Gå til innhold

Min første worklog, "server-mod" - update 09.08


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går kveld fant jeg ut at det kabinettet som jeg bruker til server var litt kjedlig, så jeg bestemte meg for å lakkere det, sette inn vindu og kanskje dukker det opp mer senere... Resultatet etter kun noen få strøk ble bra (bilder lengre nede). Lakken jeg brukte er fra Clas Ohlson...

 

 

NB!

Bare så det er sagt med en gang, så er alle bilder tatt med mobil kamera, så kvaliteten er ikke så veldig bra! Har et annet kamera liggende (heller ikke så bra, men bedr e:P), men hadde ikke batterier akkurat her og nå, så jeg fikser nye bilder senere.

 

 

Noen bilder av kabinettet:

 

Den ene sidedøra

Bilde(08).jpg

 

Inni

Bilde(10).jpg

 

Front, uten plastikkfronten

Bilde(12).jpg

 

"Viftegrillen" skal vekk

Bilde(13).jpg

 

Bunn, plass til en radiator? :whistle: Som dere kanskje ser, så har beina blitt slitt vekk, så jeg må nok fikse no nytt...

Bilde(15).jpg

 

 

Slik ser da kabinettet ut. Har nå lakkert den ene sidedøra og fronten for å se hvor bra resultat det ble.

 

Etter noen få lag med lakk

Bilde(04).jpg

 

Bilde(05).jpg

 

Ser jeg noen reflekser?

Bilde(06).jpg

 

Ja, det gjør jeg :D

Bilde(07).jpg

 

 

Noen ideer videre

  • vindu på sidedøra
  • plexi i casebadge plassen forran
  • grønne katoder
  • vifter i bunn / topp, kanskje en radiator senere? ;)
  • nye bein
  • lage noen hull på hovedkort-plata for å gjemme kabler, feks IDE og strøm-kabler

Jeg trenger noen ideer om hvordan vinduet i sidedøra skal se ut. Har ikke lyst på bare en firkant. Det som hadde vært kult, var å skjært ut et motiv slik som noen andre her i forumet har gjort, feks han som skjærte ut dama :D

Har også tenkt å sette inn en viftestyring, så jeg tenkte på denne, eller å sette inn Digital Doc 5'en min inn.

 

 

Specs:

- P4 423 socket 1,5 ghz

- 2 x 256mB + 2 x 128mB RD-ram :w00t:

- 40gB Maxtor

- Riva TNT2 ( :ermm: )

- 3Com 10/100

- Nec CD-rom

 

Bare å komme med ideer til hva som kan gjøres, men gidder ikke å bruke så alt for mye penger på det siden det bare skal være en server.

Det som er litt viktig er at den ikke bråker så mye! Har boxed CPU-kjøler, og CPU'en ligger på ca 27-28 grader idle i bios og i windows, og ribba er "kald". Problemet er at standar kjølere bråker litt, så hvis det finnes en billig, bra og rolig kjøler til en 423 socket, så si i fra ;)

 

 

 

 

Jepp, det var alt for denne gang, sitter nå og venter på at regnet skal slutter, slik at jeg kan fortsette :p For på onsdag drar jeg på ferie og kommer vel tilbake neste helg eller no...

 

 

Edit:

Her er alle bildene samla.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Riva TNT2 ( :ermm: )

ikke mobb det skjermkorte jeg sitter å bruker det daglig :cool:

 

ser bra ut dette, gleder meg til neste uppdate

Fant ut at det var et GeForce 2 kort, og ikke TNT2. TNT kortet ble ødelagt av det defekte Abit IC7-G hovedkortet mitt, men gadd ikke å klage og kreve et nytt skjermkort :!:

 

Har ikke fått lakkert noe mer, eller tatt nye bilder siden det regner og regner... :mad: Tror og håper det blir bedre vær i morra slik at jeg kan lakkere mer. Noen ideer om hvordan jeg kan skjære ut i sidedøra?

Har en 30x20x3mm plexi plate, men denne er nok litt liten for sidedøra..... Kan kanskje kjøpt større plater med plexi i morra, men vil gjerne vite hvor mye jeg trenger først.

 

Kom med ideer! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update

 

I dag har jeg modda litt mer! Fikk faktisk hjelp fra pZion, så takker :thumbup:

Det jeg og pZion har gjort i dag er:

  • tatt fra hverandre PSUen
  • lakka resten av kabinettet
  • skjært ut 2 stk 80x80 viftehull, griller kommer senere
  • skjært ut plass til vinduet
  • sota plexien
  • setti på kabelslanger på PSU

Vi og dekka til toppen av kabinettet med maskeringsteip, siden kabinettet skulle være rødt inni og svart uttapå.

Bilde(16).jpg

 

Bilde(18).jpg

 

 

Men så kom det et lite problem, den røde sprayboksen (kjøpt i polen) ble ødelagt! Altså, det kom bare en rød guffe ut av boksen!!

Bilde(15).jpg

 

 

Men men, siden dette skal være et lavbudjett casemod så lakkerte vi heller alt svart!

Bilde(19).jpg

 

Bilde(23).jpg

 

 

Og så begynte utskjæringen!

Bilde(28).jpg

 

Bilde(27).jpg

 

Bilde(31).jpg

 

Bilde(32).jpg

 

Bilde(33).jpg

 

Bilde(34).jpg

 

Bilde(35).jpg

 

Bilde(36).jpg

 

Bilde(38).jpg

 

Bilde(43).jpg

 

 

Jepp, da var utskjæringene ferdig!

Litt mye støv?

Bilde(40).jpg

 

 

Og så var det døra sin tur til lakkering

Bilde(45).jpg

 

Bilde(46).jpg

 

 

Og så sotingen

Bilde(47).jpg

 

Bilde(48).jpg

 

Bilde(48).jpg

 

Bilde(50).jpg

 

Bilde(58).jpg

 

Bilde(60).jpg

 

Bilde(67).jpg

 

 

Vi fant ut at hvis vi nagla fast plexien, så ville dette sett kult ut :) Her ser dere verktøyet som skal brukes, vi må bare vente noen dager til lakken er HELT tørr!

Bilde(65).jpg

 

Bilde(66).jpg

 

 

Og så fant jeg en kabel som kunne brukes som kabelsamler på PSUen

Bilde(69).jpg

 

Bilde(71).jpg

 

Bilde(73).jpg

Lenke til kommentar

Og litt sprite tusj på kontaktene

Bilde(74).jpg

 

 

 

Sånn, det var vel alt vi har gjot i dag, faktisk har vi gjort mye på en dag :D

Skal se om jeg får bestilt no greier fra microplex om noen dager.

 

Men helt til slutt slenger jeg med noen overview bilder

Bilde(77).jpg

 

Bilde(79).jpg

 

DSC00070.jpg

 

 

En ting jeg glemte i dag var å lage hull i hovedkortplata for å gjemme kabler bak der, men det får jeg i så fall fikse senere!

 

 

Planene vidre nå er:

  • nagle fast vinduet, 4 eller 6 nagler i første omgang
  • innkjøp av katoder, vifter, viftekontroll +++
  • nye bein

 

 

 

Her ser dere alle bildene fra del 2 samla.

 

 

Og så en liten ting til slutt.... Takk for lakk og :dremel: hjelpa! :thumbup:

Lenke til kommentar
Men så kom det et lite problem, den røde sprayboksen (kjøpt i polen) ble ødelagt! Altså, det kom bare en rød guffe ut av boksen!! *bilde*

Neimen har du sett, har akkuratt samme bokser hjemme, svart, sølv og blå. Som også er kjøpt i polen, nærmere sagt i krakow på klassetur... hendig sammentreff.

 

Bra mod foresten

Hehe, takker :)

 

Vi har sikkert kjøpt den i samme butikk :D Kjøpte den også i Krakow! Kjøpte du den i den butikken ikke langt i fra torget? ;)

Lenke til kommentar
Men så kom det et lite problem, den røde sprayboksen (kjøpt i polen) ble ødelagt! Altså, det kom bare en rød guffe ut av boksen!! *bilde*

Neimen har du sett, har akkuratt samme bokser hjemme, svart, sølv og blå. Som også er kjøpt i polen, nærmere sagt i krakow på klassetur... hendig sammentreff.

 

Bra mod foresten

Hehe, takker :)

 

Vi har sikkert kjøpt den i samme butikk :D Kjøpte den også i Krakow! Kjøpte du den i den butikken ikke langt i fra torget? ;)

Ja faktisk, det var en slags klesbutikk, med hiphop/skater klær... (verden er ikke stor)

De sprayboksene er laget for tagging/grafitti, så jeg vet ikke om de egner seg så godt til andre ting... har prøvd å lakke palst med chrom lakken, men med dårlig resultat.

Lenke til kommentar

De burde være gode til det meste. Montana er jo laget for graffiti bruk, noe som tilsier at det burde feste godt på de fleste underlag.

Den svarte LaStrada hadde funka vel bra tror jeg han nevnte, men den rød boksen var ødelagt.

 

Mangla liksom noe som tynna ut selve malingen, så det kom bare ut en rød guffe. Kanskje den var gammel.

Lenke til kommentar
De burde være gode til det meste. Montana er jo laget for graffiti bruk, noe som tilsier at det burde feste godt på de fleste underlag.

Den svarte LaStrada hadde funka vel bra tror jeg han nevnte, men den rød boksen var ødelagt.

 

Mangla liksom noe som tynna ut selve malingen, så det kom bare ut en rød guffe. Kanskje den var gammel.

Men den funka for ikke så veldig lenge siden da... Lakka noen slanger jeg hadde i pcen min, men men... Var ikke så stort tap :p

Lenke til kommentar

Takker alle sammen!

Vi ble litt fornøyde med sotingen :D

Skal se om jeg får nagla litt i morra eller no.. Blir digg å få testa det! Har noen blå katoder jeg kan slenge inni for å se resultatet med og uten lys. Men må få bestilt noen grønne slik at det passer med radioaktiv vifte-griller som jeg har tenkt å bestille fra microplex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...