Gå til innhold

Q3 vs UT


Anbefalte innlegg

1. kvalitet over kvantitet

2. se over, blir du så lei av mapsa at du trenger flere så er dem ikke bra nok

3. greit kan nevne noen flere tourney2, pro-q3tourney4, pro-q3dm6, pro-q3dm13 (ja alle er laget av id Software) for 1v1, q3dm7, q3dm12 for tdm

4. som sagt så brukes ikke BFGen lenger. skal jeg skrive det mange ganger før du skjønner det eller begynner du å gå tom for saklige argumenter? :smile:

5. "5, dei fleste custom mapsa til UT er geniale..lagd av folk har jobba seg inn i topp firmaene," med den tilleggs setningen insinuerer du at de fleste custom mapsa er laget av folk som har jobbet seg inn i topp firmaene.

6. nei det er nok ikke det, det solide Q3 miljøet har blitt bygd opp rundt 1v1 og tdm, derfor har vi egne sesonger med 1v1 og tdm og ikke ra3.

7. det er nok machinegun i q3 bare du til egner deg litt skills.

8. jaja og etter anti-cheat software så kommer cheats, jeg har hørt det samme mølja opp igjennom tidene, det kommer alltid cheats etter anticheats bare vent å se du :smile:, jeg kan vise til en hel historie av anti cheat program til CS blant annet.

9. tom for sakelig argumenter eller?

10. har nok gjort det :sad:

11. Antall servere er noe annet enn antall spillere til og med du må skjønne det? når jeg posta lenger opp så hadde q3 mindre servere men likevel flere spillere enn ut, og nei antall servere betyr ikke flere spillere.

12. Mange downloads betyr ikke det samme som salgstalla nei, det største forskjellen er nok at å laste ned er gratis iforhold til å betale for selve spillet og folk laster ikke nødvendigvis det ned fordi dem liker det, men fordi dem vil finne ut om dem liker det, det er en veldig stor forskjell men som du åpenbart ikke har forstått.

13. ops glemte å skrive A3D/EAX osv. :smile:

14. jeg har sett ut, jeg regner med du har sett q3 også?

15. pro mapsa var offisielt released av id Software tenk.

16. q3 mangler ikke ut dodging fordi det trenger ikke ut dodging, det har noe mye kulere som jeg skriver igjen, speed jumping.

 

"Som du seier Sub så kan me vere stolte over at det er fleire eldre folk i UT samfunnet....me har ikkje den samme aggresjonen og lille forståelsen som småungene."

 

da har du tydeligvis ikke spilt nok til å møtt en person som kaller seg trance?

og forresten hvilket samfunn? :smile:

jeg har ikke den store aggresjonen egentlig, men jeg har mer enn nok forståelse enn det du klarer å prestere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1, kvantitet med kvalitet, du finner ikkje mange andre spill som leverer samme bildekvaliteten i software

2, Deck er min favoritt og den blir eg aldri lei av

3, brett som var modifisert for å gjøre dei betre, det viser at ID software sjølv innrømmer at bretta deiras ikkje var bra, dessuten var det ikkje bonuspack men kom med i ein patch

4, For å gjøre grunnlaget mitt betre så burde eg ha nevnt secondary fire, den skaper balanse. Våpna er da bra både på long og short range.

Ergo ein med shock rifle og flakcannon er omtrent like dødelige utenom på svært lange avstander.

Menst i q3 så er ein med hagla svært svak på lange avstander....og machinegun er ikkje kraftig nok til å gjøre god skade sammenliknet med rocket plasma rail

5, det er mange som har jobba seg opp....DE som lager ut2003 har 2-3 andre som eg ikkje husker navnet på

ein anna fikk jobb som lead level designer for det nye rainbow six spelet. Unrealeditoren er kraftige og samtidig lett å bruk, det som gjør at leveldesign har blomstra kraftig dei siste åra.

6, sånne sesonger har UT og

7, machinegun og rail er pyton med over 50 i ping...spessielt når folk speedjumper og du må aime 4 meter forann dei

8, UTPure har vore ute i over 6 måneder..har enda ikkje blitt cracka, mange vil prøve seg på ut2003, nokon vil kanskje greie det...men aimbot og wallhack er så godt som ute av bildet

9, du som begynte :razz:

10, tror deg ikkje, fordi dette er ein fordel som gjer det litt lettare

11, UT har fleire spillere...igjen så er http://www.gamespy.com beviset på det...nå har UT 7000 og q3 5500 spillere

12, Mange kjøper og spill dei ikkje liker'

13, På tide at det kom...men det er for seint da eg tenker på sommeren

14, Eg var ivrig q3 beta spelar heilt til q3 retail kom i butikkane.....eg var så skuffa at eg nesten måtte grina. Uansett eg har vore dypere inni unreal motoren enn dei fleste, senere builds av unreal motoren bruker alpha blending på busker trær og sånt

sjekk ut undying, det er lekkert og effektivt noko som ingen av q3 spela bruker enda :/

15, ikkje ein skikkeleg bonuspack

16,Nå hvordan skal du unngå 1 rocket som er 2 meter ifra deg, og korleis vil du finte ut ein spelar uten å ha muligheten til å dodge

 

Trance er barnslig.......men ingen har vell sett han på nokon måneder nå

 

btw mykje betre tone nå :wink:

Lenke til kommentar

Quote:



Quote:



1. Seriøse gamere spiller ikke fps på laptop, for svingende.


BLah...Og det skal "DERE" bestemme?

Fan er galt med å spille FPS på Laptop?

Er det på grund at man SKAL ha et tastatur og CTR-skjerm, og Gedigene øreklokker?

BLAH sier jeg til slikt.

Hvis dere mener at man skal bare spille Quake,HL,UT på stasjonær pc, så kan dere likså godt holde dere til det gamle.

Let fram commandoren deres og spill i vei.

 

 

:smile:

 

Det er ikke noe galt i spille FPS på laptop. Vi har alle forskjellige forutsetninger for å oppnå gode spillopplevelser.

 

Men en som vil bli blandt de beste i spillet man spiller, vil nok ha en maskin som legger forutsetningene bedre til rette for det. LCD-skjerm, og begrenset utvalg av GFX-kort, CPU m.m som øker FPS, gjør at laptop ikke er optimalt.

Lenke til kommentar

1. Q3 sin engine er bedre enn UT sin.

2. blir aldri lei av dm6, dm14, tourney2, osv osv.

3. nei, bretta var lagt til for å gi "pro gamers" flere valg bedre map med litt andre item placements, liksom man spiller jo likevel gamle tourney2 og dem er ikke nye maps fordi dem gamle var så pass bra fra før at det var kun småe forandringer som trengtes for å gjøre dem perfekte :smile:

4. biorifla er dårligere enn shotgun på lang distanse med eller uten secondary fire, pistolen er dårligere enn machinegun, og at machinegun ikke er kraftignok til å gi like mye skade som RL så kan jeg vel si pistolen i ut er ikke like kraftig nok til å gi like mye skade som rocket launchere i ut. Noen våpen kommer selvfølgelig til å være bedre enn andre, mens andre egner seg bedre til visse situasjoner og bare fordi et våpen kan brukes på kort og lang avstand vil ikke si det er balansert. og machinegun kan ofte være bedre enn rocketlauncher i visse tilfeller, f.eks når jeg kommer fra RL til RA på dm6 så bruker jeg mg istedet for RL siden den er bedre på de distansene. og kommer noen på jumppad kan det ofte være mer effektivt å bytte til mg og mge han ned istedet for å prøve å treffe han med raketter.

5. mulig men "dei fleste custom mapsa til UT" er ikke lagt av folk som har jobba seg inn i topp firmaene.

6. laget av det norske ut samfunnet for de norske ut spillerene?

7. det er fordi du er newb, jeg klarer meg overgjennomsnittet med 50-60 ping med railen og mg.

8. som jeg skrev tidligere få hodet ut av sanden :smile:, UTpure har blitt cracka før og har fortsatt en del bugs som blant annet spawnbuggen, det er ikke noe forskjellige fra punkbuster til cs, man må drive og oppdatere hele tiden skal man stoppe cheatingen, det er ikke bare å release UTpure også tro at all cheating er borte vekk, de har vel kommet til 5 ett eller annet nå? hvis den ikke hadde blitt cracka eller exploita så hadde det ikke vært nødvendig å oppdatere den :smile:

9. gjesp

10. dobbelklikke i gamespy er like lett om ikke lettere.

11. weee nå hadde q3 flere spillere når jeg sjekka, det varierer liksom hele tiden det er ikke vits å sammenligne på den måten heller bare følge med hvilket spill som blir mest satset på i compos o.l.

12. nemlig dvs at "12, Mange downloads betyr akkurat som salgstalla....folk kjøper/laster ned det dei liker" ikke stemmer, fint du lærer noe av denne diskusjonen :smile:

13. Q3 støtter A3D/EAX, i rest my case.

14. Doom3 engine vil eie unreal engine :smile:

15. joho, det var bare ikke bonuspack and extra goodies skrevet over hele downloaden.

16. haha, "nå hvordan skal du unngå 6 rockets som er 2 meter fra deg?" :razz: bare fordi man ikek har en knapp som gjør at man rykker til ene siden når man trykker 2 ganger på den betyr ikke at man kan "finte" ut en spiller. mapcontrol taktikk, strategier osv. jeg mener folk blir jo finta ut selvom dem spiller q3, cs, rtcw osv. uten at de spilla har dodge knapp.

 

kan jo legge til

"Heia! Få ut all innestengt aggresjon! Bra jeg ikke spiller ut, hvis trance er standarden for norsk ut community."

 

"Som du seier tyrk så kan me vere stolte over at det er fleire eldre folk i q3 samfunnet....me har ikkje den samme aggresjonen og lille forståelsen som småungene i ut", og har klart å bygge opp et eget norskt q3 community det står respekt av med allerede 2 vellykkede sesonger gjennomført og en 3dje på vei. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 20:22, siDDIs skrev:

ein hardcore quaker testa ut2003 alphaen og sa at fysikken har blitt kraftig forbetra....håper dette gjer spillet betre og :smile:


 

om en hardcore quaker liker det så må det jo gå i positiv retning :smile:

hva er nicket på denne hardcore quakeren da?

Lenke til kommentar

1. Man kan diskutere for og imot UT og Q3 sin engine i all uendelighet. Men det uansett bare 2-3 måneder til UT2003 er ute, og den enginen er nok mange hakk bedre enn Q3 sin på absolutt alle aspekter.

2. Det er ikke uten grunn at jeg ikke engang har giddet å laste ned alle bonuspakkene til UT. Jeg trenger ikke hundrevis av brett. Klarer med fint med Deck, Liandri, Codex og Curse. Resten av map'ene er bare der i tilfelle jeg en sjelden gang beveger meg innpå en public ffa server.

3. Dette er noe jeg savner i UT. Noen av brettene trenger små justeringer; spesielt Curse.

4. Alle våpen har sine styrker og svakheter, og man har favorittvåpen for ethvert område og for enhver situasjon. Dette kan man skrive bøker og lage filmer om hvis man vil.

5. Spiller ikke custom maps...

6. Vel. Det er vel ingen rene norske laddere eller cup'er i organiserte former. Det meste skjer på clanbase + diverse andre cuper og laddere. Jeg har uansett sluttet å spille i klan, da jeg ikke orker å måtte sitte og krangle med svensker og dansker om hvilken server vi skal spille på. Å raske sammen folk til en 2on2, 3on3 eller 4on4 tar jo sjelden mer enn 2 minutter på irc, og da slipper man all ventingen og stressingen. Norske UT spillere holder dessuten et høyt nivå, så jeg trenger ikke spille i klan for å holde skills'ene mine vedlike. :wink:

7. Mulig det.

8. Jaja. 2 ganger har jeg sett noen cheate siden jeg begynte å spille UT for 2 år siden. Er 1 år siden jeg så en aimbot sist. Ikke noe stort problem kan man si...

9. Tjohei.

10. Copy fra irc -> paste i UT. Lett som bare det.

11. Quake har en lengre historie enn UT. Bare vent: UT vil ta over... :razz:

14. Når kommer Doom3 da? 2010? UT2003 kommer om 2-3 måneder.

16. Jeg føler meg kraftig handikappet uten dodging.

 

Og det er ikke akkurat overflod av norske Q3 klaner som spiller spring cup på clanbase. Hvor er denne respektable communityen da?!?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 14:13, cerium skrev:

Quote:


On 2002-04-22 20:22, siDDIs skrev:

ein hardcore quaker testa ut2003 alphaen og sa at fysikken har blitt kraftig forbetra....håper dette gjer spillet betre og :smile:


 

om en hardcore quaker liker det så må det jo gå i positiv retning :smile:

hva er nicket på denne hardcore quakeren da?

 

Håper dette stemmer!

Lenke til kommentar

1, ikkje skift....her snakker me om støtte for software re,dering

2, einaste brettet eg liker å spele er deck, men det er meg

3, ut2003 fikser på dette da blir det skikkeleg balanse.... 90% sikker på at deck kjem med og :smile:

4, samma som sub

5, lista er lang nok...men eg kjenner bare 1 prosent av mapperane

6, samma som sub..han har garantert meir peiling enn meg når det gjeld det

7, går egentlig fint med 200 ping....men tempoet er for høgt med gammal netverkskode og få eksplosive våpen. Det gjer det mykje lettare for ein lpb å spele enn ein med 200 i ping

8, Kom 3 nye cheats til UT igår faktisk, dei cracker UTPure....når det gjelder patchinga av UTPure så er sånne bugs som weapon switch delay og etc

10, eller copy i ut server browser og paste via ingame irc

11, stemmer nå...q3 har 300 fleire

12, like mange downloads betyr ikkje like mange salg

men det seier noko om populariteten

14, doom3 motoren vil ikke eie unreal motoren..kanskje grafikken i ut2003, men Epic og co holder på full med radiosity eller kva dei heiter nå igjen..noko som gir realtime lysseffekter uten store ressurstap....Carmack utvikler jo sjølvsagt sin egen type da

15, jamenn ein bonuspack? + teamarena som kosta flesk

UT hadde 4 offisielle

16, samma som sub

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-04-24 16:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 16:30, siDDIs skrev:

14, doom3 motoren vil ikke eie unreal motoren..kanskje grafikken i ut2003, men Epic og co holder på full med radiosity eller kva dei heiter nå igjen..noko som gir realtime lysseffekter uten store ressurstap....Carmack utvikler jo sjølvsagt sin egen type da


 

Vil bare si at jeg er ut fan, har aldri likt q3. likte quake, men thats it. poenget er at carmack kommer til å utvikle en motor som er høyt mer avnasert en den nye unreal motroren som skal brukes i ureal 2 og ut2003. Radiosity har begge motorene. Ikke ekte men noe lignende. Max payne brukte statisk radiosity foresten. Det derimot epic har sluppet av info de siste dagene er at de er i utvikling av et helt nytt spill. Dette har ikke fått noe navn enda. har hørt rykter om "warfare". skal ikke si sikkert. Dette spillet skal bruke en grafigere modifisert uneral2 motor.

quake4 skal også bruke doom3 motoren og skal mest sansynlig være det første spille som slippes med denne motoren. Det blir spennende og se :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Dreadlord på 2002-04-24 17:25 ]

Lenke til kommentar

epic starter arbeidet på warfare for fullt om ein månad så da tipper eg at me høyrer meir om det til jul

 

doom3 vil trolig ha bedre grafikk enn unreal2,

men carmack bruker andre teknikker for å framheve grafikken...og det med displacement mapping

 

altså modellane i seg sjølv er 1500-2000 polygoner men ser ut som dei har 100 ganger meir

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 17:33, siDDIs skrev:


doom3 vil trolig ha bedre grafikk enn unreal2,

men carmack bruker andre teknikker for å framheve grafikken...og det med displacement mapping


altså modellane i seg sjølv er 1500-2000 polygoner men ser ut som dei har 100 ganger meir


 

Interessangt det der siDDis. Var ikke klar over at han kjører dispacement mapping i doom3 motoren(kjenner det kun fra 3d max) Har jo sett bilder fra doom3. og de sier jo litt :smile: . Håper de slipper flere bilder/videoer om ikke så lenge. Epic har vært flinkere med den en id.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvor mange quakere som hopper over på UT2003 når det kommer. Er nok mange som begynner å bli lei Q3, og trenger noe nytt. Mye av de tingene UT har fått kritikk for av quakere er jo "fikset".

 

Rocketlauncheren er f.eks en god del raskere. En kan ikke lengre lade opp 6 rockets, men bare 3 (det skal fremdeles straffe seg i å løpe forutsigbare ruter!!!), og du har instant rockets som secondary (tror de skal bytte den til primary).

 

De har også fikset på newbie våpenet flak-kanon, og gjort den mindre spammevenlig. Hva skal newbiene finne på nå da? Hmmm...

 

Biogun og ripper er ute av spillet. Litt synd, for det gikk an å bli ganske god med begge. Hehe. Secondary ripper fungerer jo akkurat som en veldig rask rocketlauncher. Gjør ikke mye skade, men motstanderen får aldri kontroll når du fyrer de ned i beina på han. Primary ripper var forferdelig, og er bra er borte. Biogun gjorde veldig mye skade ved direct hit, og det har aldri vært noe stort problem om folk spammer med det. Å drepe noen med direct hit biogun er fett! Men men... Disse våpenene er uansett borte, og det er sikkert like greit. Ble kun brukt hvis du ikke hadde annet tilgjengelig.

 

Spillet går også en del raskere nå enn før. Bør tiltrekke seg en del quakere. De vil nok savne strafejumping, men når de får taket på dodging (pluss noen nye saker som f.eks doublejump), så tror jeg ikke det vil være noe stort savn... :smile:

 

Og når de har forelsket seg i shockriflen, da er det gjort! Skillvåpen nr 1! Det fins ikke et våpen i universet som kan måle seg med shockriflen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 13:12, siDDIs skrev:

ut2003 vil ha treigare gameplay fordi taktikker skal koma betre fram


dessuten finnes det ingen offisielle screenshots av doom3 :/


viss ID skal til E3 så blir det bare vist fram til nokon få


 

Det finnes noen bilder fra videoen som presanterer grafikken til doom3 . selv om dette er en tidlig alpha fase finner de her Doom3 screenshots , men som sakt over disse er ikke offisielle

 

[ Denne Melding var redigert av: Dreadlord på 2002-04-27 16:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...