Gå til innhold

GeekTroll | lenge siden sist!


Anbefalte innlegg

Synes du helt ærlig at de asus og plexlogoene hadde en særlig pen finish?

Enig der ja, litt for mye lim. Men ellers en fin mod. Kepp on going ;)

var en god ide hvertfall... ;) om han får årdnet en god list (noe annet enn svart tape kanskje?) kan det jo hende han klarer å dra finishen opp noen hakk :yes: ikke missforstå da... svart teip var en god ide, bare ikke så langsiktig i mine øyne... :roll:

 

Hvertfall, ville bare si at du var jo kommen langt siden sist jeg var innom, blir bra dette :w00t: alltid spennende å se hva folk klarer å gjøre med chieftec kabinettene sine da dette er noe nesten alle har liggende :D Lykketil videre, håper det blir like mange uppdates til neste gang jeg stikker innom :thumbup:

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes du helt ærlig at de asus og plexlogoene hadde en særlig pen finish?

Enig der ja, litt for mye lim. Men ellers en fin mod. Kepp on going ;)

jau, finishen er ikke så smooth.. men bedre enn hvite fronter :p

skal se om jeg får mekka ei ordntlig list etterhvert og pusse vekk litt lim kanskje ;)

 

det kommer KANSKJE en update i løpet av kvelden, eller hvertfall i morgen.. kameraet står på lading :thumbup:

 

det neste på menyen er nye HD holdere, som jeg har tenkt til å lage i plexi..

vil det holde tror dere?! :hmm: har tenkt til å lage 4 vinkler som jeg fester foran og bak på hver side..

 

så skal jeg få mekket plass til 2x 120mm vifter i bunnen etterhvert..

 

stay tuned..

Endret av Noxy
Lenke til kommentar

UPDATE

 

fikk pakke fra microplex i dag:

  • 2x 120mm Primecooler alu. vifter
  • 2x 120mm støvfilter
  • 2x 120mm chrome griller
  • 2x Chrome kabelstrømter (forskjellig str.)
  • 5x UV led
  • 1x UV kald katode 20cm
  • 1x UV kald katode 10cm
  • 1x svarte molex kontakter (10stk)
  • og en radio som det sto "Takk for handelen, hilsen oss i Microplex" på :thumbs:

Har satt meg ned for å må mekket ny holder til harddiskene mine..

De som satt der fra før måtte vekk fordi bakplata i fronten måtte gjøres dypere..

 

Noen bilder for å vise hvordan resultatet forhåpentlig vis blir

her skrudd fast til en floppy drive fordi jeg ikke gadd å ta ut en HD..

mangler også en vinkel, men gadd ikke å skjære den ut fordi jeg måtte bruke bau-fil.. skjære bladet til dremelen knakk :thumbdown: og de andre bladene som fulgte med var ikke noe tess.. ødela 2stk på 10sek ca. :mad:

 

HD%20holder%201.JPG

 

har tenkt til å feste plexi-vinklene med skruer i bunnen av kabinettet..

HD%20holder%202.JPG

 

Vinklene er ikke på langt nær ferdige enda.. mangler mye pussing og tilpassing (for at de skal bli like :p )

de skal også mattes ned som bakplata i fronten..

 

----------------------------------------------------------------

 

Fikk også satt på kabelstrømper i dag..

hadde noe fra før i hvit/UVblå men var ikke nok fra sist gang..

 

kabelstr%f8mper.JPG

kabelstr%f8mper2.JPG

 

-----------------------------------------------------------------

 

Blir nok desverre ingen ny update før over helga..

(kanskje, KANSKJE, en liten en i morgen..)

skal på "Holmseterfest" i helga og da er det ikke så lurt å drive med casemodding :whistle:

Lenke til kommentar

Good.

Er vel ikke så mye annet å si enn at dette ser kjempe fint ut.

Bra noen faktisk orker å gjøre noe kult ut av kabinettet sitt *se fortvilet på mitt*.

 

Litt pussing av kantene på "hardiskholderene" hadde gjort seg, men det har du jo selvsagt tenkt til å gjøre noe mere med senere. Noe finpussing på fronten til dvdromen er viktig.

 

Kanskje du bør se enda litt mere på fronten etterhvert også, for å få kabinettet et par liter mer unikt, det er trossalt et kabinett som står på annenhver plass på et dataparty.

 

Hva med å kjøpe masse lykketroll, av en liten størrelse, som har lan inne i selve kabinettet, eller kanskje på toppen.

 

Lykke til, en tier på at det blir skamfett til slutt.

 

Mr. Mjølås.

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe masse lykketroll, av en liten størrelse, som har lan inne i selve kabinettet, eller kanskje på toppen.

Ikke så dum som du ser ut som du..!

 

mange små lykketroll med små PCmodeller.. :love:

 

noen som har sett noe sånt i en eller annen sjappe?

det hadde vært drit kult..!

 

kanskje jeg "finner det på Nille.."

--------------------------

 

og ja, frontene (spess DVDen) skal fikses, om ikke lages på nytt..

kanskje "skrive" på vinduet i steden for å lime på de merkene?!

hva tror dere.?

 

-------------------------

Takk for alle tilbakemeldinger.. - Gir meg pågangsmot

Endret av Noxy
Lenke til kommentar
Jeg tror nok jeg ville ha droppet de vinduene og brukt hele plater hvertfall.

Ja bare ha platene uten noe da blir d rent utseende :thumbup:

slettes ikke dumt..! :thumbup:

 

grunnen til at jeg lagde vindu var at da sto det i stil med de tomme plassene liksom..

 

men, med nærmere ettertanke var det ganske dumt, for jeg har planer om å sette inn dette LCD displayet så da kan jeg heller bruke plexi rundt det også..! :love::love:

 

*kosepå swifty og peet* :p

Lenke til kommentar

Display blir alltid fett, av en eller annen grunn. Får det hele til å se ut som at det var meiningen at ting skulle se ut akkurat som det er... Når det gjelder de HDD holderene i plexi, hadde det ikke vært kulere med metall slik at de passet med resten av det innvendige kabbinette?

Lenke til kommentar
Når det gjelder de HDD holderene i plexi, hadde det ikke vært kulere med metall slik at de passet med resten av det innvendige kabbinette?

Har tenkt på dette, vurderte aluminium, men den jeg har er så jevlig tynn..

(det som jeg skjerte ut der vinduet i sidedøra er)

 

Vet ikke om den holder..

kunne selvsagt sett om jeg fant noe annet å bruke, men har liksom masse plexi liggende..

Lenke til kommentar
dette var en sikkelig tøff modd!!

iog med at du har begynt med plexirammen til HDD må du jo fortsette med det.

hva med å henge en troll inni kabinettet som henger og spreller..

 

Stå på!!!, trenger update snart! /me se flere bilder!

takk takk :D

 

nå fikk jeg litt mer pågangs mot..

var litt dårlig med det ei stund her nå.. fordi det eneste dremel kuttebladet jeg hadde som funka no serlig på plexi knakk! så måtte delvis bruke baufil og blader til dremelen som knakk med en gang for å få kappet til den siste plexi vinkelen..

 

pusser HDholder as we speak her nå..

 

bilder kommer desverre ikke før over helga, har ikke kamera her atm.. :(

Endret av Noxy
Lenke til kommentar
Vet ikke om den holder..

kunne selvsagt sett om jeg fant noe annet å bruke, men har liksom masse plexi liggende..

nei men da har du vell sikkert nok til å gi bort litt da :innocent:

 

hehe nei da:P, men ellers ble det konge nice med kabelsamlerene innvendig.. eneste jeg savna var å se skrifta på sidedøren og trollet med lys bak :roll:

 

stå på :thumbup:

Lenke til kommentar
Vet ikke om den holder..

kunne selvsagt sett om jeg fant noe annet å bruke, men har liksom masse plexi liggende..

nei men da har du vell sikkert nok til å gi bort litt da :innocent:

 

hehe nei da:P, men ellers ble det konge nice med kabelsamlerene innvendig.. eneste jeg savna var å se skrifta på sidedøren og trollet med lys bak :roll:

 

stå på :thumbup:

fronten er ikke ferdig.. har ikke kamera atm, så får ikke tatt bilde av skrifta med uv lys bak..

 

blir over helga

Lenke til kommentar

Den "harddiskrammen" eller hva jeg skal kalle det kunne du ha brukt samme metode som de bruker på å dele fliser med. Men her trenger du bare en kniv så snitte et par ganger så du kan knekke av sidene. Da ville sidene blitt mer rett enn å må begynne å pusse og file... Har selv prøvd og det er mye arbeid å slippe + et mye bedre resultat!

Lenke til kommentar
Den "harddiskrammen" eller hva jeg skal kalle det kunne du ha brukt samme metode som de bruker på å dele fliser med. Men her trenger du bare en kniv så snitte et par ganger så du kan knekke av sidene. Da ville sidene blitt mer rett enn å må begynne å pusse og file... Har selv prøvd og det er mye arbeid å slippe + et mye bedre resultat!

ok, takk for tipset..

 

har fått saget til alle vinklene, men kanskje jeg gjør de på nytt.. ble ganske så ujevnt :p

 

hva slags kniv brukte du? sånn hobbykniv sak?

Lenke til kommentar
Den "harddiskrammen" eller hva jeg skal kalle det kunne du ha brukt samme metode som de bruker på å dele fliser med. Men her trenger du bare en kniv så snitte et par ganger så du kan knekke av sidene. Da ville sidene blitt mer rett enn å må begynne å pusse og file... Har selv prøvd og det er mye arbeid å slippe + et mye bedre resultat!

ok, takk for tipset..

 

har fått saget til alle vinklene, men kanskje jeg gjør de på nytt.. ble ganske så ujevnt :p

 

hva slags kniv brukte du? sånn hobbykniv sak?

kan bruke enn beleggkniv eller en tolkniv (eller hvordan det skrives, anbefaler denne kniven mest). Men husk at kniven burde være mest mulig skarp og har du en som har ei egg vil du få finere kanter.

Lenke til kommentar
Den "harddiskrammen" eller hva jeg skal kalle det kunne du ha brukt samme metode som de bruker på å dele fliser med. Men her trenger du bare en kniv så snitte et par ganger så du kan knekke av sidene. Da ville sidene blitt mer rett enn å må begynne å pusse og file... Har selv prøvd og det er mye arbeid å slippe + et mye bedre resultat!

ok, takk for tipset..

 

har fått saget til alle vinklene, men kanskje jeg gjør de på nytt.. ble ganske så ujevnt :p

 

hva slags kniv brukte du? sånn hobbykniv sak?

kan bruke enn beleggkniv eller en tolkniv (eller hvordan det skrives, anbefaler denne kniven mest). Men husk at kniven burde være mest mulig skarp og har du en som har ei egg vil du få finere kanter.

testa med hobbykniv (tapetkniv?) sånn som man kan "dytte" ut bladet på..

funka heller dårlig.. var ikke skarp nok, så sporet ble ikke dypt nok..

 

kan du forklare nærmere om denne tolkniven.?

hvor får man kjøpt sånne?

Endret av Noxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...