Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internetten "tuller" når begge pc`ne er koplet opp


Anbefalte innlegg

Ja, vi har koplet isammen 2 pc`er(min og foreldra mine sin). Og når kun min pc står på, er det ikkeno problem, men med en gang de skrur på maskina dems, kommer det fram ofte "Siden kan ikke vises" osv. Det går sykelig tregt, og en sjelden gang kommer sidene opp..

Har sendt mail til mtulink(hvor vi har internett igjennom) og de sa at vi skulle sende modemet opp til dem, og så skulle dem sjekke om det var no feil med det...

Vi har også testet å bytter rj-45 plugger(siden noen av pluggene er hjemme mekka, når vi trakk de igjennom veggene).

 

Noen som har peiling\tips til hva som kan ordne problemet? Kan det være modemet som er fucked up? Vi har jo hatt det koplet opp siden før jul(da fungerte det greit), og for en stund siden begynte det å tulle..

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker router ja, SMC (SMC7004 Barricade) ellerno.. Vet ikke om begge pc`ene får samme ip..

 

djplaya: Akuratt som du hadde orka å hjelpt meg :p

sett opp routeren til å være dhcp server og sjekk at hver maskin får ip automatisk. ellers skulle man tro den andre pcn var hacket, hadde virus eller adaware.

Lenke til kommentar
Bruker router ja, SMC (SMC7004 Barricade) ellerno.. Vet ikke om begge pc`ene får samme ip..

 

djplaya: Akuratt som du hadde orka å hjelpt meg :p

sett opp routeren til å være dhcp server og sjekk at hver maskin får ip automatisk. ellers skulle man tro den andre pcn var hacket, hadde virus eller adaware.

Ok, takker for svar.

Men den siste der sa meg mer eller mindre lite.. Kunne du forklart på en litt enklere måte..? :ermm:

hehe

Lenke til kommentar

Maskinene får hver sin IP-adresse...

Edit:

Vet ikke om det her kan hjelpe dere? Har logget meg inn på routeren nå, og fant det her..

 

INTERNET

Cable/DSL: CONNECTED

WAN IP: 213.151.154.207

Subnet Mask: 255.255.252.0

Gateway: 213.151.152.1

Primary DNS: 194.29.200.10

Secondary DNS: 194.29.200.4

 

GATEWAY

IP Address: 192.168.2.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

UPnP: Disabled

Firewall: Disabled

 

 

DHCP Client Log

View information on LAN DHCP clients currently linked to the Barricade.

ip=192.168.2.101 mac=00-50-FC-90-D0-57 name=kim

ip=192.168.2.102 mac=00-02-E3-17-38-B2

Endret av Woundz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...