Galandrik Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Hei! Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ny kjøling til cpu (Barton) og skjermkort (R9800Pro) og trenger derfor råd om hva jeg kan rengjøre cpu'en og gpu'en med. Har hørt mange anbefale Isopropanol, men hva er egentlig det, og hvor får man kjøpt det? Finnes det andre og bedre alternativer? Hvor mye tjener man på slikt (skal klokkes så langt det går), i forhold til å rense med en bråte vannfuktede qtips?
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Det heiter "kondensfjerner" og det selges på bensinstasjoner. Det brukes til å fylle att me bensinen for att det ike skal bli kondens om vinteren. Har vaska heile maskina mi med det. Og det funker fet.!! Ole-Johan
MantaRay Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 blå eller klar isopropanol - klart beste og sikreste
Admin'c Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 isopropanol får du f.eks. hos jernia hvis du spør etter det. Selges i 1l flasker så du har nok av det for resten av livet ditt :!:
Galandrik Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Skrevet 3. juli 2004 Takk for svar. Jeg kjøpte en 0,2L flaske på Esso for kr 15,- Den har navnet "Esso Kondensfjerner i Injection, Forgasser, motorer" og bakpå står det at den inneholder 2-propanol. Betjeningen viste ikke om det var det samme som Isopropanol, og jeg må derfor henvende meg til dere nok en gang Er hva jeg har kjøpt det samme som isopropanol?
Heatsink Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Takk for svar. Jeg kjøpte en 0,2L flaske på Esso for kr 15,- Den har navnet "Esso Kondensfjerner i Injection, Forgasser, motorer" og bakpå står det at den inneholder 2-propanol. Betjeningen viste ikke om det var det samme som Isopropanol, og jeg må derfor henvende meg til dere nok en gang Er hva jeg har kjøpt det samme som isopropanol? 0,2 for 15kr...dha jeg var også på esso de sa de bare hadde 1l så jeg kjøpte det til 70 kr for å rense en gpu
Ildflue Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Zalo funker i hvertfall ikke bra Det vet jeg godt :(
Galandrik Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Skrevet 3. juli 2004 Så det jeg har kjøpt er isopropanol (som da tilsvarer 2-propanol)?
Heatsink Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Zalo funker i hvertfall ikke bra Det vet jeg godt :( hvordan gikk det?
Preludiac Skrevet 5. juli 2004 Skrevet 5. juli 2004 Zalo!!!!????!!!! DET er noe av det merkeligste jeg har hørt faktisk...
notarget Skrevet 5. juli 2004 Skrevet 5. juli 2004 Eller du kan bruke TIM-clean som du kan kjøpe hos microplex.no Bilde
boati Skrevet 5. juli 2004 Skrevet 5. juli 2004 Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå.
PoWit Skrevet 5. juli 2004 Skrevet 5. juli 2004 Ta isopropanol på en klut, ikke papir for papiret kan løse seg opp og bli sittende igjen. Jernia har sikkert slikt
Preludiac Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 Isopropanol / 2-propanol Ingredienser: Isopropyl Alkohol: 90 - 100% Vann: 0 - 10%
knut-eirik Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå. Dette medfører ikke riktighet, du husker feil i dette tilfellet. Isoprpanol er sprit. Det som er vinduspylerveske er 1 del isoprpanol og 3 deler vann og 0,5% vaskemiddel. Desutten brenner isopropanol veldig godt, det gjør ikke utvannet spylerveske, prøv selv hvis du tviler
boati Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå. Dette medfører ikke riktighet, du husker feil i dette tilfellet. Isoprpanol er sprit. Det som er vinduspylerveske er 1 del isoprpanol og 3 deler vann og 0,5% vaskemiddel. Desutten brenner isopropanol veldig godt, det gjør ikke utvannet spylerveske, prøv selv hvis du tviler Ja derfor skrev jeg utynnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå