Gå til innhold

Hva kan jeg bruke til å rense GPU og CPU?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ny kjøling til cpu (Barton) og skjermkort (R9800Pro) og trenger derfor råd om hva jeg kan rengjøre cpu'en og gpu'en med.

Har hørt mange anbefale Isopropanol, men hva er egentlig det, og hvor får man kjøpt det?

 

Finnes det andre og bedre alternativer?

Hvor mye tjener man på slikt (skal klokkes så langt det går), i forhold til å rense med en bråte vannfuktede qtips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Jeg kjøpte en 0,2L flaske på Esso for kr 15,-

 

Den har navnet "Esso Kondensfjerner i Injection, Forgasser, motorer" og bakpå står det at den inneholder 2-propanol.

 

Betjeningen viste ikke om det var det samme som Isopropanol, og jeg må derfor henvende meg til dere nok en gang :yes:

 

Er hva jeg har kjøpt det samme som isopropanol?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Jeg kjøpte en 0,2L flaske på Esso for kr 15,-

 

Den har navnet "Esso Kondensfjerner i Injection, Forgasser, motorer" og bakpå står det at den inneholder 2-propanol.

 

Betjeningen viste ikke om det var det samme som Isopropanol, og jeg må derfor henvende meg til dere nok en gang :yes:

 

Er hva jeg har kjøpt det samme som isopropanol?

0,2 for 15kr...dha :dontgetit:

 

jeg var også på esso de sa de bare hadde 1l så jeg kjøpte det til 70 kr for å rense en gpu :love:

Lenke til kommentar
Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå.

Dette medfører ikke riktighet, du husker feil i dette tilfellet.

Isoprpanol er sprit. Det som er vinduspylerveske er 1 del isoprpanol og 3 deler vann og 0,5% vaskemiddel.

 

Desutten brenner isopropanol veldig godt, det gjør ikke utvannet spylerveske, prøv selv hvis du tviler ;)

Lenke til kommentar
Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå.

Dette medfører ikke riktighet, du husker feil i dette tilfellet.

Isoprpanol er sprit. Det som er vinduspylerveske er 1 del isoprpanol og 3 deler vann og 0,5% vaskemiddel.

 

Desutten brenner isopropanol veldig godt, det gjør ikke utvannet spylerveske, prøv selv hvis du tviler ;)

Ja derfor skrev jeg utynnet. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...