Gå til innhold

Ditt første GPU - Retro


Pirka

Anbefalte innlegg

Det første skjermkortet jeg hadde i en maskin noensinne, var vel et ISA-skjermkort som sto i en 286.

Skjermkortet som sto i den første brukbare maskinen som faren min kjøpte gjennom jobben, var et Cirrus Logic GL5434 2 MB.

Skjermkortet som sto i den første maskinen jeg bygde selv, var et ATI Mach64VT 2 MB, som faktisk enda er i bruk i min firewall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matrox Millenium 200 kort eller noe i den duren var mitt første "ordentlige" kort, hehe ;)

Så fulgte Voodoo1, Voodoo2, Voodoo2 i SLI-oppsett :), GeForce 256 Annihilator PRO :D, GeForce2PRO, GeForce2 Ti200@500, GeForce4 MX400 (pga jeg presterte å kutte hele core'n i GF2'et mitt, hehe *buhu*)...

Deretter kom gromkortet; ATi Radeon9700PRO BBA - forhåndsbestilt nr2 i køen, hehe :p Kosta MASSE penger :| men det var verdt det ;)

 

Nå venter enten ATi X800XT/PE eller GF6800Pro/Ultra *vurdere ut ifra HL2/D3 - totalytelse*

Lenke til kommentar

Min første GPU må vel være Voodoo Rush (som kom på et Hercules Stingray 128 3D 8MiB skjermkort) :)

286'en min hadde vel 256KiB videominne, men den hadde nok ingen GPU.. :D

 

Edit: husker jeg synes grafikken på quake2 på 3dfx glide med mitt voodoo rush-kort var helt ekstrem :D

(17fps i timedemo, 640x480 & 21fps 512x384).

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...