-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Kunne ikke XP bare hatt en liten "DOS" i seg??? Det finnes kompabilitetsmodus, men den virker ikke alltid... Skulle gjerne spilt Comanche 3, ble pluteslig litt gira på helikopter igjen... Men jeg finner INGEN ting som kan gjøre at det spillet virker i XP! Noen som vet om en side som har flust med "XP patcher"??? Flere spill jeg har som jeg gjerne villle spilt i XP... Installen på Comanche 3 kjører delvis i DOS, så defor vil den ikke installere! Har prøvd kompabilitets modus, men det virker ikke.... Noen osm vet om noen sider som har slike "ting" som gjør at det virker? (Hvis det i det hele tatt finnes da...)
bleidd Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 For å endre litt på spørsmålet: Går det an å ha dualboot mellom XP og DOS? En egen partisjon med DOS som OS altså? Nå har jeg fått til de fleste spill med VDMSound, ScummVM o.l. men det hadde jo vært greit å kunne kjøre "alt" det gamle da...
Syar-2003 Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Prøv dosbox http://heanet.dl.sourceforge.net/sourcefor...2-installer.exe og boxer som frontend for dosbox http://www.pcgamester.co.uk/modules/mydownloads/ ...
-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 (endret) Thx! Prøver noen av dem. Har Comanche 4 og, men det trenger jeg crack til.... (Comanche 3 har jeg KJØPT) Har det slått dere at 90% av crack, serial og "møkka" sider er TYSKE? EDIT: Hva gjør DOS boxene, og hvordan virker dem? Endret 29. juni 2004 av -Teddy-
-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Har installert den første, men hva skal jeg gjøre for å få spilt spillet mitt? Må få installert det! Den andre vet jeg ikke hvordan jeg skal bruke, link #2... På forhånd takk!
Syar-2003 Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Den andre (boxer.exe + config ) legger du i samme DIR som dosbox.exe . Start bosbox via boxer . Så kjører du programmene via dos vinduet som åpnes , med path endringer og start ev exe filer. ...
-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 (endret) Skjønte ikke noe av Dosbox I kommandvinduet står det Z:\ Og etter det kan jeg skrive inn det jeg vil. Prøvde E:\INSTALL (som er der filen min ligger) men virka ikke... Hvordan kan jeg få kjørt installen min? Virker ikke å bare kjøre INSTALL helt normalt heller. (bare ved å dobbelttklikke) Leste redme'en, men den er helt gresk for meg den... Er ikke noe inne i det der med programmering. Kan du forklare hva jeg skal gjøre? Mener ikke at du skal sitte i hele kveld og jobbe, men bare forklare sånn så jeg skjønner det? Takk EDIT: Fixa det der med å legge inn Boxer i det andre DIR'et da. EDIT2: Prøvde å dra install.exe fila rett inn på dosbox (på dosbox.exe fila) og da fixa den en hel haug kommandoer selv, og endte opp med at "E:\" does't exist og at noe andre greier doesn't exist heller.... Takker fremdeles for hjelp! Endret 29. juni 2004 av -Teddy-
Thombr86 Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 les readme fila som fulgte med du Men når det står z: skriver du "mount c d:\spill" så skriver du c:
-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Les innlegget over en gang til du, så ser du at jeg HAR lest redme'n
-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Testet det du sa da får jeg opp c:\ men det er jo ikke noe poeng? Det er e:\install.exe jeg skal kjøre.... Skrev inn "mount e d:\spill" og neste linje skrev jeg "e:" så kom jeg på "E:\" så skrev jeg install.exe, men det funka ikke... prøvde med e:\INSTALL.exe og, men funka ikke. NEXT---->???
-Teddy- Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Skrevet 29. juni 2004 Skrev "mount e e:\" og så skrev jeg install.exe og nå i dtete øyeblikk ramser den opp rundt 20linjer i sekundet hvor alle innholder "Warning file creation failed e:\[ognoe]" E:\ er cdrommmen min. Hmmmm.... HJELP!
Barry White Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 for å endre tema litt...jeg FINNER ikke kompabilitetsmodus! Hjelp meg!
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 for å endre tema litt...jeg FINNER ikke kompabilitetsmodus! Hjelp meg! Har du sett på denne : Norsk. http://support.microsoft.com/default.aspx?...3&Product=winxp Engelsk http://support.microsoft.com/default.aspx?...3&Product=winxp ...
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 (endret) Og til Teddy , du må ikke blande sammen windows 16bits program og rene dos program . Er det ett win16 program er det ikke noe å oppnå med dos emulering , dosbox vil hjelpe deg med rene dos programm. Eneste mulige jeg kan tenke meg er en w2k/xp dual boot med win98/me hvis ikke xp/w2k kompabilitets modus ikke funker . ... Endret 3. juli 2004 av syar2003
-Teddy- Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Hmmm, vet ikke jeg, da er det sikkert sånn 16-bits greier... Men hvor kan jeg få en sånnen "w2k/xp dual boot med win98/me" da.... For kompabilitetsmodus funker ikke, det har jeg prøvd, med alle (tror jeg) alternativene.
Windoge Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 DosBox kjører det meste, det er jo det den er laga til. Det skal jo heller ikke være komplisert i det hele tatt.
-Teddy- Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Kan du fortelle meg step by step hva jeg skal gjøre for å få brukt det da? Filen er en Install fil som ligger på en CD-ROM som sikkert bruker flere av de andre filene på CD-Rom'en. Hva skal jeg gjøre?
potetgullmannen Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 har samme problemet med monkey island 2.. får ikke spilt det... noen foreslag? noen xp patcher?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå