Gå til innhold

Hva er egentlig vitsen med linux?


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-23 12:57, dr-doom skrev:

Vet dere hva linux egentlig er??

Det er da man sitter å knotter på det der DOS greiene, en slik DOS klon som en fyr som heter tore linus laga fra Finland.

Det der andre er windows som du kjører ved siden, ved å trykke alt-tab eller noe!



 

Hihi, jommen sa jeg trolling ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser for meg doom (må bare ta vekk hele dr. tittelen) skrive i word :

dir

ren er*.?lx *.old

 

hehe.... :razz:

 

selv jobber jeg med win2000 og SAVNER en skikkelig bash-line... når en skal gjøre ting som ikke er mulig i windows (uten at det blir tungvint) er det av og til mulig å gjøre det i et cmd vindu.... men det er ikke altfor kraftfullt......

 

skal sette opp linux hjemme selv - skal bare få en maskin til det.

 

ellers er det ikke noe i veien med å surfe uten et grafisk grensesnitt - lynx....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 12:28, Ludde skrev:



lol.. jeg ler så jeg griner faktisk.

hørt om windows emulator og virtual pc ?

prøvd å kjøre apache/ftp/irc-bouncer med en WinXP ?

hørt om GUI -> kde / gnome / enlightenment ?

hørt om gaymere som ikke har peiling på seiling som alltid skal spørre etter meningen med linux ?

hørt om gaymere som ALLTID skal sammenligne OS med Xp ? - xp er en søplete utgave av windows 2000 med mac-design for å lokke til seg retardeds..


-Windows 2000 | Linux Slackware 8.0 = very nice


 

Helt enig med Xp meningene dine! :wink:

Har aldri vært bortpå en mer søpplete utgave av Windows eg! :wink:

Slackware 8.o... joda.... Men Jeg foretrekker Red Hat!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 12:57, dr-doom skrev:

Vet dere hva linux egentlig er??

Det er da man sitter å knotter på det der DOS greiene, en slik DOS klon som en fyr som heter tore linus laga fra Finland.

Det der andre er windows som du kjører ved siden, ved å trykke alt-tab eller noe!




 

Dos - clon ?

 

Frekkas er du **** meg også etter all nyttige innformasjon du har fått her nå av oss andre,...

 

Vet du hvor lenge UNIX shellet har vært du eller ??

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-23 13:14 ]

Lenke til kommentar

Ser at Doom har sluttet å komme med inlegg ettar at han kjønte hvor mye han dreit seg ut... man bare sånn hvis du fortsatt leser innlegg på denne tråden... hvordan fa... kan jeg svare på dette hvis jeg ikke har et grafisk grensesnitt. sa jo at jeg sitter på en RH7.2 maskin ... X windows er et grafisk grensesnitt til Linux som funker helt glimrende.O

 

Men som sagt WinXP er dritbra det også. Og for en nybegynner er det nok å foretrekke, men skal man ha en server så er jo linux helt genialt!! hmm en win2000 server med 5 klientlisenser koster 13000,- en linux server med ubegrenset antall brukere .. 0,- man skal være jævlig dårlig i matte for å ikke se hva som lønner seg.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 13:15, dr-doom skrev:

Var bare litt usikker der..


Lynx virka tøft, finnes det en grafisk versjon til Windows kanskje?


Hva linux versjon bør jeg velge?


 

Lynx i grafisk ?? - For what purpose ???

 

Bruk Opera eller Netscape heller da,....

 

Eller bruk Lynx i en terminal når du kjører GUI.

 

Lynx er til WIndows ja,... - tror hvertfall det....

 

Hvilken Linux Distribusjon du bør velge ?? - For deg ville jeg ikke anbefallt noe vanskeligere enn Lycoris /Mandrake ....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 13:07, N3xUZ skrev:

Quote:


On 2002-04-23 12:28, Ludde skrev:



lol.. jeg ler så jeg griner faktisk.

hørt om windows emulator og virtual pc ?

prøvd å kjøre apache/ftp/irc-bouncer med en WinXP ?

hørt om GUI -> kde / gnome / enlightenment ?

hørt om gaymere som ikke har peiling på seiling som alltid skal spørre etter meningen med linux ?

hørt om gaymere som ALLTID skal sammenligne OS med Xp ? - xp er en søplete utgave av windows 2000 med mac-design for å lokke til seg retardeds..


-Windows 2000 | Linux Slackware 8.0 = very nice


 

Helt enig med Xp meningene dine! :wink:

Har aldri vært bortpå en mer søpplete utgave av Windows eg! :wink:

Slackware 8.o... joda.... Men Jeg foretrekker Red Hat!

 

Jeppz,... Det er det som er så innmari genialt med det sinnsykt store utvalg av distroer,... - Vi velger det vi vil !!! - Eller mekker en selv, for den saks skyld,....

Lenke til kommentar

Grafisk er da mye bedre, da hadde lynx rocka egentlig visstnok. Man arbeider mye fortere grafisk, man kan bruke mus! Kan man det i linux? jeg har usb, og det funka nå aldri da jeg brukte redhat 5.2

 

En nabo brant det til meg en gang, og jeg ble veldig skuffet! Nå kjører jeg Windows 98 second addition og der funker det nå veldig bra, har en logitek mus, usb, vil den nå funke i linux?

 

Mandrake som er nevnt flere ganger, har hørt lite om det, er det bra?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...