Gå til innhold

Problemer med oppkobling av Pocket PC mot internet


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp for å kunne koble min IPAQ (3870) (kjører Pocket PC 2002) til internett gjennom en T68i. Jeg har gjort det som står skrevet her:

 

http://telenormobil.no/kundeservice/teknis...da/pocketpc2002

 

Men jeg klarer likevel ikke å nå ut til nettverket. :(

I tillegg har jeg gjenopprettet fabrikkinstillingene på begge enhetene, lastet ned pakkene GPRS PC, MMS GPRS og WAP GPRS, og både WAP og MMS fungerer utmerket fra telefonen. Når jeg forsøker å koble opp, finner PC'en telefonen, og identifiserer den som modem, men det står at den får ikke noe svar på det nummeret (*99***CIDnr4). Har jeg misforstått noe her? :dontgetit:

 

Jeg ser på bruksanvisning for andre modeller og operativsystemer på kondeservice der, og det står så mye forskjellig... Jeg blir bare ikke klok på dette! :no:

 

Jeg vil bare kunne kjøre MSN uten å være på datamaskinen!

 

Noen som har vært borti dette, og som vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japp, jeg laget ny connection, og da fikk jeg tilbake muligheten til å skrive inn brukernavn og passord, men jeg er likevel ikke nærmere noen løsning. Det finnes jo minst 17 forskjellige alternativer inne på telenor sine nettsider.... :cry:

Du sier at du ringer opp med *99#?! I følge telenor er det om du vil kommunisere med en Nokia? Does it make sence? :no:

 

Til opplysning har jeg Chess King, og bruker telenor sitt nett, slik at det skulle ikke være det som er problemet. :innocent:

Lenke til kommentar

Skal du gjennom gprs på t68 mener jeg at jeg brukte

dial = *99*CID# ( eller mulig det var *99***02# for CID 02 ,

men jeg mener det var kun en * etter 99 )

 

CID var connection nummeret på gprs accounten .(min var 02)

 

Lenge siden men jeg brukte dialup fra laptop via bluetooth

men det er dial strengens CID som sier til telefonen hvilken data account den skal kople opp .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ahh!

Thank you Thorn! Det var det som skulle til! Nå har jeg prøvd alle mulige kombinasjoner, unntatt den varienten du viste meg!!!

 

Men nå er neste spørsmål...

 

Er det dyrt å chatte over MSN gjennom GPRS (60 kr for 1 mb). Med andre ord, kan man chatte lenge på 1 mb? Jeg er usikker på hvor mye båndbredde MSN bruker... Noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...