Gå til innhold

Mitt første prosjekt: FileMantiX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har ikke tenkt på noen form for støydemiping da? virker som det kommer til å bråke villt slik jeg ser det.. ;) (metall agains metall lissom)

 

og med "løent", mente jeg at det kunne bli litt vel ustøtt..(for å bruke slike ord)

kunne vel fungert bedre å limt den fast, men da har du jo til gjengjeld ikke nok space til skruehoder..

 

så du har nok valgt den "gylne middelvei" :)

Lenke til kommentar
du har ikke tenkt på noen form for støydemiping da? virker som det kommer til å bråke villt slik jeg ser det.. ;)

Jeg har gummi-ringer, O-ringer kalles det vel... som jeg skal plassere mellom HD'ene, den optiske enheten og racket. I tilegg har jeg noe vibrasjonsisolerende greier som jeg skal ha på viftene.

Regner ikke med enormt bråk, men det er jo noe som kanskje kan utbedres litt etterhvert, da jeg har noen matter med NoiseControl-materiale liggende.

Lenke til kommentar

*Update*

Da har jeg holdt på med plexiglasset litt, samtidig som jeg har lett etter bryter og LEDs for power-knappen.

Det har dessverre skjedd en misforståelse mellom meg og karen som skulle bøye til dekselet, slik at det ikke er blitt gjort enda. Men dette blir fikset kommende uke.

Jeg har siktet meg ut denne bryteren, regner med i blå versjon;

bryter1.jpg

Mer om dette kan dere lese om i denne tråden.

Så over til det som er gjort.

Som sagt skulle jeg ha en logo på PCen, slik jeg gjorde dette var at jeg fikk svigerinna mi til å designe en og skjære den ut i papir med en klebende side;

Logo-2-Cutout-place-thb.jpg

Her ser dere at jeg har plassert det ca hvor jeg vil ha den.

Etter å ha klebet den fast på baksiden av plexiglasset, lakkerte jeg så den siden.

Logo-3-Painting-thb.jpg

Deretter fjernet jeg papiret.

Logo-4-Painting-2-thb.jpg

Her har jeg bare lagt plexi'en oppå kabinettets front slik at man får ett inntrykk av hvordan det blir:

Logo-5-Tryout-thb.jpg

Som man kan se var fangrillene litt større enn jeg hadde ventet (82-83 mm diameter), og dermed overlapper de hverandre. (Note to self; kjøp ALLE komponenter FØR du begynner)

Da blir det desverre ikke mer jobbing før til helga igjen :(

Men da regner jeg med at jeg burde bli ferdig med røkla. :)

Nå gjelder det å finne ett nytt digitalkamera jeg kan låne, da forrige kameraets eier reiser vekk nå :hmm:

Kan jo være like greit, da det ikke var helt stabilt på autofokusen sin...

Lenke til kommentar

dette blir bra.. Bare et spørsmål. Er alle vinkler 90 grader eller er det litt "slingrinsmon".

Hvordan blir det egentlig med temperaturen rundt omkring i kabinettet?

Vet jo at de virkelige temperaturene ikke kommer før du er ferdig.. men hvordan har du tenkt til å bekjempe varmen?'

 

Husk forresten at ALU råtner....

Lenke til kommentar
Er alle vinkler 90 grader eller er det litt "slingrinsmon".

Hvordan blir det egentlig med temperaturen rundt omkring i kabinettet?

men hvordan har du tenkt til å bekjempe varmen?'

 

Husk forresten at ALU råtner....

1. Det er litt slingringsmonn... men det burde vært mer ;)

2. Det blir nok noe jeg må se på. CPU/Hovedkort produserer lite varme, så det blir nok harddiskene som varmer opp alt. Viftene foran blåser luft over harddiskene, og PSUen sin vifte blåser ut på baksiden. Akkurat nå har jeg ikke bakpanel til hovedkortets plugger så det er ett stort fint hull der luften kan strømme ut. Evt kan det tenkes at jeg gjør som på shuttle'en min; lager vindu med gitter for på sidene av kabinettet eller bare setter inn noen kraftigere (dog støyende) vifter foran.

3. Aluminium råtner :ohmy: - Dette har jeg ikke hørt om før!!

Kan det hjelpe å lakke det eller noe slikt? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...