Gå til innhold

Oppgradering av CPU vs. eldre hovedkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ville satt stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette da jeg er ganske grønn selv....

Jeg har en Pc med 1ghz athlon prosessor og et ECS K7S5A hovedkort.

På produktinfoarket for hoved kortet står det at den er "suitable for Duron, Athlon, Athlon XP" opp til 1,9 ghz. Socket A, 200 +266 Mhz FSB.

Betyr det at jeg kan bruke dette hovedkortet og oppgradere til denne cpu`en som jeg fant på komplett.no (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112049&view=detailed) Det er en AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Socket A 266MHz, Thoroughbred.

Problemet er at lengre ned i speifikasjonene står det at den passer for AThlon XP opp til 1900+ ghz. Betyr det at jeg må prøve å finne en 1800+?

Hvis noe av dette er mulig er det noe annet jeg må passe på? Må jeg skifte cpu-vifta? Oppgradere BIOS?

Til slutt: jeg har Windows 98SE og 512 mb RAM

Håper dette er forståelig og at noen kan gi meg litt hjelp.. På forhånd takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svaret!

Jeg kjøper en xp 2000 og ser hva som skjer . Hvis det ikke funker slik det er skal jeg prøve å få en kamerat med litt mer peiling til å oppgradere biosen.

Et spørsmål til: Tenkte jeg skulle benytte anledningen til å kjøpe en Winds XP OEM-versjon. Er det verdt oppgraderingen? og kan jeg bare installere det over Windows 98 eller må jeg slette det som er på maskina og formatere hardisken på nytt? (Og hvordan gjør jeg evt. det? Her er jeg rimelig grønn som dere skjønner...... :blush: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...