RastaXP Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Trur dere det går like fint og spille Half life 2 med et 6800 Gt som med et x800 pro?
Vo0do0 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Du vil nok kunne kjøre halflife helt konge med det kortet. Men det sies at spillet vil se litt bedre ut på x800 kort, grunnet 3Dc.
tbend Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Texturen blir kanskje skarpere.... Du vil hvertfall ikke slite med dårlig grafikk/lagg
RastaXP Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Skrevet 30. juni 2004 Mye skarpere? Snakker vi om forskjeller sånn som en gjenstand i Bf 1942 med medium details eller høye detaljer?
lavizh Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Mye skarpere? Snakker vi om forskjeller sånn som en gjenstand i Bf 1942 med medium details eller høye detaljer? Du får vente ås e til spillet kommer, men begge kortene går bra, men Valve sier at ATI kortene vil kjøre bedre på HL2, sånn er det bare.
Vo0do0 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Her kan man få en liten forsmak... Men jeg tror ikke forskjellene vil være så markante i spill.
RastaXP Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Skrevet 30. juni 2004 (endret) Kan ikke akkuratt se noen spesiel forskjell. Kan i allefall ikke se noen forskjell på bilde. Endret 30. juni 2004 av lord_vivec9
Vo0do0 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Kan ikke akkuratt se noen spesiel forskjell. Kan i allefall ikke se noen forskjell på bilde. Se en gang til... Jeg ser forskjellen på bilda med en gang. Se spesiellt i skyggene
Coffie=JavaCode Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Tror nok at de kortene er så godt som like gode. Og jeg tror at du neppe vil se foprskjell på bildene, hvis du spiller. Grafikk er fint å se på, men det skal ikke ta fokus vek fra selve spillet.
MistaPi Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 (endret) Her kan man få en liten forsmak... Men jeg tror ikke forskjellene vil være så markante i spill. Denne demoen er for å vise forskjellen mellom 3Dc og DXTC komprimering. Like mye detaljer i begge tilfellene, men med DXTC er det tydelig artifacts i kurvingene mellom mursteinene/flisene. http://esprit.campus.luth.se/~humus/temp/3DcDXT5compare.jpg Her er et eksempel fra Half-Life 2. http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...0preview/3.html Endret 1. juli 2004 av MistaPi
genesis Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 (endret) men med DXTC er det tydelig artifacts i kurvingene mellom mursteinene/flisene. noen som gidder å ta seg tid til å markere forskjellen i paint eller noe, for meg og andre somhar vanskeligheter med å se forskjellen edit_ satt i over 1min og prøvde å finne forskjellen før jeg postet. det var nesten gitt.... at etter jeg postet fant jeg det. Endret 1. juli 2004 av genesis
Myrsnipe Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Grunnen til at det kan se annerledes ut er fordi valve måtte skrive egen spesialiesert (les: optimalisert) kode for å få det til å gå like raskt som med ati og andres kort. Det er ikke bare valve som har stått frem med dette problemet, John Carmack fra id sier også at Doom 3 har egen kode for nvidia's kort for å få det til å gå like raskt. Disse optimaliseringene reduserer kvaliteten noe, men gjør ytelsen bedre.
ATWindsor Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Grunnen til at det kan se annerledes ut er fordi valve måtte skrive egen spesialiesert (les: optimalisert) kode for å få det til å gå like raskt som med ati og andres kort. Det er ikke bare valve som har stått frem med dette problemet, John Carmack fra id sier også at Doom 3 har egen kode for nvidia's kort for å få det til å gå like raskt. Disse optimaliseringene reduserer kvaliteten noe, men gjør ytelsen bedre. Gjelder ikke dette bare forrige genrasjeon nvidia-kort? Isåfall er ikke det så veldig relevant for trådstarter. AtW
Myrsnipe Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Gjelder ikke dette bare forrige genrasjeon nvidia-kort? Isåfall er ikke det så veldig relevant for trådstarter. AtW Det gjelder fremdeles, den nye generasjonen kort er raskere og vil derfor greie å kjøre det fort nok, men optimaliseringene er der fremdeles.
ATWindsor Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 (endret) Gjelder ikke dette bare forrige genrasjeon nvidia-kort? Isåfall er ikke det så veldig relevant for trådstarter. AtW Det gjelder fremdeles, den nye generasjonen kort er raskere og vil derfor greie å kjøre det fort nok, men optimaliseringene er der fremdeles. Grunnen til at optimaliseringene i det hele tatt ble skrevet, og at kvalitet gikk ned, er jo at nvidias forrige genrasjon ikke hadde støtte for en mengde ting, det gjelder jo ikke nå lenger, så denne optimalsering vil antakelig ikke ha så mye å si, da kortet har støtte for det som trengs. Har snakker jeg om omskrevet kode fra psillutvikleren, ikke driveroptimaliserger og slikt. AtW Endret 1. juli 2004 av ATWindsor
Myrsnipe Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Gjelder ikke dette bare forrige genrasjeon nvidia-kort? Isåfall er ikke det så veldig relevant for trådstarter. AtW Det gjelder fremdeles, den nye generasjonen kort er raskere og vil derfor greie å kjøre det fort nok, men optimaliseringene er der fremdeles. Grunnen til at optimaliseringene i det hele tatt ble skrevet, og at kvalitet gikk ned, er jo at nvidias forrige genrasjon ikke hadde støtte for en mengde ting, det gjelder jo ikke nå lenger, så denne optimalsering vil antakelig ikke ha så mye å si, da kortet har støtte for det som trengs. Har snakker jeg om omskrevet kode fra psillutvikleren, ikke driveroptimaliserger og slikt. AtW Men spillene må jo fremdeles ha dem for de gamle kortene er jo fremdeles i omløp, og optimaliseringene går vel på driverene til nvidia. Men det er kansje mulig at spillene kan opfatte dette og skru av optimaliseringene hvis de ser forskjeld på kortene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå