Gå til innhold

Filmen: Ken Park


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Noen som har sett filmen Ken Park? Den er laget av samme folka som lagde Kids.

cartel_kenpark.jpg

 

Jeg syns det var en god film, men det var en del jævlige ting. Satt pizzaen i halsen ett par ganger, NRK vill nok aldri sende denne filmen, for å si det sånn. En veldig tankevekker, som jeg syns alle burde se

 

imdb

Ken Park focuses on several teenagers and their tormented home lives. Shawn seems to be the most conventional. Tate is brimming with psychotic rage; Claude is habitually harassed by his brutish father and coddled, rather uncomfortably, by his enormously pregnant mother. Peaches looks after her devoutly religious father, but yearns for freedom. They're all rather tight, or so they claim. But they spend precious little time together and none of them seems to know much about one another's family lives. This bizarre dichotomy underscores their alienation # the result of suburban ennui, a teenager's inherent sense of melodrama, and the disturbing nature of their home environments.

 

et par bilder:

editorial_ken_park.jpg

DI_6nb26kw4.jpg

0283007.9.jpg

08sept_KenPark20sept2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Syns filmen er noe crap jeg. Den minner meg om 15 år gamle jenter som løper rundt i slitte klær og vil forandre verden (aka sosialister). Fikk et skikkelig "se på meg, jeg tør å være annerledes" inntrykk av Larry Clark da jeg så Kids, som også var dårlig, dog ikke så lavmål som Ken Park. Kall meg gjerne konservativ, men Ken Park er en Californisk versjon av Sansenes Rike. Hele greia er superb teknisk og storytellingen er helt grei den også, men (det er ikke ofte jeg sier det) historien var så poengløs ... beyond. Forstår ikke denne trangen til Clark om å dra frem det skitneste av det skitne og smelle det opp på lerret over hele verden. Filmen provoserer meg i samme grad som The Passion of the Christ og jeg ser rett og slett ikke poenget. Noe får kanskje noe utav den, men dette er en film som det er "kult" å like. Slik var det med Kids, i en viss grad Bully og slik kommer det alltid til å være med slike filmer.

Lenke til kommentar

wh1te sa det meget godt. Gjennom hele filmen prøver de bevisst å provosere oss. Hele greia blir bare utrolig teit og gjennomskubart. Et par scener som er pur idioti: SPOILER-ALERT!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

- Gruppesexscenen på slutten.

- Sexscenen mellom han ene gutten og moren til kjæresten han.

- "Scarfing"-scenen. (Han som masturberer til kvinnetennis (!) mens han _kveler_ seg selv med et skjerf. Og JA, det gir større nytelse ved orgasme. Det har noe med oksygenmangel til hjernen. Nervene går visstnok bananas. ;))

 

Huff huff, for en møkkafilm. Det hele topper seg med drap, incest vold og annen elendighet. Denne er i mine øyne dårligere enn Bully. Den var også sånn "heisann, vi provoserer kun for å provosere. Vi har egentlig ikke noe budskap, men peniser, fitter og vold - DET har vi!) Styr unna denne filmen folkens.

 

rating: 3/10 :p

Lenke til kommentar
NRK vill nok aldri sende denne filmen, for å si det sånn.

Nå har ikke jeg sett den, men så lenge NRK anser den som meningsfull, sender de gjerne sånt. De har sendt litt sånn i samme stil før. Den fikk jo god kritikk av diverse kritikere, så du skal ikke se bort fra det.

 

Jeg kunne tenke meg å se den. Vet ikke om jeg liker den. Har ikke sett Kids heller. Men jeg synes det er gøy med provokative filmer innimellom. Som tøyer grensene litt.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenke meg å se den. Vet ikke om jeg liker den. Har ikke sett Kids heller. Men jeg synes det er gøy med provokative filmer innimellom. Som tøyer grensene litt.

Denne filmen tøyer ingen grenser. Den berømmelige hvite streken har de gått over for lenge siden. Skal du se en provokativ film så se heller "Kids" eller "Jeg er Dina", Kids gjorde meg forbannet på dagens ungdom og sistnevnte fikk meg til å hate alt i hele verden. Har aldri blitt så forbannet i en kinosal noengang. (Se bort ifra skuffelsen av Matrix Revolutions)

 

Ken Park er kun provokativ for å være nettopp det. Det blir for teit i mine øyne.

 

PS: Det som er morsomt er jo at de sendte Ken Park på storskjerm på Quart'n dagen etter Christopher Schaus "sex-stunt". 13-15-åringene flokket seg foran skjermen. n1 Quart! ;)

Lenke til kommentar
Ken Park er kun provokativ for å være nettopp det. Det blir for teit i mine øyne.

Jeg bør vel egentlig se den før jeg begynner å argumentere mot dem som har sett den, men:

 

Hva vet du om regissørens intensjoner? Prøvde han ikke å skildre noe? Prøvde han ikke å få frem noe mening? Bør ikke vi som seere forholde oss til vår egen oppfatning av det man ofte kaller kunstverk, istedet for å beskylde ham vi ofte kaller kunster for å være en overflatisk tulling som bare provoserer?

 

Jeg synes uansett ikke det er noe galt i å provosere frem fornuft når det er mulig. Virker ikke scarfingscenen i Ken Park skrekkelig nok til at du ikke har interesse av å prøve det samme?

 

Jeg vet ikke. Men jeg skal se den om jeg får sjansen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva vet du om regissørens intensjoner?

 

Man vet det man ser, og om man ikke finner det ut ved å se filmen, har ikke regissøren gjort jobben sin.

 

Prøvde han ikke å skildre noe?

 

Jo, å så?

 

Prøvde han ikke å få frem noe mening?

 

Muligens, men i så tilfelle gjorde han det særdeles dårlig.

 

Bør ikke vi som seere forholde oss til vår egen oppfatning av det man ofte kaller kunstverk, istedet for å beskylde ham vi ofte kaller kunster for å være en overflatisk tulling som bare provoserer?

 

Jo, det er jo nettopp det vi gjør; forholder oss til vår egen oppfatning av det man ofte kaller kunstverk.

 

Jeg synes uansett ikke det er noe galt i å provosere frem fornuft når det er mulig.

 

Ikke jeg heller. Bare synd at Ken Park mislykkes i å gjøre dette.

 

Virker ikke scarfingscenen i Ken Park skrekkelig nok til at du ikke har interesse av å prøve det samme?

 

Tja, hvis man har interesse for slike ting, så tror jeg ikke den virket avskrekkende. Heller tvert imot.

Lenke til kommentar

wh1te: Skrev et langt rotete innlegg før jeg innså at vi faktisk var enige i alt utenom et lite irrelevant utspill fra din side. Hvis du fortsatt ikke synes dette høres litt feil ut, får du heller si ifra.

 

Ken Park er kun provokativ for å være nettopp det.

 

Flisespikkeri uansett. Synes bare LarsP trakk en litt rask beslutning. Det har bare noe med måten å si det på. Noe med at publikums opplevelse og filmskaperens tanke ikke nødvendigvis er overensstemmende, som LarsP ga uttrykk for. Det var nok av kritikere som fant andre verdier i den ser jeg... blant annet den derre Astrid-dama i BT hvis jeg ikke husker feil. Hun er ganske flink. :yes:

Lenke til kommentar

Forresten, tittet innom IMDb.com. Nesten alle skuespillerne debuterer jo som skuespillere. Blant annet Ken Park. Litt rå måte å debutere på eller?

 

Stakkars familien til typen, liksom. Hurra, nå har sønnen vår slått gjennom som skuespiller i Hollywood ved å runke og knulle foran øynene på halve verden.

 

God start.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Flisespikkeri uansett. Synes bare LarsP trakk en litt rask beslutning. Det har bare noe med måten å si det på. Noe med at publikums opplevelse og filmskaperens tanke ikke nødvendigvis er overensstemmende, som LarsP ga uttrykk for. Det var nok av kritikere som fant andre verdier i den ser jeg... blant annet den derre Astrid-dama i BT hvis jeg ikke husker feil. Hun er ganske flink. :yes:

ey, har sett den filmen over 10 ganger. Har PRØVD så hardt som mulig å like den. Men, det går rett og slett ikke. Vi blir bombardert med absurde situasjoner uten at de leder ut til noe som helst. (igjen --> i mine øyne.) Og om jeg vil se "skitten" sex så ser jeg på polsk Big Brother. fysjameg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...