anbefalte innlegg

Hva brukte du til å skjære hullene i front- og bakplate?

Jeg hadde tenkt til å droppe optisk drev, da jeg under installasjonen bare kan ha kabinettet åpent, og når installasjonen av OS er ferdig bare tar jeg ut det optiske drevet, setter på dekselet og vips, myye bedre plass :) .

Jeg brukte først drill med metallbor, deretter baufil i ett lite håndtak. Prøvde først med stikksag men vibrasjonene ødla mye :(

Til Viftene brukte jeg 79mm hullbor (kosta ca 80 spenn) men hullene ble litt større enn 80mm, heldigvis dekket viftegrillene over det estra rommet. Ville prøvd med kansje 77mm hvis det finnes.

Kan være fordel med litt tykkere alu. plater hvis du skal ha mange hull (som jeg hadde i front & bak panel) 1mm er grei til hele plater, men ble litt svakt med mange hull i seg. 2mm er vel det jeg har sett de fleste bruke.

 

Lurt det med optisk drev ja ;) Neste FMX skal ikke ha noe slikt vrøvl :p

Kanskje jeg får begynt til uka :) .

Jeg trenger faktisk ikke mange hullene; 1 lite hull til powerknapp foran og bak skal jeg ha til strøm og nettverk. Skal også skjære ut til switch da.

Jeg får la meg inspirere mens jeg er på grillfest :w00t: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på en ting. Det jeg skal ha skjært ut, formet o.l. akkurat som HD racken din, kan blikkenslageren gjøre det?

Jeg kan bare gi han f.eks. en skisse og mål, så gjør han det for en rimelig penge, hvis jeg har med materialer?

Jepp, det var det jeg gjorde, tok med meg en skisse og materialer, så kappet og bøyde han til.

Ikke umulig at han kan skaffe materialer billig også, men regn med bestillingstid (ofte ikke mer enn ett par dager).

Lenke til kommentar
Lurer litt på en ting. Det jeg skal ha skjært ut, formet o.l. akkurat som HD racken din, kan blikkenslageren gjøre det?

Jeg kan bare gi han f.eks. en skisse og mål, så gjør han det for en rimelig penge, hvis jeg har med materialer?

Jepp, det var det jeg gjorde, tok med meg en skisse og materialer, så kappet og bøyde han til.

Ikke umulig at han kan skaffe materialer billig også, men regn med bestillingstid (ofte ikke mer enn ett par dager).

Da er nok det akkurat noe for meg :) .

Det jeg tenkte var at jeg skulle få min maskin til å ligne på FileMantiX inni, mens utenpå skal den ha en blå lakk. Jeg skal også ha en stillegående 120mm vifte foran, og evt. bak under PSU.

Har du noen mål på FileMantiX jeg kan få? Står sikkert et sted i emnet her, men har litt dårlig tid :p .

 

Edit: skrivefeil. Nål istedenfor Mål.

Endret av Marti
Lenke til kommentar

Mål på FMX ?, står tidligere i tråden.

Jeg har en SketchUp-modell av den, men det er før siste del av bygginga, men er jo grei som en guide.

Endringene i forhold til modellen var kun på plassering av skruer, plexiglasset, powerknapp og dekselet.

Sketchup er ett veldig kjekt program til 3D-skisser, og mange pc-moddere bruker det, så hvis du søker litt, finner du mange ferdige komponenter ferdig modellert.

Kan legge ut fila dersom det er intressant.

Lenke til kommentar

Imorgen skal jeg få bestil diverse deler, derav Crucial 512mb PC2100 minne, VIA EPIA M10000 hovedkort, 2x 250GB WD S-ATA disker, S-ATA Raid (450,- :O), en GigaBit switch og en 270w strømforsyning.

 

Gleder meg som en unge (bokstavelig talt) :D .

 

Jeg må virkelig takke deg for denne idèen Cybermantix! Jeg har fått veldig god inspirasjon :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...