anon12234 Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 (endret) hei, jeg kjøpte et par Kingston HyperX pc3200 - brikker ca til jul. de har fungert helt fint helt til jeg byttet prosessor. hettil så har de kjørt på 400mhz@ [email protected]. men nå får jeg hardwarefailure i prime95 hvis de står på det. jeg må helt ned på 386mhz@[email protected] for at de skal gå stabilr. på pakken står det jo at de skal klare 400mhz@[email protected]!!!!!!!. noen som har en aning om hva som kan være galt?. bør jeg klage, å kjøpe corsair/ocz/geil istede?. jeg har flasha bios uten hell.... Endret 1. juli 2004 av Henrik2k
ØysteinI Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Har du alltid kjørt dem på 2.9V ? Sikker på at brikkene tåler en slik høy spenning over lang tid? Elektronikk er ikke veldig glad i høyere spenning enn de er laget for ... med redusert levetid / yteevne som resultat. Når P4 Northwood kom og 533FSB ble støttet i hovedkortene, ble det nesten en folkesport å jekke dem opp fra 400FSB til 533FSB og litt til. Spenningen ble også øka for å få til denne klokkinga. 6mnd begynte det å dø P4 CPUer i fleng. Tilfeldig? I don't think so ... Jeg veit ikke sikkert med dine brikker (naturligvis, siden jeg ikke har sett dem), men det er en mulighet for at 2.9V spenning har vært litt vel mye.
anon12234 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 det er ch-5 brikekr da. så og si alle jeg kjenner kjører de på 3.3 V. naboen har kjøprt sine på 3.3V i over 1 år uten problemer......
ØysteinI Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 det er ch-5 brikekr da. så og si alle jeg kjenner kjører de på 3.3 V. naboen har kjøprt sine på 3.3V i over 1 år uten problemer...... At noen får det til, betyr ikke at alle brikker tåler det. Jeg kan sikkert kjøre i venstre felt inn til by'n nå, men betyr det at det alltid går.
anon12234 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 litt rart at begge brikkene ikke vill kjøre på det da. har forsøkt med 1 og 1 brikke også. dessuten skal det være lifstidgaranti på de....
endrebjo Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 litt rart at begge brikkene ikke vill kjøre på det da. har forsøkt med 1 og 1 brikke også. dessuten skal det være lifstidgaranti på de.... Ikke når man har overklokket dem...
anon12234 Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 har da ikke overklokket ffs!. de har kjøprt på 400mhz... som de er laget for å kjøre på!
endrebjo Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 har da ikke overklokket ffs!. de har kjøprt på 400mhz... som de er laget for å kjøre på! Men du har også kjørt dem på 2-2-2-11, noe de _ikke_ er laget for, dessuten tror jeg 2,8V er maks grense for å beholde garantien...
Kasp Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 (endret) At noen får det til, betyr ikke at alle brikker tåler det. Jeg kan sikkert kjøre i venstre felt inn til by'n nå, men betyr det at det alltid går. Brikkene hans tåler FINT 2,9v, punktum finale! 2,9v er IKKE farlig i det heletatt, mange som kjører dem på 3,5v også ,det går også helt fint! Ikke begynn å diskutér om ting du ikkke vet noe om, og som resulterer i feil svar til trådtstarter!! Trådstarter: De burde greie de hastighetene, men jeg hadde akkrat samme problem, prøv å bytt slots, det funka for meg! Endret 2. juli 2004 av Kasp
anon12234 Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 hmm.... ok, skal prøve...takker for svar...
anon12234 Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Skrevet 3. juli 2004 (endret) nei..... hvis jeg setter de på [email protected]@400hmz så får jeg blåskjerm ved boot..... må fortsatt kjøre de på [email protected]@2-3-3-11 for at den skal kjøre stabilt..... skal teste med 1 og 1 brikke senere i kveld.... orker ikke naa Endret 3. juli 2004 av Henrik2k
Hårek Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Ikke begynn å diskutér om ting du ikkke vet noe om, og som resulterer i feil svar til trådtstarter!! Hmmm, kanskje du bør se litt nøyere etter hvem du slenger med leppa til? Tror ikke det er mange her på forumet som kan matche 'ufo'.
anon12234 Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Skrevet 3. juli 2004 Ikke begynn å diskutér om ting du ikkke vet noe om, og som resulterer i feil svar til trådtstarter!! Hmmm, kanskje du bør se litt nøyere etter hvem du slenger med leppa til? Tror ikke det er mange her på forumet som kan matche 'ufo'. fra nå av holder vi oss til topic...ok?
Hårek Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 fra nå av holder vi oss til topic...ok? Burde kanskje formulert meg litt bedre, dette var ikke for å påtale tonen, men sak. Det er absolutt grunn til å lytte til det 'ufo' har å si, for det er ingen tvil om at han har solide kunnskaper. Mens det er grunn til å tvile på om 'Kasp' engang har hørt om elektromigrasjon? http://www.overklokking.no/annet/elektromig/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå