Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Middel for å fjerne olje fra skiferheller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så uheldig at jeg har klart å søle hydraulikkolje på en del skiferheller. Noen som har et tips om noe middel som kan fjerne oljen? Den er trukket inn i steinen og har laget noen ganske sygge flekker...

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis det er den røde, tynne hydraulikkoljen, så kan du for det meste bare glemme å prøve å få det bort. Men prøv med avfetting. Men sørg for at du I K K E kommer i kontakt med det, da oljen trenger inn i huden din og irriterer, det kan gi deg kraftig eksem.

Endret av Aleks_r
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan hydraulikkolje er kjemisk, men jeg ville tro det er en relativt tung ikke-polar olje. Ville kanskje forsøkt med whitesprit?

Skrevet

Jeg har allerede prøvd avfettingsmiddel-konsentrat. Det hjalp lite. Skal prøve litt god og sterk saltsyre og litt pingo kraftvask, men tviler i det lengste på at jeg får det vekk.

Skrevet

Saltsyre har jeg liten tro på at vil hjelpe. Saltsyre er jo faktisk ikke noe bra løsemiddel i det hele tatt, jeg tror det eneste du risikerer er å fucke til hellene enda mer. Pingo kan være en god idé... men har du forsøkt med whitesprit eller bensin?

Skrevet (endret)

beste middelet er vell telefonen... Ringe mor-san og spørre om hun kan komme over med skrubbe settet... mødre vet alltid sånne saker...

zalo? *trekke på skuldrene* vet ikke engang hva hydralikkolje er for noe ;)

Hydraulikk olje er olja som brukes i ting som jekk ol.

Endret av King_mephisto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...