Håvard Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hei. Hovedkortet mitt klikka etter at jeg satte inn min 3. harddisk. Hvorfor det? Endret 26. juni 2004 av Hrisebro
Håvard Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Skrevet 26. juni 2004 Det er akkuratt som om hovedkortet ikke svarer. Det kommer ikke skjermbilde (jeg har prøvd med et nytt skjermkort), men jeg hører at pcn kjører memmorytest. hva er feil, eller hva har jeg gjort feil?
Nunzio Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Er du sikker på at det er hovedkortet som har klikka? Trenger ikke å være det. Forklar litt mer, så kanskje vi forstår litt bedre
lavizh Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Gud så jalla beskrivelse, forklar mann, kan jo være mange forskjellige grunner.
Håvard Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Skrevet 26. juni 2004 det er ikke så lett og forklare. Jeg kan si at når jeg skrur på pcn så skjer deet liksom ikke noe. Jeg har to lys forran på pcn. Det ene indikerer at pcn står på. Det andre indikerer at pcn jobber. Når jeg skrur på pcn lyser bare det som indikerer at pcn jobber, men ikke deet som viser at den står på. Hvis jeg donker litt i hovedkortet så får jeg skjermbilde, men pcn henger seg etter memmorytesten. Jeg kommer heller ikke inn i biosen, fordi pcn henger seg.
Xpence Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 det er ikke så lett og forklare.Jeg kan si at når jeg skrur på pcn så skjer deet liksom ikke noe. Jeg har to lys forran på pcn. Det ene indikerer at pcn står på. Det andre indikerer at pcn jobber. Når jeg skrur på pcn lyser bare det som indikerer at pcn jobber, men ikke deet som viser at den står på. Hvis jeg donker litt i hovedkortet så får jeg skjermbilde, men pcn henger seg etter memmorytesten. Jeg kommer heller ikke inn i biosen, fordi pcn henger seg. Dersom det er ide hardisker du bruker så kan problemet være at du har 2 x ide disker på en ide kabel, og en 1 ide disk plus cdbrenner eller lignende på den andre ide kabelen, dette vil skape en del problemer.
Håvard Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Skrevet 26. juni 2004 er det en mulighet for og fiksse pcn min igjen? Jeg blir gla for alle forslag.
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Herregud mann, du kunne vel forklart dette i den første posten . Vel, når hovedkortet klikker under POST screenen (når den laster harddisker, CD spillere osv...), så er det fordi den er miskonfigurert. Du har enten 2 mastere på samme kabel, 2 slaver på samme kabel, eller kanskje du har satt begge på autodetect. Hva er oppsettet ditt? IDE1: Harddisk 1 som Master, og Harddisk 2 som Slave IDE2: Harddisk 3 som Master, og CD som Slave Stemmer det?
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Og ja, det er en mulighet for å fikse PC'en din igjen. Plugge ut den nye harddisken, og den funker (hvis ikke har du mista en hammer på hovedkortet eller noe), eller fikse Master/Slave systemet ditt. Hvis du ikke veit hva jeg snakker om, søk www.google.com, og lær litt om hvordan dette funker før du gir deg ut på det.
Håvard Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Skrevet 26. juni 2004 ja. det er sånn: IDE1: Harddisk 1 som Master, og Harddisk 2 som Slave IDE2: Harddisk 3 som Master, og CD som Slave
OlaML Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Fjern mest mulig feilkilder, plugg ut de drivene du ikke trenger og se hva som skjer da.
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 (endret) En ting til. Slave MÅ være på midten av kabelen (jeg satt i lange tider å lurte på hvorfor en av harddiskene mine ikke ville kjøre som Master en gang, og fant ut hvorfor. Da hang den seg opp under POST screen). ADDED: Hvis du bytter om jumperene så det ser sånn ut: IDE1: Harddisk 1 som Master, og Harddisk 2 som Slave IDE2: Harddisk 3 som Slave, og CD som Master Uten å snu på kablene, så funker det regner jeg med. Skal du ha Harddisk 3 som Master, må du koble harddisken på enden (du trenger en lang kabel). Du vil kanskje vurdere å kjøpe ett IDE kort til å montere CD spilleren, og en eventuell brenner på, for å få bedre ytelse med harddisk 3 som Single på IDE2. Endret 26. juni 2004 av chrml
Lugmeister Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 (endret) Enkelte ganger så kan det bli krøll dersom man kjører cd rom og harddisk på samme kabel. Er en del merker av harddisker/cd rom som ikke fungerer i lag. Derfor er det lurt og kjøre cd rom alene eller ilag med evt. annen cd rom. Endret 26. juni 2004 av Lugmeister
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 (endret) Jeg kjører: IDE1: Harddisk 1 som Master, og DVD Spiller som Slave IDE2: Harddisk 2 som Master, og DVD Brenner som Slave Funker helt fint det , og gir bedre ytelse når man kopierer fra harddisk til harddisk. Skal kjøpe meg ett IDE kort snart, å kjøre: IDE1: Harddisk 1 som Single IDE2: Harddisk 2 som Master, og Harddisk 3 som Slave IDE3: DVD Brenner som Master, og DVD Spiller som Slave Endret 26. juni 2004 av chrml
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 (endret) Enkelte ganger så kan det bli krøll dersom man kjører cd rom og harddisk på samme kabel. Er en del merker av harddisker/cd rom som ikke fungerer i lag.Derfor er det lurt og kjøre cd rom alene eller ilag med evt. annen cd rom. Hvis det er tilfellet, kan du prøve alle harddiskene opp i mot CD spilleren, og se om det funker. Hvis ikke, må du kjøpe ett IDE kort i såfall (som egentlig er det beste). Da kan du til og med kjøre alle enhetene aleine som Single/Master. Det gir ytelse det . Endret 26. juni 2004 av chrml
Superslask Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 (endret) fikk personen prøvd å snu jumpere og det funket da? kjøpe IDE kort? nei det har vi ikke sett. EPOX 4PCA3 med 6 IDE porter og 4 SATA porter yes, jeg elsker mitt epox kort. aldri mere asus eller msi eller whatever Endret 26. juni 2004 av Dimensionx
Valent Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 jumpere deluxe, ellers så kan det være at strømforsyningen kveles. jeg finner ikke linken til det stedet der du kan sjekke hvor mye i strøm komponentene tar.
norpheus Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Prøv å ta ut strømkontakten til den nye disken, prøv også å evt fjerne andre strømkrevende kilder. Booter pc'en da, er det på tide å gå til innkjøp av større psu...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå