Gå til innhold

Hvilket av disse kameraene vil dere anbefale?


Anbefalte innlegg

Vi er ute etter et kamera som gir mest mulig for pengene i priskategorien, 4-5500.-

Vi er nybegynnere på digitalkamera, så det må være brukervennlig. Helst må det også være minst 3 megapiksler, og ikke altfor stort.

Så har vi sett disse kameraene:

Nikon Coolpiks 885

Kodak DX3900

Canon Powershot S30

Canon IXUS v2,

er det andre kameraer som er lurere å kjøpe, så kom med anbefalinger!

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-22 12:20, Telemark skrev:

Så har vi sett disse kameraene:

Nikon Coolpiks 885

Kodak DX3900

Canon Powershot S30

Canon IXUS v2,

er det andre kameraer som er lurere å kjøpe, så kom med anbefalinger!

På forhånd takk:)


 

Sidan du har sett opp Ixus V2 reknar eg med at du ikkje er så opptatt av oppløysinga. Dermed meiner eg at du har gløymt Fujifilm sitt 2800 Z. Dette har 2,1 mpixel og heile 6X optisk zoom! Dette kameraet får du for rundt 4500,- utsjånaden og størrelsen liknar på Nikon Coolpix 885, som for øvrig er det kameraet eg vil anbefale av dei du har lista opp ovanfor. Muligheitene med det kameraet er nærmast ubegrensa, men det har kanskje ein del funksjonar som ein ikkje legg så veldig stor vekt på som nybegynnar!

 

Ole

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hei!

 

Hvis du må ha 3Mpixler så ville jeg uten tvil valgt Nikon 885.Det er kansje ikke helt rette valget for en nybegynner men har mange muligheter og gir flotte bilder.Eneste minuset jeg kjenner til, er treg oppstart.

Et annet ypperlig kamera er det nye Cannon Powershot A40.Helt topp nybegynner kamera med 2Mpixel.

Holder lenge til utskrifter opp til A4.

Ny opptikk med flere manuelle muligheter enn forgjengeren A20. 3X optisk zoom, tar opp video m/lyd.

 

Lykke til!

 

Per.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hei,

Jeg må få nevne kanskje en av de mest undervurderte digitalmerkene på markedet; Kyocera. Jeg kjøpte den første Finecam S3 da den kom på markedet i fjor og var veldig godt fornøyd, spesiellt størrelse og generell bildekvalitet. Kyocera har kommet med ytterligere to modeller i år; Finecam S3x og S4. Jeg kjøpte S4 hos Japan Photo i forrige uke og må få gratulere Kyocera med nok et fantastisk produkt. 3 x optisk zoom, mange manuelle valg, rask zoom og en meget god lysmåler. En smart ting er at du kan redusere filstørrelsen etter du har tatt et bilde, dette gjør du fra kameraet!!. Kombinerer bruken kjempegodt med Compaq Ipac!! Hva skal du med PC:-) ??

 

Mitt tips til deg er å ta en titt på disse modellene. Så vidt jeg ser selges Finecam S3 for kr 5.990 og S4 for kr 7.990.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Kodak DX3900 for ett par måneder siden, og har kun positive ting å melde om dette kameraet. Noen ting jeg synes er positivt:

 

- Bildekvaliteten er helt topp

- Størrelsen. Kameraet er lite, men ikke like lite som Canon IXUS V. Har testet Canon kameraet, og syntes det var i minste laget, fikk liksom ikke noe godt grepp når jeg skulle ta bilde.

- Prisen. Sist jeg sjekket tror jeg Komplett solgte dette for ca. 4700,-, og da får man med oppladbare batterier og docking. Slipper ekstra utgifter til batterilader.

- Det er enkelt å bruke. Nikon kameraene er sikkert bra de, men de 'skremmer' en 'nybegynner' som meg litt. Foretrekker noen som er enkelt å bruke.

- Batteriene lades for på ca. 2 timer, og etter at man har brukt de en 2-3 ganger er kapasiteten bra. Hadde ikke noe problem med å ta 200 bilder på ett sett batterier.

 

Du finner også en test av dette og andre kameraer på http://www.digit.no/

 

[ Denne Melding var redigert av: jrs på 2002-04-25 01:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 10:12, mlwirak skrev:

Fint om du kan legge til din erfaring med kameraet i prisguiden. Dette vil gjøre det enklere for andre å velge kamera.


Kom på det samme selv, og den ble lagt inn i prisguiden 5 minutter at innlegget var skrevet her.

Tror du må følge bedre med på prisguiden din :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: jrs på 2002-04-28 03:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...