Gå til innhold

X800XT eller 6800 Ultra?


GRendal

Anbefalte innlegg

har sett en test her inne på forumet hvor helt vanlig 6800 knuste X800PRO i AAxAF og det sier ikke så mye enn at folk har gått å sagt at 6800 hadde AAxAF som lignet GeForce2 og noen sier litt for mye..men støtter 6800 fult ut jeg selv om alle ulempene med strøm osv. !

Tror ikke at GF6800 vanlig "knuser" X800PRO i AA og AF og heller ikke generelt, tror nok det er omvendt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tar i bruk Valves Source Engine:    QUOTE    Developed by Troika, Vampire: The Masquerade - Bloodlines runs on Valve Source Technology - the same game engine technology that powers Half-Life 2.      Link: http://pc.ign.com/objects/566/566186.html

 

Ja. Men det er fremdeles et TWIMTBP spill, som har støtte for SM 3.0.

Source motoren støtter SM 3.0, hl2 vil mest sansynlig bare ikke bruke det før ATI kommer med kort med SM 3.0 støtte.

Lenke til kommentar
6800 støtter PS3.0 noe som tillater blant annet displacement mapping.

Dette gjelder VS3.0 og displacement maping er heller ikke umulig med SM2.0 hardware.

 

Jeg har ikke sjekka om theif har implementert dette, men det er jo et ganske nytt spill så det er ikke umulig.

Theif 3 støtter det ikke displacement maping og ikke forvent at mange spill vil ha støtte for det iløpet av NV40's levetid. Da har jeg mer tro på offset maping eller virtuel displacement maping som ble vist frem i FarCry under NV40 launch event.

 

Ellers er det vel anti-alising og anisotropic filtering hvor X800 slår 6800.

Med AA er det nå ganske likt både når det gjelder kvalitet og ytelsetap.

Lenke til kommentar
6800 støtter PS3.0 noe som tillater blant annet displacement mapping.

Dette gjelder VS3.0 og displacement maping er heller ikke umulig med SM2.0 hardware.

 

Stemmer nok det, men med PS/SM 2.0 kreves det flere passes og blir en del tregere AFAIK.

 

Ellers har jeg sett screenshots av Far Cry med displacement mapping, men jeg vet ikke om dette er noe som de vil gjøre tilgjengelig med det første. Så ganske fett ut :)

Lenke til kommentar
Ellers har jeg sett screenshots av Far Cry med displacement mapping, men jeg vet ikke om dette er noe som de vil gjøre tilgjengelig med det første. Så ganske fett ut :)

Dette er som nevnt offset maping som er en ganske annen metode enn ekte displacement maping, men som gir liknende effekt (derav navnet virutel displacement maping).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
edit: hvor store er egentlig ulempene med strøm?!

Har du en grei PSU skal det gå fint.

Så en 360W går fint? Blir himla dyrt om en skal gå til innkjøp av feks et 6800-kort, for så å oppgradere psu som kan drive det.

 

Når er det snakk om at ATI kommer med kort som støtter ps3.0 da?

Endret av Darth Godo
Lenke til kommentar
edit: hvor store er egentlig ulempene med strøm?!

Har du en grei PSU skal det gå fint.

Så en 360W går fint? Blir himla dyrt om en skal gå til innkjøp av feks et 6800-kort, for så å oppgradere psu som kan drive det.

Man trenger minimum en PSU på 350 watt..... ifølge mitt 6800 Ultra (POV)!!!

Lenke til kommentar
Jeg vill så absolutt går for GeForce 6800GT e.l grunnet nyere og muligens bedre arkitektur.

bl.a SM3.0, som gir noe bedre bilde enn ATi.

Så er det jo mer fremtidsrettet, i mine øyne..

Riktig at det kanskje er mer fremtidsrettet men 3Dc som ATI har gir som i likhet med SM3.0 bedre bildekvalitet det også, har sett eksempler på det i Half Life 2 ;)

Lenke til kommentar
da er ditt POV 6800U ustabilt. jeg anbefaler 420watt til 480minimum!

 

husk på at det rekker hele 133watt

Slike kommentarer synes jeg er helt bak mål. Folk kjører det med 350W helt fint og du anbefaler 420W til 480W?

 

Kan du komme med dokumentasjon på at det under 420W er for dårlig?

Lenke til kommentar
Så mye frem og tilbake, og ingen blir enige... trenger seriøst 6800 en så vesentlig større psu? Eller er det bare tullprat?

Jeg tror det bare er tull, men det er bare min mening. Om man har 300 eller 350W så skal man sikkert klare å kjøre den, om man ikke har så alt for mye annet inne i maskinen.

Lenke til kommentar
da er ditt POV 6800U ustabilt. jeg anbefaler 420watt til 480minimum!

 

husk på at det rekker hele 133watt

Det er vel heller rundt 120W. Uansett er 350W også en anbefaling fra nVidia og det er dem som kjører GF 6800U stabilt på 300W PSU.

 

Jeg vill så absolutt går for GeForce 6800GT e.l grunnet nyere og muligens bedre arkitektur.

bl.a SM3.0, som gir noe bedre bilde enn ATi.

Så er det jo mer fremtidsrettet, i mine øyne..

SM3.0 kan gi (bedre) effekter/grafikk. Men iløpet av NV40's levetid vil det nok hovedsaklig bli brukt til å forbedre ytelsen. Det spørs likevel om det vil overgå "brute force" PS2.0 (X800XT PE).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Ja, det blir spennende å se hva Ati og Nvidia kommer til å klare å tyne ut av den nye generasjonen.

 

Jeg holder fortsatt en liten knapp på at 6800 kommer til å vise seg å være et bedre alternativ om noen måneders tid, men det er jo selvfølgelig spekulasjoner. Har tro på at den nye arkitekturen til Nvidia har enda en god del potensiale i form av driveroptimaliseringer, samt at nyere spill (som fra scratch bruker SM3.0 til f.eks branching o.l) vil kunne se en tydeligere ytelsesforbedring på 6800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...