Gå til innhold

Lager viftestyring til Raidmax med Tenningslås++


Anbefalte innlegg

Oki

Nå blir det viftestyring på meg. Har 10 kabbisvifter og det bråker en del.

Ok ideen min var med vri-brytere. Men det endte opp med tretrinnsbrytere fra elfa.

 

En liten tur på elfa og her er hva jeg fikk med meg hjem.

 

5 stk - To-fargede leds (Grønn/Rød)

Noe motsander (orker ikke regne ut hvor mange ohm igjen :p)

4 stk - Tre-trinnsbrytere

1 stk - To-trinnsbryter

 

så var det bare og borre fronten min. Det gikk "lett", glasset sprakk og fronten ser ikke så fin ut. :no:

 

Uannsett etter lang lodding osv. så stod jeg klar med vifta styringa min :D

 

Det jeg har er 5 brytere som står ved siden av hverandre, den første er AV/PÅ bryter, når den er ned er alle viftene av.

Over alle bryterne står det selvfølgelig leds :wee:

 

De neste 4 er tre trinns.

OPP = 12V Da lyser LEDen Grønt

MIDT = AV Da lyser ikke LEDen

NED = 7V Da lyser LEDen Rød

 

Her er noen bilder:

viftestyring1.JPG

viftestyring2.JPG

viftestyring3.JPG

viftestyring4.JPG

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JADA, har planene klare. Dette er vifte styring men jeg hadde tenkt på en ekstra del med 2 Tenningslåser og masse andre ting. Det skal brukes til resetting av cmos (jeg er en OC'er) og en tenningslås til oppstart av pcen. Så folk ikke bruker pcen min på LAN når jeg sover :D

Lenke til kommentar

Vet noen om de bryterne er mange-trinns. vil bare ha 2.

 

Eller vent nå litt... :hmm:

 

Hvis det kunne vært flere trinn så kunne jeg ha brukt en Tenningslås og mange funksjoner :D

 

Det avhenger jo selvfølgelig om det ser slik ut:

Tenningsl%e5s1.JPG

Her er det 4-trinn. AV-I-II-III (indikert med farger)

Er tenningslåsen sånn kan jeg lage mange funksjoner, men er det bare 1 inn og mange ut vil ikke det være mulig.

 

Jeg aner ikke hvordan de ser ut, men bor ikke så langt unna biltema. Får ta meg en tur da :thumbup::thumbup:

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

Du kan jo ha en nøkkel med mange funksjoner EKS. -Av-på-reset- eller ideen jeg har liggende til et prosjekt.

 

() = tilbakefjærende

 

Av --- +5v standb. --- (start på Hovedkort)

 

Egen vippebryter for start, reset og tenningslås for 5v stb

Du må ha LED som indikerer de forskjellige posisjonene på tenningslåsen!!! :p

 

En tenningslås for hver funksjon? tre / fire nøkkeøbrytere, likt ytre utsende, men forskjellig nøkkel - KAOS :D

______

Kan jeg få høre innkjøpslisten fra elfa? Varenummer elns. Hvilke LED's med motsand, brytere? Ditt oppsett virker OK :D

______

LOZER

 

edit: Hører jeg hva du kjøpte får jeg ut fingern og bestiller til et tenkt prosjekt. :evil:

Endret av LOZER
Lenke til kommentar
Vet noen om de bryterne er mange-trinns. vil bare ha 2.

 

Eller vent nå litt... :hmm:

 

Hvis det kunne vært flere trinn så kunne jeg ha brukt en Tenningslås og mange funksjoner :D

 

Det avhenger jo selvfølgelig om det ser slik ut:

Tenningsl%e5s1.JPG

Her er det 4-trinn. AV-I-II-III (indikert med farger)

Er tenningslåsen sånn kan jeg lage mange funksjoner, men er det bare 1 inn og mange ut vil ikke det være mulig.

 

Jeg aner ikke hvordan de ser ut, men bor ikke så langt unna biltema. Får ta meg en tur da :thumbup::thumbup:

De nøkkelbryterene på biltema er 2 trinns. Jeg bruker en selv til power on. Men hvis du skal bruke den bryteren som power on knapp. D.V.S at du ikke kutter kablen fra power knappen men bare bruker nøkkelen isted. Da må du vri nøkkelen rundt å så tilbake ellers restarter pcen! :yes:

Lenke til kommentar
De nøkkelbryterene på biltema er 2 trinns. Jeg bruker en selv til power on. Men hvis du skal bruke den bryteren som power on knapp. D.V.S at du ikke kutter kablen fra power knappen men bare bruker nøkkelen isted. Da må du vri nøkkelen rundt å så tilbake ellers restarter pcen!

 

hos meg restarter ikke pc'n, det kommer bare ikke strøm på den når den er "halveis på" ;) så jeg må vri nøkkelen "tilbake til start", da virker det superdupert!! :D

Lenke til kommentar
Vet noen om de bryterne er mange-trinns. vil bare ha 2.

 

Eller vent nå litt... :hmm:

 

Hvis det kunne vært flere trinn så kunne jeg ha brukt en Tenningslås og mange funksjoner :D

 

Det avhenger jo selvfølgelig om det ser slik ut:

Tenningsl%e5s1.JPG

Her er det 4-trinn. AV-I-II-III (indikert med farger)

Er tenningslåsen sånn kan jeg lage mange funksjoner, men er det bare 1 inn og mange ut vil ikke det være mulig.

 

Jeg aner ikke hvordan de ser ut, men bor ikke så langt unna biltema. Får ta meg en tur da  :thumbup:  :thumbup:

De nøkkelbryterene på biltema er 2 trinns. Jeg bruker en selv til power on. Men hvis du skal bruke den bryteren som power on knapp. D.V.S at du ikke kutter kablen fra power knappen men bare bruker nøkkelen isted. Da må du vri nøkkelen rundt å så tilbake ellers restarter pcen! :yes:

Detkan man stille på. Er ikke sikker hvor og hvordan, men det skal være muligheter for det :yes:

 

 

Btw, er ikke de leds'ene litt irritable når du bare sitter ved PC'en?

 

 

Edit: 700 posts :w00t:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...