Gå til innhold

Ti200 eller Ti500?


vooDoo!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Flakkman sier, forskjellen er omtrent som mellom et Gforce 2 mx og ultra. Dog, et Ti200 er ikke "cripled" på samma måte som et gf 2 mx med elendig minnebåndbredde, det kjører bare på en del lavere minne og core-speed. Gainwards Ti200 med 3.8ns minne (eller var det 4.0ns) burde nok kunne overklokkes såpass at det når nær det orignale gforce 3'et.. :smile:

 

Uansett, reint prismessig gir nok et Ti200 mest for penga!

Lenke til kommentar

Det så si at GFti200 = GF2MX og GF3ti500 = GF2Ultra lager et veldig skjevt bilde av saken. Dårlig sammenligning det der særlig fordi at MX har store forskjeller i selve GPUen i forhold til resten av GF2 familien, mens ti200 og ti500 er like med unntak av klokkefrekvens. MX ble jo senere lansert i MX400 og MX200. MX200 fikk jo så mye (fortjent) kritikk fordi kortet er et møkkakjøp. Derfor vil det å si at ti200 = MX danne et feilaktig bilde.

 

ti200 er et meget godt kjøp, særlig fordi korta kan klokkes noe sykt samt at du kan kjøre dem med passiv kjøling hvis du vil(nVidias referansekort hadde bare passiv kjøling). Gainward leverer ti200 med 4.0ns minne og ti500 med 3.8ns minne.

Lenke til kommentar

Selv har eg Creativ Riva TNT2 Ultra, som begyner å bli for dårlig, men eg har aldri hatt noe som helst problemer med dette kortet.

 

Gainward - er det dei korta som har en litt overdimensjonert køjleribe? Korla er dei korta - mye problemer?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Creature på 2001-11-07 11:12 ]

Lenke til kommentar

etter det jeg får høre fra Komplett og andre steder så er det 4,5 ns ram på Gainward kortene. de ble først annonsert med 4.0 ns ram, men det ble forandret. det er fullstendig kaos rundt ram spec. på nesten alle GF3 Ti200 kortene syns jeg, noen sier at det og det kortet har 4.0 ns og andre sier det er 4.5 eller 5.0 ns. jeg har hvertfall funnet ut at Hercules har 4.0 ns ram, for det står at minnet er 250Mhz qualified på hjemmesiden deres.

men kansje det ikke er riktig det heller...

 

Eivind

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-07 23:33, Anders Leipsland skrev:

Gf3ti500 er bedre enn vanlig GF3 ja. Titanium korta kan også overklokkes mye mer. ti200 korta ligger så vidt jeg husker over GF3 på 3d mark rankingen til Madonion.



 

Det kan godt være, men p+å samtlige tester jeg har sett, ligger ti200 et stykke under "vanlig" GF3.

"vanlig" GF3 karakteriseres som oftes som ti400, altså nærmere ti500 enn ti200

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...