Gå til innhold

Ram til MSI Neo Platinium


DaWeed

Anbefalte innlegg

Har kjøpt MSi Neo Platinium og en AMD64 3200+, men mangler RAM.

 

Jeg vil helst ikke bruke så mye penger på dette da DDR1 er på vei ut. TwinMOS er billig, og jeg har hørt enkelte hovedkort er kresne på det. Gjelder det mitt hovedkort også? Har jeg mye å vinne på å kjøpe disse:

 

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

 

Framfor 2 av disse?

 

TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz)

 

Prisforskjellen er ganske stor, men jeg vil heller ikke risikere å kjøpe RAM som blir flaskehalsen, og forkrøpler resten av systemet. Kom gjerne med forslag om annen RAM også! :)

 

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JA For det første er Corsair kvalitet, TwinMOS er kvantitet. Dessuten tror jeg Corsair-brikkene har lavere timings, noe som A64 er veldig glad i.

Vet at de brikkene der er de beste å få tak i. Men finns det ikke noe som er "nest best" som er billigere? Corsair sine LL brikker er jo faktisk dyrere, :blink: og har høyere timings.

Lenke til kommentar
Virker som jeg får bite i det sure eplet, og svi av 3 høvdinger for RAM som må byttes om et år da :cry: Hvis ingen har noen andre forslag da?

Hvorfor i all verden bekymre seg om hva som skjer i framtiden? Er jo ikke engang sikkert at AMD har flyttet til DDR2 engang på den tiden. Uansett, så tror jeg ikke vi ser spesielt store ytelseshopp det neste året. Intel ser ut som ha truffet en stor mur med 90nm prosessen sin. IBM sliter med 90nm ... og dagens 130nm begynner å bli litt vel gammeldags til å klare å lansere voldsomt mye raskere CPUer.

 

Hvor langt har vi kommer fra ett år tilbake ? XP3200? til A64 3700 ? A64 har jo vært her i 3/4 år og det er ikke voldsomt mye den har økt i ytelse. 3200+ til 3700+ er jo ikke direkte imponerende takt på lanseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...