Gå til innhold

Trenger å fjerne operatør sperre på min K700!


Anbefalte innlegg

Fikk i dag min K700. Sløv som jeg er så jeg ikke at den var sperret til Netcom da jeg bestilte. Har selv Chess som jeg gjerne vil beholde. Så derfor trenger jeg hjelp til å få vekk sperren. Vet at man må ha datakabel. Men det har jeg ikke. Noen som har en datakabel og kan hjelpe meg? Eller vet hvilken datakabel jeg kan bruke for å unlocke min mobil? Veldig fint hvis noen kan hjelpe meg enten ved å legg inn svar her eller ta kontakt med meg på mobil 47756145. Jeg holder til i Oslo\Akershus :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K700 låst til netcom?

Er du sikker på at det ikkje berre er at det er netcom sine innstillinger den oransje lappen gjer oplysninger om.

Står det spesifikt låst til Netcom i 12mnd eller?

 

netcom låser ikkje vanlegvis telefoner anna enn til kontantkort og så vidt eg husker er det ikkje noko tilbud med kontantkort på den telefonene.

Viss den ikkje virker med andre simkort og det ikkje står spesifikt at den er låst til netcom så må det vere noko feil med telefonen, lås som er satt på utan at den skulle o.l.

kvar kjøpte du den?

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Kjøpte den på mobilland.no. Trodde heller ikke at Netcom sperret mobilene sine. Har handlet med Netcom abo før uten at de var sperret. På klistremerket på esken står det: Sperret til Netcom som operatør i 12mnd. Merkelig. Fikk jo ett lite sjokk da jeg fant det ut. Tok det som en selvfølge at den ikke var sperret. Men er det ingen der ute som har en terminator kabel og er villig til å hjelpe? :yes:

Lenke til kommentar

Har prøvd den med Chess ja. Fikk bare beskjed om å sette inn riktig sim kort type. Men det står på siden til mobilland nå at den er låst i 12mnd. Det sto ikke på fredag da jeg bestilte mobilen. Kan jeg ikke da kreve at de fjerner den for meg? I og med at det ikke var opplyst om det da jeg bestilte? :)

Lenke til kommentar

Har varen en vesentlig mangel har du rett på å få denne utbedret eller byttet i vare uten mangel. Om du er SIKKER på at det ikke sto at den var operatørlåst da du bestillte, så har varen en mangel, og du bør få byttet den i en ulåst telefon uten å betale frakt.

 

Om du er usikker, så kan det godt hende det sto der, og da må du benytte deg av fjorten dagers angrerett og betale frakt selv.

 

EDIT: Dette står det i mobilland sine betingelser om angrerett:

 

Heving av kjøp / Angrefrist:

Det er helt ok å heve kjøpet, men full refusjon av kjøpssummen kan dessverre kun gis dersom produktet tilbakeleveres i samme stand som det ble levert deg. Med en gang telefonen er brukt vil en verdiforringelse i samsvar med bruken påregnes produktet. Telefonen sjekkes ved mottak, og det vurderes da om telefonen har vært brukt eller ikke, og om verdiforringelse er påført apparatet.

 

Dette kan da IKKE være lov.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Telefonen er nok ikke låst det er bare abbenomentet.

Det at Chess ikke virket er fordi man må få nye simkort til noen mobiler.

Faren min måtte få helt nytt simkort fordi han type var for gammel(1 år) dette er nok derfor ditt Chess kort ikke virker fordi ditt er litt gammelt eller er av den eldre typen. Tror ikke det koster noe for deg å få et nyt slikt et fra Chess i såfall vil ikke dette koste allverden.. Håper dette hjalp deg..

Lenke til kommentar

Er nok helt sikker på at mobilen er låst til Netcom. Har prøvd den med Telenor og. Funka dårlig. Har skrevet en mail til mobilland nå. Håper de kan innrømme at det ikke sto at den var sperret. Men regner med de ikke gjør det. Jeg er HELT SIKKER på at det ikke sto at den var sperret da jeg bestilte. Vet jeg er sløv av meg. Men da jeg bestilte sto det bare på lager. Nå står det på lager og under står det låst til netcom i 12mnd. Får ringe de på mandag. Har funnet et firma som unlocker mobilen for 299,- Vet ikke om jeg tar sjansen på å sende mobilen til de. Skrev en mail om jeg ikke kunne møte de i Oslo får å få den unlocked. Satser på at det ordner seg med mobilland, og at de innrømmer sin feil. Selv om det høres usannsynslig ut :)

Lenke til kommentar
Har prøvd den med Chess ja. Fikk bare beskjed om å sette inn riktig sim kort type. Men det står på siden til mobilland nå at den er låst i 12mnd. Det sto ikke på fredag da jeg bestilte mobilen. Kan jeg ikke da kreve at de fjerner den for meg? I og med at det ikke var opplyst om det da jeg bestilte? :)

Dette høres veldig merkelig ut ja, men jeg må jo nesten tro deg. :)

 

Dette skal undersøkes nærmere.

 

Forresten, tror ikke det finnes noen løsning for fjerning av sperre på K700 enda. En Datakabel og Terminator dongle hjelper nok ikke. Men det kan være det er mulig å låse den opp ved hjelp av en "log server". Men da trenger du en spesiell datakabel.

Lenke til kommentar

Skjønner ikkje heilt kvar den telefonane kjem frå då eg har sjekka dei vanlege leverandørane (med untak av one2com.no og telefast)

Og det einaste eg fann var at det sansynelgvis skal komme ein T630 som er op.låst til netcom, men denne veit eg ikkje når kjem i butikkane då prisen ein gong ikkje var fastsatt).

 

Om det er eit prøveprosjekt for netcom eller om det er ein ny strategi er eg ikkje sikker på, men eg skal førhøre meg litt meir på mandag med netcom repesentater som eg har kontankt med.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Det at Chess ikke virket er fordi man må få nye simkort til noen mobiler.

Faren min måtte få helt nytt simkort fordi han type var for gammel(1 år) dette er nok derfor ditt Chess kort ikke virker fordi ditt er litt gammelt eller er av den eldre typen. Tror ikke det koster noe for deg å få et nyt slikt et fra Chess i såfall vil ikke dette koste allverden.. Håper dette hjalp deg..

Jeg bruker mitt ca. 4 år gamle SIM-kort på min K700i uten problemer.

 

Btw, noen som vet hvor det går an å få kjøpt terminatorkabler?

Lenke til kommentar

Er en på QXL som selger terminator kabel. Til 450,- inkl prog vare. Ligger under Sony Ericsson tilbehør. Han selger egentlig bare en vanlig datakabel, men hadde vist også terminator kabel. Noen som kan bekrefte om det går an å åpne K700i med en Terminator kabel? Noen sier det går, andre ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...