Gå til innhold

Q3 vs UT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-21 16:22, siDDIs skrev:

Quote:


1) ehm.. software rendering faktisk... hvor mange gamere i dag har ikke 3d kort? Dessuten er q3`s api MYE bedre enn UT`s... du må ha bedre pc for å få bra fps i ut..


2) smak og behag.. men d høres ikke ut som om du har spilt q3


3) se 2


4) BFG er ikke tilgjengelig på noen av de seriøse dm bretta på q3... alle de andre våpna er balansert for forskjellige situasjoner


5) Enig, bortsett fra at den er tung som juling... og en ting til.. dette ble av en eller annen (husker ikke hvem) erklært ugyldig argument beste strat tråden.. så.. sorry


6) Greit nok.. bortsett fra.. hvem spiller faktisk alle "underklassene" av gameplays på multi? (og da mener jeg seriøst.. ikke "la oss prøve d for d har vi aldri prøvd før"


7) Spiller ikke ut eller q3 på internett, så d vet jeg ikke noe om


:cool:
se 7


9) LOL.. akkurat d man trenger.. ingame irc.. woho! nå skal jeg definitivt skaffe meg ut...


10) Et poeng.. men et lite et.. papir/blyant gjør samme nytta


11) for d første.. har du en kilde på akkurat d? og for d andre.. har d noe med saken å gjøre? "kjøp ut for d gjør alle andre..." LOL


12) Irrelevant


13) Lite poeng i et spill som ikke er til for å beundre grafikken....


14) Dette vet jeg absolutt ingenting om :razz:


 

1, det er ikkje så mange bærbare PC-er du kan spille q3 på Ô_o

 

2, q3 har dm6 dm17 som kan kalles bra....resten er såpass dårleg at til og med newbies lager betre flyt i brettet

 

4, eg trodde dm14 var eit av dei seriøse bretta

 

5, er jo ein del av spelet...det er ikkje q3radiant

 

6, domination og assault er sjef...bare synd at assault har ein god del feil

uansett så er det mange 1000 som spiller begge dei 2 kvar dag

 

9, faktisk er det ganske genialt....håper på ingame icq til ut2003

 

10, papir og blyant er mykje meir stress, med ingame irc så kan du paste addressen der også kan han 'vennen' din bare klikke på linken for å begynne å spille

 

11, ja ring infogrames

 

13, når du speler på eit høgare nivå så er eax lekkert

 

Hvis du synes dm17 er bra så har du neppe mye peil på brett! Verre mongobrett skal du lete lenge etter. Kanskje det er slike brett som kalles bra i UT, men i q3 er de skydd som pesten.

 

Det finnes absolutt INGEN brett i q3 som har bfg. Ikke de som spilles online, i dm sammenhenger. Kanskje en og annen i ctf, men det er sjelden. Nei dm14 har ikke bfg, iaf ikke den versjonen som folk spiller!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 17:51, Hondaen skrev:

Er et enormt cheatermiljø hos UT folk. UTpure ? ROFLOL får patcher til elfbot som fikser den. Derfor jeg ikke gidd spille det lenger, er dritt lei cheatere.


 

prøv å juks på Tnx serverane du

eg har ikkje greid det...og det var for 15 minutter siden

Lenke til kommentar

Quote:


Hvis du synes dm17 er bra så har du neppe mye peil på brett! Verre mongobrett skal du lete lenge etter. Kanskje det er slike brett som kalles bra i UT, men i q3 er de skydd som pesten.


Det finnes absolutt INGEN brett i q3 som har bfg. Ikke de som spilles online, i dm sammenhenger. Kanskje en og annen i ctf, men det er sjelden. Nei dm14 har ikke bfg, iaf ikke den versjonen som folk spiller!


 

Bror min spelte dm14 igår online....viss **** var det bfg der

 

dm17 er den eg liker best fordi der er det ijallefall noko action.... dei fleste andre er så pyton at dei er ein skandale...

spessielt dm17 og dm18 yuck!

Lenke til kommentar

**** assa.. Folk som har null peil burde ikke få lov til å uttale seg om Q3. Blir rett og slett for dumt.. siddis, hvis folk som faktisk SPILLER spillet sier at bfg ikke bruker, og iaffall ikke på dm14 så er det vel ikkeno grunn til å krangle på det?

Når folk som faktisk har spilt q3 mer enn 10 min mot xaero på bringiton sier at dm17 er et drittmap i q3 sammenheng, kan ikke du bare godta det og trekke tilbake det latterlige argumentet om at "q3 har jo bare dm17".

 

"4, betre våpen balanse it UT. I quake3 så er jo bfg'en klart best også har den sinnsykt med ammo og. Derimot så liker eg default våpen i q3 betre."

 

Dette blir rett og slett for dumt. Fikk meg til å le iaffall..

 

"2, q3 har dm6 dm17 som kan kalles bra....resten er såpass dårleg at til og med newbies lager betre flyt i brettet"

 

På ny viser du at du faktisk ikke har peiling om hva du snakker om.. Som MANGE tidligere har påpekt så har q3 mange andre brett enn dette, men dette virker vist litt umulig å forstå for stakkars lille deg.

 

Værsåsnill og hold kjeft til du får uttale deg om no du har peiling på, for her går det rett og slett ikke an å ta deg alvorlig.

 

Over og ut.

Lenke til kommentar

Jepp. De som ikke har peiling på UT holder kjeft om UT! De som ikke har peiling på Q3 holder kjeft om Q3!

 

Hadde ikke Q3 hatt CD-key, så hadde jeg sikkert spilt det online, og etterhvert begynt å like det. Kjøper ikke et spill bare for å teste det litt...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 10:55, KruX skrev:

**** assa.. Folk som har null peil burde ikke få lov til å uttale seg om Q3. Blir rett og slett for dumt.. siddis, hvis folk som faktisk SPILLER spillet sier at bfg ikke bruker, og iaffall ikke på dm14 så er det vel ikkeno grunn til å krangle på det?

Når folk som faktisk har spilt q3 mer enn 10 min mot xaero på bringiton sier at dm17 er et drittmap i q3 sammenheng, kan ikke du bare godta det og trekke tilbake det latterlige argumentet om at "q3 har jo bare dm17".


"4, betre våpen balanse it UT. I quake3 så er jo bfg'en klart best også har den sinnsykt med ammo og. Derimot så liker eg default våpen i q3 betre."


Dette blir rett og slett for dumt. Fikk meg til å le iaffall..


"2, q3 har dm6 dm17 som kan kalles bra....resten er såpass dårleg at til og med newbies lager betre flyt i brettet"


På ny viser du at du faktisk ikke har peiling om hva du snakker om.. Som MANGE tidligere har påpekt så har q3 mange andre brett enn dette, men dette virker vist litt umulig å forstå for stakkars lille deg.


Værsåsnill og hold kjeft til du får uttale deg om no du har peiling på, for her går det rett og slett ikke an å ta deg alvorlig.


Over og ut.


 

brett er ein smaksak

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 17:51, Hondaen skrev:

Er et enormt cheatermiljø hos UT folk. UTpure ? ROFLOL får patcher til elfbot som fikser den. Derfor jeg ikke gidd spille det lenger, er dritt lei cheatere.


 

Ehm! Du er vel en av de som roper "cheater" og "aimbot" hver gang du blir latterliggjort på en server. Det er IKKE mye cheating i UT. Har bare sett aimbot'er et par ganger på 2 år, mens beskyldninger om juks ser jeg hele tiden.

Lenke til kommentar

Argh. Herregud for en ufruktbar diskusjon. Begge spillene har store kvaliteter, men er forskjelleige på grunnleggende punkt. Selv liker jeg q3 best, bla. annet fordi det føles litt mindre tilfeldig, og fordi alle våpnene er glimrende (jeg hater spill med våpen som rett og slett er dårlige), selv om noen (bfg) er litt for glirende, og fordi det virker som om gjennomsnittsferdighetene blant spillerne er høyere. Når dette er sagt, så er dette bare min helt egne personlige mening, og om noen enten mener jeg tar feil, eller synes andre sider av spillene er viktigere, så ville jeg vært totalt idiot om jeg begynte å slenge dritt til dem for det. (sånn som alt for mange av dere gjør til hverandre) Det er bare slitsomt.

 

Det eneste jeg ikke helt kan skjønne at noen påstår er at grafikken i UT er bedre. En ting er at q3 har runde overflater, som gjør en del ting langt enklere, og penere fremstilt i spilluniverset, en annen ting er at brettene er så mye, mye mer fantasifulle, spennende (i alle fall visuelt sett) og fargerike enn i ut. Jeg har hørt _mange_ som klager over at de ser så barnslige ut, men erlig talt, dere må da innse at de er vakre. Nåvel. Jegg synes i alle fall det, og de flertallet av spillutviklere later til å være enige med meg (hvor mange spill bruker UT motor vs. antallet som bruker Q3 motor...)

Lenke til kommentar

skal eg ramse opp spela som bruker UT motoren?

 

Jaja here we go,

 

Deus Ex1

Deus Ex2

Thief 3

Undying

Wheel of Time

Unreal

Unreal Tournament

Unreal Episode 2

Unreal Tournament 2003

Tactical Ops

Deep Space 9 : The Fallen

Harry Potter

Rune

Mobile Forces

Duke Nukem Forever

Maelstrom

Devastation

ATMA

New Legends

Seraphim

Postal2

Y-Project

Vampire Hunter

Lineage 2

 

er det noko er har glemt nå?

Lenke til kommentar

Joda, så drit i antallet, da (selv om jeg står fast ved at flere bruker q3`s), se på den visuelle kvaliteten. Ingen av de du nevnte (i alle fall som jeg har vært borti, skal innrømme at noen av navnene var litt ukjente) er like flotte som spill fra omtrent samme tid med Q3`s motor.

 

Jaja. Nå har jo ikke du påstått noe om det. Du måtte bare påpeke en liten, nesten uvesentlig svakhet med hele det fantastiske innlegget mitt. Slem er du!

ehh. ja. nettopp.

 

Men mener du at ut er penere enn q3?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 22:33, Jellyfisk skrev:

Men mener du at ut er penere enn q3?


 

Det er så mange måter å sjå det på men eg innrømmer at q3 motoren er betre når det kjem til bildekvalitet.

Q3 har flottere skygger med det at det er lettare å lage realistisk lys til q3

 

Uansett så meiner eg UT har klarere farger og at brett kan sjå mykje finare ut med betre texturer og design. Det er noko av det eg meiner er svakheten i det visuelle til UT

 

Men hovedgrunnen til at q3 går meir flytande på dei nyare systemene er at det ikkje har software rendering som gjer at grafikken ikkje blir fullt så krevande da. Spør ein som programmerer så vil du få ein skikkeleg begrunnelse.

Lenke til kommentar

Argh. Nå ser jeg at jeg sitter her og udelt snakker til fordel for Q3. Jaja, la oss si at jeg hadde gjort omvendt om jeg ikke var så ensom i min opplysthet.

Men for å komme til poenget: Å bruke det at Q3 ikke er like lett tilgjengelig piratkopiert, i og med at det har en cd-key, er _ikke_, jeg gjentar, IKKE et argument for at UT er ett bedre spill. Det bare gjør at UT oversvømmes med slasker.

 

(Mulig jeg tar feil, men min hypotese er at andelen juksere er mye større blandt folk som spiller med piratkopier)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...