Gå til innhold

Q3 vs UT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


1, støtte for software rendering...dette går jo utover grafikken som ikkje kan bli pusha så mykje som i quake3

2, meir varierte brett

3, mange fleire brett med bra flyt

4, betre våpen balanse it UT. I quake3 så er jo bfg'en klart best også har den sinnsykt med ammo og. Derimot så liker eg default våpen i q3 betre.

5, skikkeleg og kraftig map editor

6, fleire gameplay modes

7, lettere å spele med høg ping pågrunn av at våpna ikkje krever lan ping

8, fritt for cheats med utpure

9, ingame irc

10, mulighet for å kopiere server addressen inni spillet

11, UT har og solgt mykje betre enn q3 på verdensbasis

12, UTdemoen er den 2nd mest nedlasta demoen på fileplanet. Quake3 var på 6-8 plass

13, Støtte for EAX lyd/dolby surround

14, ein unreal engine lisens gjer deg fri adgang til warfare motoren og

15, Gratis bonuspacks



 

1) ehm.. software rendering faktisk... hvor mange gamere i dag har ikke 3d kort? Dessuten er q3`s api MYE bedre enn UT`s... du må ha bedre pc for å få bra fps i ut..

 

2) smak og behag.. men d høres ikke ut som om du har spilt q3

 

3) se 2

 

4) BFG er ikke tilgjengelig på noen av de seriøse dm bretta på q3... alle de andre våpna er balansert for forskjellige situasjoner

 

5) Enig, bortsett fra at den er tung som juling... og en ting til.. dette ble av en eller annen (husker ikke hvem) erklært ugyldig argument beste strat tråden.. så.. sorry

 

6) Greit nok.. bortsett fra.. hvem spiller faktisk alle "underklassene" av gameplays på multi? (og da mener jeg seriøst.. ikke "la oss prøve d for d har vi aldri prøvd før"

 

7) Spiller ikke ut eller q3 på internett, så d vet jeg ikke noe om

 

:cool: se 7

 

9) LOL.. akkurat d man trenger.. ingame irc.. woho! nå skal jeg definitivt skaffe meg ut...

 

10) Et poeng.. men et lite et.. papir/blyant gjør samme nytta

 

11) for d første.. har du en kilde på akkurat d? og for d andre.. har d noe med saken å gjøre? "kjøp ut for d gjør alle andre..." LOL

 

12) Irrelevant

 

13) Lite poeng i et spill som ikke er til for å beundre grafikken....

 

14) Dette vet jeg absolutt ingenting om :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 01:29, Gabriel_X skrev:

Quote:


Spesielt irriterende er det at en må litt ekstra ut på kanten for å skyte en rakett rundt et hjørne eller noe slikt, virker ikke riktig.


 

Så du er en av de som helst gjemmer seg unna og sniker av gårde noen skudd uten selv å stå i fare for å bli truffet skjønner jeg... :wink:

 

Hehe, du skjønte ikke poenget, men det gjør ikke noe. Dessuten heter det taktikk, en skal bruke miljøet rundt seg. :wink:

 

For å si det slik, jeg er blant de mest aggressive spillerene du vil møte :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


1) ehm.. software rendering faktisk... hvor mange gamere i dag har ikke 3d kort? Dessuten er q3`s api MYE bedre enn UT`s... du må ha bedre pc for å få bra fps i ut..


2) smak og behag.. men d høres ikke ut som om du har spilt q3


3) se 2


4) BFG er ikke tilgjengelig på noen av de seriøse dm bretta på q3... alle de andre våpna er balansert for forskjellige situasjoner


5) Enig, bortsett fra at den er tung som juling... og en ting til.. dette ble av en eller annen (husker ikke hvem) erklært ugyldig argument beste strat tråden.. så.. sorry


6) Greit nok.. bortsett fra.. hvem spiller faktisk alle "underklassene" av gameplays på multi? (og da mener jeg seriøst.. ikke "la oss prøve d for d har vi aldri prøvd før"


7) Spiller ikke ut eller q3 på internett, så d vet jeg ikke noe om


:cool:
se 7


9) LOL.. akkurat d man trenger.. ingame irc.. woho! nå skal jeg definitivt skaffe meg ut...


10) Et poeng.. men et lite et.. papir/blyant gjør samme nytta


11) for d første.. har du en kilde på akkurat d? og for d andre.. har d noe med saken å gjøre? "kjøp ut for d gjør alle andre..." LOL


12) Irrelevant


13) Lite poeng i et spill som ikke er til for å beundre grafikken....


14) Dette vet jeg absolutt ingenting om :razz:


 

1, det er ikkje så mange bærbare pcer du kan spille q3 på Ô_o

 

2, q3 har dm6 dm17 som kan kalles bra....resten er såpass dårleg at til og med newbies lager betre flyt i brettet

 

4, eg trodde dm14 var eit av dei seriøse bretta

 

5, er jo ein del av spelet...det er ikkje q3radiant

 

6, domination og assault er sjef...bare synd at assault har ein god del feil

uansett så er det mange 1000 som spiller begge dei 2 kvar dag

 

9, faktisk er det ganske genialt....håper på ingame icq til ut2003

 

10, papir og blyant er mykje meir stress, med ingame irc så kan du paste addressen der også kan han 'vennen' din bare klikke på linken for å begynne å spille

 

11, ja ring infogrames

 

13, når du speler på eit høgare nivå så er eax lekkert

Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri hatt sansen for verken Q3 eller UT i originalutførelse!

 

Men det finnes heldigvis mods som gjør begge interessante!

 

Til Q3:

- Navy Seals: CO

- Urban Terror

 

Til UT:

- Tactical Ops

- Strike Force

- Infiltration

 

Som de fleste nå skjønner, er jeg mer forankra i realistiske settings/våpen/karakterer...noe Q3 og UT ikke har originalt.

 

Hvem som er best? ....hmmm...holder nok en knapp på UT jeg! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-20 21:09, siDDIs skrev:

UT er betre av mange mange mange grunner


1, støtte for software rendering...dette går jo utover grafikken som ikkje kan bli pusha så mykje som i quake3

2, meir varierte brett

3, mange fleire brett med bra flyt

4, betre våpen balanse it UT. I quake3 så er jo bfg'en klart best også har den sinnsykt med ammo og. Derimot så liker eg default våpen i q3 betre.

5, skikkeleg og kraftig map editor

6, fleire gameplay modes

7, lettere å spele med høg ping pågrunn av at våpna ikkje krever lan ping

8, fritt for cheats med utpure

9, ingame irc

10, mulighet for å kopiere server addressen inni spillet

11, UT har og solgt mykje betre enn q3 på verdensbasis

12, UTdemoen er den 2nd mest nedlasta demoen på fileplanet. Quake3 var på 6-8 plass

13, Støtte for EAX lyd/dolby surround

14, ein unreal engine lisens gjer deg fri adgang til warfare motoren og

15, Gratis bonuspacks



 

1. hvem **** spiller et FPS på en laptop seriøst?

2. nei

3. flere brett med bra flyt? cp argument er det? du har jo ikke spilt q3 engang

4. ehm, q3 er mye mer balansert, BFGen brukes ikke og har aldri vært brukt bortsett fra newb lans som du sikkert henger på, ja dm14TMP er et av de mest spilte TDM mapsa, men TMP versjonen inneholder ikke BFG. det er 1 våpen som ikke er i bruk engang, UT da? 6 raketter på rad whooOhoOo, skyte ut kule sak også skyte den i midten igjen for å få atombombe effekt

5. mapsa i q3 er mye bedre oppbygd enn de i UT, hvis du ser på secondhand maps som ZTN, cpm4, antilogic, så eier de det meste vrøvle som kommer ut til UT.

6. hva skal man med flere gameplay modes? er man interessert i det kan man bare laste ned MODS som ra3, cpm, Q3fortress, urban terror osv. da kan jeg love deg at du får mange flere gameplay muligheter enn UT og alle modene som er released der.

7. lol, rl og rail kan man bruke bra med 60 ping, shaft osv. men det er akkurat samme i UT, det er ikke noe prediction code slik som i f.eks CS, og det ville fucket spillet opp kraftig. du har jo ganske mange våpen som krever lan ping, minigun/grønne wannabe shaft, sniper rifle, osv.

8. eh? kanskje på de LANa du spiller på, men cheats finnes også til UT så vel som q3, men det er LITE cheating om noe cheating i det hele tatt i den norske q3 scenen, noe du ikke vet noe om siden du aldri har sett den.

9. ingame irc? skal du sitte og chatte istedet for å spille? er greit i cs når du ikke kan gjøre noe og må vente til omgangen er over, men i q3 så gamer man hele tiden, og hvis man speccer kan man bare kjøre i vindu? og ra3 har faktisk ingame irc.

10. ctrl + c trekk ned console, connect crtl + v, wow vanskelig? eller bare starte fra Gamespy.

11. bevis, Q3 er mye mer spilt, kan jo bare se på hvilket spill som kjøres i CPL, og hvor stort Eurocup er osv.

12. gått tom for sakelig argument?

13. kan få det til q3 også

14. so what? hva **** skal du med den da?

15. hvem trenger bonus packs når man syntes spillet er så bra at man spiller det til oppfølgeren kommer ut? f.eks Q1, Q2, osv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 19:40, cerium skrev:


1. hvem **** spiller et FPS på en laptop seriøst?

2. nei

3. flere brett med bra flyt? cp argument er det? du har jo ikke spilt q3 engang

4. ehm, q3 er mye mer balansert, BFGen brukes ikke og har aldri vært brukt bortsett fra newb lans som du sikkert henger på, ja dm14TMP er et av de mest spilte TDM mapsa, men TMP versjonen inneholder ikke BFG. det er 1 våpen som ikke er i bruk engang, UT da? 6 raketter på rad whooOhoOo, skyte ut kule sak også skyte den i midten igjen for å få atombombe effekt

5. mapsa i q3 er mye bedre oppbygd enn de i UT, hvis du ser på secondhand maps som ZTN, cpm4, antilogic, så eier de det meste vrøvle som kommer ut til UT.

6. hva skal man med flere gameplay modes? er man interessert i det kan man bare laste ned MODS som ra3, cpm, Q3fortress, urban terror osv. da kan jeg love deg at du får mange flere gameplay muligheter enn UT og alle modene som er released der.

7. lol, rl og rail kan man bruke bra med 60 ping, shaft osv. men det er akkurat samme i UT, det er ikke noe prediction code slik som i f.eks CS, og det ville fucket spillet opp kraftig. du har jo ganske mange våpen som krever lan ping, minigun/grønne wannabe shaft, sniper rifle, osv.

8. eh? kanskje på de LANa du spiller på, men cheats finnes også til UT så vel som q3, men det er LITE cheating om noe cheating i det hele tatt i den norske q3 scenen, noe du ikke vet noe om siden du aldri har sett den.

9. ingame irc? skal du sitte og chatte istedet for å spille? er greit i cs når du ikke kan gjøre noe og må vente til omgangen er over, men i q3 så gamer man hele tiden, og hvis man speccer kan man bare kjøre i vindu? og ra3 har faktisk ingame irc.

10. ctrl + c trekk ned console, connect crtl + v, wow vanskelig? eller bare starte fra Gamespy.

11. bevis, Q3 er mye mer spilt, kan jo bare se på hvilket spill som kjøres i CPL, og hvor stort Eurocup er osv.

12. gått tom for sakelig argument?

13. kan få det til q3 også

14. so what? hva **** skal du med den da?

15. hvem trenger bonus packs når man syntes spillet er så bra at man spiller det til oppfølgeren kommer ut? f.eks Q1, Q2, osv.


 

1, idiotisk lite gjennomtenkt svar

2, i q3 er du bare i ein cathredral og ein eller anna space platform. I UT er du på slott, tog, båter, cathredral, kloakk, by og mykje meir

3, q3 har ingen brett som deck16....q2 hadde derimot the edge som er på samme nivå som deck16

4, shock rifla er det mest geniale våpenet nokon gang laga, og den er balansert som dei andre

5, dei fleste custom mapsa til UT er geniale..lagd av folk har jobba seg inn i topp firmaene, visuelt så knuser dei bretta alle custom mapsa for q3

pågrunn av at unrealed har støtte for 3dsmax som åpner dørene til det mest utrolige. For UT så kan eg jo nevne Dm-Brutality][ Dm-Seraphim Dm-Hyperboreal Dm-Venom][

6, Ja ta med mods og du...UT har mange av dei mest populære på nettet som Tac Ops, Strike Force, Infiltration, ChaosUT, Defence Alliance, Weapons Factory og UT4ever

7, forskjellen kommer av at ein med lan ping har 500 ganger meir fordel enn ein med 150 i ping i q3

i UT så finnes det andre muligheter enn bare pure aim å drepe på. IE shock combo

8, Han som lagde CSHP/UTPure fikk jobb i Epic Megagames av innsatsen han gjor med anticheaten sin, idag finnes det rett og slett ikkje noko form for cheat på UTPure serverane

9, Irc funksjonen er faktisk ganske grei.....det er betre enn ingenting og du slipper alt-tab som kan forårsake ulovlig operasjon i windows

i q3 kan du ikkje bruke alt-tab ein gang

10, er mykje lettare med den måten i UT...og du bruker den når du skal spille sammen med venner

11, http://www.gamespy.com/

når eg sjekka nå nettopp så hadde UT over 1000 fleire spillere enn q3 Ô_o

12, Nei det forteller jo bare at fleire liker UT

13, av alle spill eg har vore borti som bruker q3 motoren så har ingen av dei eax/a3d støtte

14, Unreal licensen gir deg muligheter til noko som quake3 motoren aldri vil kunne gi.

15, Gratis bonuspacks forlenger levetiden...genialt gjort av Infogrames/Epic....for oss brukere så var jo det bare skamherligt....og bonus det står for ein uforventa extra ting

16, dodging kunne du ikkje sei noko om, fordi quake3 mangler det. Det kjem i doom3...så ikkje kom å sei at det ikkje er ein bra ting for ActionFPS spel

 

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-04-22 00:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 00:25, siDDIs skrev:

Quote:


On 2002-04-21 19:40, cerium skrev:


1. hvem **** spiller et FPS på en laptop seriøst?

2. nei

3. flere brett med bra flyt? cp argument er det? du har jo ikke spilt q3 engang

4. ehm, q3 er mye mer balansert, BFGen brukes ikke og har aldri vært brukt bortsett fra newb lans som du sikkert henger på, ja dm14TMP er et av de mest spilte TDM mapsa, men TMP versjonen inneholder ikke BFG. det er 1 våpen som ikke er i bruk engang, UT da? 6 raketter på rad whooOhoOo, skyte ut kule sak også skyte den i midten igjen for å få atombombe effekt

5. mapsa i q3 er mye bedre oppbygd enn de i UT, hvis du ser på secondhand maps som ZTN, cpm4, antilogic, så eier de det meste vrøvle som kommer ut til UT.

6. hva skal man med flere gameplay modes? er man interessert i det kan man bare laste ned MODS som ra3, cpm, Q3fortress, urban terror osv. da kan jeg love deg at du får mange flere gameplay muligheter enn UT og alle modene som er released der.

7. lol, rl og rail kan man bruke bra med 60 ping, shaft osv. men det er akkurat samme i UT, det er ikke noe prediction code slik som i f.eks CS, og det ville fucket spillet opp kraftig. du har jo ganske mange våpen som krever lan ping, minigun/grønne wannabe shaft, sniper rifle, osv.

8. eh? kanskje på de LANa du spiller på, men cheats finnes også til UT så vel som q3, men det er LITE cheating om noe cheating i det hele tatt i den norske q3 scenen, noe du ikke vet noe om siden du aldri har sett den.

9. ingame irc? skal du sitte og chatte istedet for å spille? er greit i cs når du ikke kan gjøre noe og må vente til omgangen er over, men i q3 så gamer man hele tiden, og hvis man speccer kan man bare kjøre i vindu? og ra3 har faktisk ingame irc.

10. ctrl + c trekk ned console, connect crtl + v, wow vanskelig? eller bare starte fra Gamespy.

11. bevis, Q3 er mye mer spilt, kan jo bare se på hvilket spill som kjøres i CPL, og hvor stort Eurocup er osv.

12. gått tom for sakelig argument?

13. kan få det til q3 også

14. so what? hva **** skal du med den da?

15. hvem trenger bonus packs når man syntes spillet er så bra at man spiller det til oppfølgeren kommer ut? f.eks Q1, Q2, osv.


 

1, idiotisk lite gjennomtenkt svar

2, i q3 er du bare i ein cathredral og ein eller anna space platform. I UT er du på slott, tog, båter, cathredral, kloakk, by og mykje meir

3, q3 har ingen brett som deck16....q2 hadde derimot the edge som er på samme nivå som deck16

4, shock rifla er det mest geniale våpenet nokon gang laga, og den er balansert som dei andre

5, dei fleste custom mapsa til UT er geniale..lagd av folk har jobba seg inn i topp firmaene, visuelt så knuser dei bretta alle custom mapsa for q3

pågrunn av at unrealed har støtte for 3dsmax som åpner dørene til det mest utrolige. For UT så kan eg jo nevne Dm-Brutality][ Dm-Seraphim Dm-Hyperboreal Dm-Venom][

6, Ja ta med mods og du...UT har mange av dei mest populære på nettet som Tac Ops, Strike Force, Infiltration, ChaosUT, Defence Alliance, Weapons Factory og UT4ever

7, forskjellen kommer av at ein med lan ping har 500 ganger meir fordel enn ein med 150 i ping i q3

i UT så finnes det andre muligheter enn bare pure aim å drepe på. IE shock combo

8, Han som lagde CSHP/UTPure fikk jobb i Epic Megagames av innsatsen han gjor med anticheaten sin, idag finnes det rett og slett ikkje noko form for cheat på UTPure serverane

9, Irc funksjonen er faktisk ganske grei.....det er betre enn ingenting og du slipper alt-tab som kan forårsake ulovlig operasjon i windows

i q3 kan du ikkje bruke alt-tab ein gang

10, er mykje lettare med den måten i UT...og du bruker den når du skal spille sammen med venner

11,

når eg sjekka nå nettopp så hadde UT over 1000 fleire spillere enn q3 Ô_o

12, Nei det forteller jo bare at fleire liker UT

13, av alle spill eg har vore borti som bruker q3 motoren så har ingen av dei eax/a3d støtte

14, Unreal licensen gir deg muligheter til noko som quake3 motoren aldri vil kunne gi.

15, Gratis bonuspacks forlenger levetiden...genialt gjort av Infogrames/Epic....for oss brukere så var jo det bare skamherligt....og bonus det står for ein uforventa extra ting

16, dodging kunne du ikkje sei noko om, fordi quake3 mangler det. Det kjem i doom3...så ikkje kom å sei at det ikkje er ein bra ting for ActionFPS spel

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-04-22 00:28 ]</font>

 

1. eh nei seriøs FPS funker ikke på en laptop og det går jo ikke bare på rendringen det at skjermene ikke er så pass raske med å oppdatere seg når man trenger +60 fps. blir ofte bildet hengende igjen og hvis du kommer med at dagens bærbare har så bra skjermer at det ikke skjer, så har dem også så bra skjermkort at dem kan kjøre q3 helt kurrant.

2. textures trenger ikke begrense "varierte brett" selve oppbygning er det som teller, menne i q3 er det ikke bare cathedraler og space maps selvom det er en del av dem, og hvis du vil ha varierte maps er det bare å laste ned et drøss av custom maps der finner du alt.

3. jo q3 har dm6, q3 har til og med en remake av q2dm1 seff ikke i nærheten av q2dm1 men anyways, dm14 er også genialt oppbygd, også ztndm1 for 1v1 er jævlig bra.

4. ja men drive og spare opp 6 rockets eller lobbe 6 granater på engang, samtidig spamme på med den grønne syrepistolen :>, også whiner du så mye om BFG hva med den nuke greia som du kan til og med styre da?

5. dei fleste custom mapsa til UT er ikke laget av folk som har jobbet seg til topp i "firmaene"? plz

alle mapsa i q3 er laget av det mest banebrytende game firmaet i verden osv. kunne jeg parert med men det kunne bare forsatte i det uendelige. visuelt så er Q3 engine mye bedre enn UT engine, Jedi knight II, Return to castle wolfenstein, medal of honor allied assault og ikke minst soldier of fortune 2 : double helix er blant annet noen nye spill som baserer seg på Q3 enginen og de er ganske "visuelt imponerende" de også. innebygd støtte for 3dsmax, ja det er meget bra modelleringsverktøy som også brukes i q3, hvordan tror du dem lager mange av modellene i Q3? (som forresten eier det UT har å komme med) paint?

6. ra3 er nok mer populært enn noen av de modene du nevner til ut.

7. det gjør det også i Q3, det gjør det faktisk i mange andre spill IE shock combo, ja du glemte 6 rocket spam camp eller sludge spam, minigun er like avhengig av ping som machinegun, samme gjelder den shaft greia og plasma, rl grenade rail trenger man ikke sub 50 ping for å bli god med, hvis det har seg slik at Q3 våpna må du ha lav ping med for å mestre at folk noen folk som fortsatt sitter på isdn kan eie adsl/sdsl spillere? og du må jo ha aim for å treffe den kula som du sender ut shock rifla, du aimer jo for å treffe den...

8. eh so what? tror du ikke Valve folka har peil du ser jo hvor cheat infesta CS er, itillegg til at dem har Punkbuster, anti paladin, cheatingdeath osv.

her er en artikkel av en NORSK elite UT spiller som testet en UT aimbot, http://www.xsreality.com/?a=post&id=129019 så ta å få hodet ditt ut av sanden.

9. nei det er fordi du kan bare trykke alt enter det.

10. vel, hvor avtaler du med venner når du skal spille da ? jo irc, det er jo det bare å paste en server så kopierer alle den paster den inn i q3, ctrl+c og ctrl+v er ikke vanskelig, itillegg til å bruke gamespy som er enda lettere.

11. når jeg klikka på stats så hadde q3 mange flere spillere enn ut ~(O_o)~.

Half Life

19798 servers, 37357 players

Quake 3: Arena

2854 servers, 2258 players

Medal of Honor Allied Assault

577 servers, 2042 players

Return to Castle Wolfenstein

1041 servers, 1569 players

Soldier of Fortune 2 Demo

249 servers, 1427 players

Unreal Tournament

3291 servers, 1332 players

 

og f.eks her til lands så har det blitt laget en egen Q3 liga (NQL) nql.fps-gamers.no hvor det kjøres både 1v1 og TDM sesonger, om du joiner quake3.no på quakenet så er det mange av spillerene samlet der, Q3 miljøet er mye større enn UT miljøet i Norge uten tvil, vi har til og med landslag i både q3TDM og q3RA3 i ClanBase Nations Cup.

12. nei jeg tror når et eget miljø blir opprettet at flere liker det enn at 1000 flere folk lasta ned demoen når den ble releasa, itillegg er det ikke sikkert at folk som lasta den ned likte den, så nei det beviser ikke at flere folk liker UT bare fordi flere lasta ned demoen.

13. A3D er supported nå.

"http://www.vortexofsound.com/gamelist/gamelist-a3d2.htm" der står blant annet RTCW på listen også som et er spill basert på Q3 engine, du kan også laste ned SOF2 demoen som også er basert på q3 engine og oppleve A3D support.

14. uhm? kan du utdype det og komme med eksempel?

15. det har kommet ut bonus packs til Q3 og med eksta maps osv, threewave CTF, pro mapsa o.l

16. q3 mangler ikke dodging, det har speed jumping som er mye kulere, det kommer ikke i doom3 for alt du vet.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke skrive så mye som cerium, men han har noen _meget_ gode poenger.

 

1. Seriøse gamere spiller ikke fps på laptop, for svingende.

 

11. Det at UT har solgt mer enn q3 på verdensbasis, kan ha noe med at Creative (eller var det Hercules) kjøpte 100k ++ UT lisenser - som igjen førte til at UT "fulgte med" alle gfx-korta dems GRATIS for noen år siden. Seff blir det regnet med i statistikken. Det førte til at UT kosta 99 kroner i butikken. KAN være relevant for saken kansje. Den beste måten å spre møkka si på er seff å gi den bort gratis.

 

Sammenligningen med Q3 er latterlig. UT er en deathmatch-wannabee. Quake er fasiten ingen produsenter klarer å kopiere.

 

/t

 

[ Denne Melding var redigert av: tyrk på 2002-04-22 16:37 ]

Lenke til kommentar

Ja, det var dette med våpenbalansen, som dere UT-spillere skriver at dere har den ufattelige gleden av å være med på.

 

UT har elleve våpen, eller kanskje tolv? Da jeg GADD å spille UT for ett år siden eller noe, så aket jeg meg gjennom disse grafiske og finurlige dilleduppene med patetiske og unyttige eksplosjoner i en fei. Da jeg var ferdig tenkte jeg inni meg at, joa, det er fett med kjemiske plasmareaksjoner som varer i et minutt eller så, men er det ikke en fordel å se fienden i røyken?

 

Neida, da jeg var ferdig fant jeg jo ut at hvert sabla våpen hadde to mekanismer, eller hva jeg nå kan kalle det. Hvis jeg valgte våpen x, og trykte på venstre museknapp (min primary) så skøyt det ut en flott flamme med lys og sinus-cosinus-tangens kurver til evigheten, imponerende!

MEN, da jeg trykte på space (min secondary) så ble skjermen min svart av bedritne plasmaeksplosjoner og levende mus og flammer.

Så det er dette dere kaller flott våpenbalanse av et ypperlig grafisk design. 12 ***** våpen med 2 mekanismer hver, ergo 12*2 våpen!?!?

 

Neida, have fun med deres fantastiske prompespill med innebygd irc og 3d-briller. DET ER NØDVENDIG.

Jeg er pinadø meg så misunnelig, I wish me teh b4kc to teh fjortissAEg!

 

Stå nå oppi slotta deres og skyt grønn gugge på hverandre for min skyld!

 

Hail Jan Petersen og Høyre!

 

mvh

Kuk

Lenke til kommentar

Angående at Norge er med i Q3 nationscup. Så gøy! UT TDM, UT CTF og UT TacOps har OGSÅ norske lag.

 

Syns det er litt dårlig at Q3 DM nations cup bare har 16 land påmeldt, og RA3 har 12. I UT DM er det 21 og i UT CTF er det 20. Virker som UT er litt mer utbredt ja... (høhø)

 

Men men... Jeg har prøvd om og om igjen å spille Q3 med åpent sinn, men jeg klarer rett og slett ikke like det! Uten shockrifle, dodging og Deck16 er det uinteressant.

 

Snart er UT 2003 ute. Det kommer til å banke Q3 sønder og sammen i absolutt alle aspekter.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 17:04, authx skrev:

Ja, det var dette med våpenbalansen, som dere UT-spillere skriver at dere har den ufattelige gleden av å være med på.


UT har elleve våpen, eller kanskje tolv? Da jeg GADD å spille UT for ett år siden eller noe, så aket jeg meg gjennom disse grafiske og finurlige dilleduppene med patetiske og unyttige eksplosjoner i en fei. Da jeg var ferdig tenkte jeg inni meg at, joa, det er fett med kjemiske plasmareaksjoner som varer i et minutt eller så, men er det ikke en fordel å se fienden i røyken?


Neida, da jeg var ferdig fant jeg jo ut at hvert sabla våpen hadde to mekanismer, eller hva jeg nå kan kalle det. Hvis jeg valgte våpen x, og trykte på venstre museknapp (min primary) så skøyt det ut en flott flamme med lys og sinus-cosinus-tangens kurver til evigheten, imponerende!

MEN, da jeg trykte på space (min secondary) så ble skjermen min svart av bedritne plasmaeksplosjoner og levende mus og flammer.

Så det er dette dere kaller flott våpenbalanse av et ypperlig grafisk design. 12 ***** våpen med 2 mekanismer hver, ergo 12*2 våpen!?!?


Neida, have fun med deres fantastiske prompespill med innebygd irc og 3d-briller. DET ER NØDVENDIG.

Jeg er pinadø meg så misunnelig, I wish me teh b4kc to teh fjortissAEg!


Stå nå oppi slotta deres og skyt grønn gugge på hverandre for min skyld!


 

Heia! Få ut all innestengt aggresjon! Bra jeg ikke spiller Q3, hvis dette er standarden for norsk Q3 community.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 12:29, cerium skrev:


1. eh nei seriøs FPS funker ikke på en laptop og det går jo ikke bare på rendringen det at skjermene ikke er så pass raske med å oppdatere seg når man trenger +60 fps. blir ofte bildet hengende igjen og hvis du kommer med at dagens bærbare har så bra skjermer at det ikke skjer, så har dem også så bra skjermkort at dem kan kjøre q3 helt kurrant.

2. textures trenger ikke begrense "varierte brett" selve oppbygning er det som teller, menne i q3 er det ikke bare cathedraler og space maps selvom det er en del av dem, og hvis du vil ha varierte maps er det bare å laste ned et drøss av custom maps der finner du alt.

3. jo q3 har dm6, q3 har til og med en remake av q2dm1 seff ikke i nærheten av q2dm1 men anyways, dm14 er også genialt oppbygd, også ztndm1 for 1v1 er jævlig bra.

4. ja men drive og spare opp 6 rockets eller lobbe 6 granater på engang, samtidig spamme på med den grønne syrepistolen :>, også whiner du så mye om BFG hva med den nuke greia som du kan til og med styre da?

5. dei fleste custom mapsa til UT er ikke laget av folk som har jobbet seg til topp i "firmaene"? plz

alle mapsa i q3 er laget av det mest banebrytende game firmaet i verden osv. kunne jeg parert med men det kunne bare forsatte i det uendelige. visuelt så er Q3 engine mye bedre enn UT engine, Jedi knight II, Return to castle wolfenstein, medal of honor allied assault og ikke minst soldier of fortune 2 : double helix er blant annet noen nye spill som baserer seg på Q3 enginen og de er ganske "visuelt imponerende" de også. innebygd støtte for 3dsmax, ja det er meget bra modelleringsverktøy som også brukes i q3, hvordan tror du dem lager mange av modellene i Q3? (som forresten eier det UT har å komme med) paint?

6. ra3 er nok mer populært enn noen av de modene du nevner til ut.

7. det gjør det også i Q3, det gjør det faktisk i mange andre spill IE shock combo, ja du glemte 6 rocket spam camp eller sludge spam, minigun er like avhengig av ping som machinegun, samme gjelder den shaft greia og plasma, rl grenade rail trenger man ikke sub 50 ping for å bli god med, hvis det har seg slik at Q3 våpna må du ha lav ping med for å mestre at folk noen folk som fortsatt sitter på isdn kan eie adsl/sdsl spillere? og du må jo ha aim for å treffe den kula som du sender ut shock rifla, du aimer jo for å treffe den...

8. eh so what? tror du ikke Valve folka har peil du ser jo hvor cheat infesta CS er, itillegg til at dem har Punkbuster, anti paladin, cheatingdeath osv.

her er en artikkel av en NORSK elite UT spiller som testet en UT aimbot,
så ta å få hodet ditt ut av sanden.

9. nei det er fordi du kan bare trykke alt enter det.

10. vel, hvor avtaler du med venner når du skal spille da ? jo irc, det er jo det bare å paste en server så kopierer alle den paster den inn i q3, ctrl+c og ctrl+v er ikke vanskelig, itillegg til å bruke gamespy som er enda lettere.

11. når jeg klikka på stats så hadde q3 mange flere spillere enn ut ~(O_o)~.

Half Life

19798 servers, 37357 players

Quake 3: Arena

2854 servers, 2258 players

Medal of Honor Allied Assault

577 servers, 2042 players

Return to Castle Wolfenstein

1041 servers, 1569 players

Soldier of Fortune 2 Demo

249 servers, 1427 players

Unreal Tournament

3291 servers, 1332 players


og f.eks her til lands så har det blitt laget en egen Q3 liga (NQL) nql.fps-gamers.no hvor det kjøres både 1v1 og TDM sesonger, om du joiner quake3.no på quakenet så er det mange av spillerene samlet der, Q3 miljøet er mye større enn UT miljøet i Norge uten tvil, vi har til og med landslag i både q3TDM og q3RA3 i ClanBase Nations Cup.

12. nei jeg tror når et eget miljø blir opprettet at flere liker det enn at 1000 flere folk lasta ned demoen når den ble releasa, itillegg er det ikke sikkert at folk som lasta den ned likte den, så nei det beviser ikke at flere folk liker UT bare fordi flere lasta ned demoen.

13. A3D er supported nå.

"http://www.vortexofsound.com/gamelist/gamelist-a3d2.htm" der står blant annet RTCW på listen også som et er spill basert på Q3 engine, du kan også laste ned SOF2 demoen som også er basert på q3 engine og oppleve A3D support.

14. uhm? kan du utdype det og komme med eksempel?

15. det har kommet ut bonus packs til Q3 og med eksta maps osv, threewave CTF, pro mapsa o.l

16. q3 mangler ikke dodging, det har speed jumping som er mye kulere, det kommer ikke i doom3 for alt du vet.


 

1, rett ein seriøs gamer spiller ikkje på bærbar...men uansett fleire API's er ein fordel

2, UT har fleire custom maps og meir variasjon enn det q3 communiten kan by på, dette pågrunn av ein meir åpen grafikkmotor, ergo meir variasjon.

3, du nevnte bare 2 brett som følgte med q3 resten var custom....ta med UT sine custom så har du ein hær av gode brett.

4, biorifla er eit vanskelig våpen å bruke.....og ein som spammer med den er ikkje så sterk som ein som spammer med bfg'en. Reedemeren har bare eit skudd som og som oftest garanterer deg 1 frag......den er meir enn powerup enn et våpen egentleg

5, eg sa ikkje at dei fleste hadde jobba seg opp...men det er ein del som jobber i toppen som starta med å lage brett til UT

Jeremy Graves som jobber hos Ion Storm, Rich Eastwood for Epic Games og Matthias Worch for Legend Entertainment

6, Det er det nok sikkert for det er jo det einaste som har greid å holdt på q3 spillerane.

7, minigunnen sprer skudda sine i ein litt større radius så den er faktisk brukelig med 100 i ping

og shock rifla si kule er håpløs å treffe når du beveger deg sidelengs på grunn av pingen, men den er omtrent like farlig når du står still eller beveger deg fram og tilbake, og secondary fire er jo eit klart pluss.....som gjer våpen balanse ein god del betre igjen

8, Her trenger du ikkje å motsi meg....du har ikkje peiling......det fantes cheating...men ikkje nå lenger, og kva var eg nettopp hørte om CS 1.4

Hackerane har 1000 wallhacker klare for den

9, fjortiss aggresjon?? :razz:

10, prøv før du kommenterer

11, gamespy har den offisielle master server lista for dei største FPS spilla

når eg sjekka sist så hadde UT 4600 spillere og q3 4000

12, Mange downloads betyr akkurat som salgstalla....folk kjøper/laster ned det dei liker

13, Nå..........og kva med EAX/dolby surround

14, bg03.jpg

Dette er unreal motoren...eneste store forskjell egentlig er at software rendering er fjerna

15, custom bonuspacks...ikkje offisielle fra activision eller id software

16, speed jumping er ikkje det samme som dodging

 

Som du seier Sub så kan me vere stolte over at det er fleire eldre folk i UT samfunnet....me har ikkje den samme aggresjonen og lille forståelsen som småungene :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


tyrk skrev (2002-04-22 16:00):

Jeg orker ikke skrive så mye som cerium, men han har noen _meget_ gode poenger.


1. Seriøse gamere spiller ikke fps på laptop, for svingende.


BLah...Og det skal "DERE" bestemme?

Fan er galt med å spille FPS på Laptop?

Er det på grund at man SKAL ha et tastatur og CTR-skjerm, og Gedigene øreklokker?

BLAH sier jeg til slikt.

Hvis dere mener at man skal bare spille Quake,HL,UT på stasjonær pc, så kan dere likså godt holde dere til det gamle.

Let fram commandoren deres og spill i vei.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 19:28, Veritas skrev:

bare aim i q3? du er ikke lite noob da...

det er mye større skillforskeller i q3 enn i UT, det er derfor de som prøver det for første gang ikke synes det er moro. grafikkmotoren er genial også... spill bare fortsettes å lages for den


 

Større skillsforskjeller? Ehm... Utdyp! Jeg vet ikke om noe våpen som krever mer skills en shockriflen jeg.

 

"spill bare fortsettes å lages for den"

 

ja... det gjør det for Unreal-motoren også. siddis kan sikkert nevne i fleng (hehee). Og med den nye grafikkmotoren vil det sikkert ta helt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...