Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor lenge siden er det du sist formaterte?

Uff, synes synd på windowsbrukere som må reinstallere windows så ofte.

 

Anyway, det er så teit å høre dem snakke om formatering.

For en vanlig windowsbruker er å formatere det samme som jeg vil kalle reinstallere windows.

Å formatere betyr å opprette et nytt filsystem.

 

- Er det lenge siden du formaterte?

- Nei, jeg formaterte i går.

- Åh, ikke lengre siden?

- Nei, jeg la reiserfs på en partisjon, jeg skal benchmarke den mot ext3.

 

Forøvrig regner jeg med å ikke måtte reinstallere på en laang stund, når jeg kjøper meg ny harddisk tenkte jeg på nyinstallasjon, men jeg har ikke planer om å reinstallere linuxen min før det, om så det er flere år til.

Hvorfor? Fordi det ganske enkelt ikke er nødvendig, systemet mitt holdes løpende oppdatert etterhvert som det kommer nyere versjoner av de forskjellige delene av systemet, dessuten får jeg ikke virus eller rester av avinstallert programvare som blir liggende igjen å sinke systemet.

Slipper reboot også, kan oppdatere det meste på systemet uten å reboote, eneste unntak er kjernen.

Endret av zyp
Lenke til kommentar
Uff, synes synd på windowsbrukere som må reinstallere windows så ofte.

 

Anyway, det er så teit å høre dem snakke om formatering.

For en vanlig windowsbruker er å formatere det samme som jeg vil kalle reinstallere windows.

Å formatere betyr å opprette et nytt filsystem.

 

- Er det lenge siden du formaterte?

- Nei, jeg formaterte i går.

- Åh, ikke lengre siden?

- Nei, jeg la reiserfs på en partisjon, jeg skal benchmarke den mot ext3.

 

Forøvrig regner jeg med å ikke måtte reinstallere på en laang stund, når jeg kjøper meg ny harddisk tenkte jeg på nyinstallasjon, men jeg har ikke planer om å reinstallere linuxen min før det, om så det er flere år til.

Hvorfor? Fordi det ganske enkelt ikke er nødvendig, systemet mitt holdes løpende oppdatert etterhvert som det kommer nyere versjoner av de forskjellige delene av systemet, dessuten får jeg ikke virus eller rester av avinstallert programvare som blir liggende igjen å sinke systemet.

Slipper reboot også, kan oppdatere det meste på systemet uten å reboote, eneste unntak er kjernen.

Er det ikke lov å spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...