Gå til innhold

Doom 3 omtale i PC Gamer anbefaler Radeon 9800.


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faktisk så er det Nvidia som har det way its ment to be play utsagnet, og ikke Ati.

 

Personelig så tror jeg Doom 3 kommer til og gruse Half life i grafikk, da Carmak og co har hatt veldig godt tid til å lage dette spillet. Samtidig har de vert nødt til å kode om halflife på rekord tid, noe som jeg tror fører til at grafikken ikke blir så god som planlagt.

Å skrive om en kode har ikke noen innvirkning på grafikken. Hvis du vil se hva jeg mener anbefaler jeg deg å se på E3 2003 filmen fra HL2 og E3 2004 (kodede versjonen) Her ser du at grafikken faktisk virker smoothere ;)

Lenke til kommentar
Liksom 10fps forskjell driter jeg i, men blir det 25fps da...

Tror ikke det blir 10 FPS engang. Du må huske at det verken er ATI eller Nvidia som lager dette spillet. Det er id og Valve. De tjener nok ikke mer penger på å selge rettigheter til Nvidia eller ATI samme enn hva salgstallene vil bringe inn. Og hva må til for å selge mye? Jo kunder. Om spillet kjører skikkelig dårlig på et av disse to merkene kan de tape kunder og dette er jo ikke noe de vil. Derfor vil man nok se at spillet kjører relativt likt på begge kortene.

 

Den største forskjellen tror jeg vil ligge i hva av de nye "features" som vil bli støttet. PS 3.0 og 3Dc f.eks kan det hende det tar en patch eller to før vil bli støttet begge to. F.eks at 3Dc er støttet i doom3 fra retail, mens man må vente i noen uker på en patch som gjør at PS 3.0 blir støttet.

Lenke til kommentar

seff går det ann og spille doom 3 med ati 9800 eller fx 5900,noe annet ville vært utenkelig.går sikkert og spille det med ti-4200 eller ati 9600 også.er vet mere hvilken krav man selv setter til grafikken.

men tror ati x800 eller nvidia 6800 gjør jobben best i høye oppløsinger og bruk av AA/AF .

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
QUOTE]

Å skrive om en kode har ikke noen innvirkning på grafikken. Hvis du vil se hva jeg mener anbefaler jeg deg å se på E3 2003 filmen fra HL2 og E3 2004 (kodede versjonen) Her ser du at grafikken faktisk virker smoothere ;)

 

Roger that, da har jeg foret i meg feil info tidligere.

 

roffen: tror ikke det kommer demo før relase dato, vist den kommer før såburde den ha vert her, slik at folk virkelig ble gira på å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Ang. PS3... Har ATI sagt noe om eventuelt når de vil implementere det?

PS3.0 blir vel i neste generasjons skjermkort - som muligens ikke ligger mer enn 6-9 måneder fram i tid...

Først kommer det nok en "refresh" av R420 som heter R480, den kommer neppe til å ha SM3.0 for ATi sin del må vi nok vente til R500 serien som jeg neppe tror kommer før tidligst høsten 2005.

 

For å få R420 til å dtøtte SM3.0 krever en fullstendig re-design av hele VPU'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...