Gå til innhold

SX1 Bare skrap eller?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en SX1 idag.

Leste selvfølgelig ikke på nettet før jeg kjøpte den så nå sitter jeg her og er utrolig misfornøyd.

Oppdatere software var selvfølgelig det første jeg gjorde. Noe som jeg angrer bittert i ettertid.

1. Ringetonene er UHØRT lave! Det er jo faktisk uakseptabelt! De kunne like gjerne fjernet ringetone muligheten helt!

2. Legger inn mine egne ringetoner, jeg legger de på C:/Nokia/sounds/digital .

Det er wav dette gjelder, funker med midi. Ber den fint om å bruke mine nye ringetoner neste gang noen ringer, men likevel ringer Siemens/Swing hver bidige gang noen ringer til meg. Dette gjelder også meldingslyder, nå har jeg en wav tone som meldingslyd og telefonen lager ikke en lyd når meldingene kommer.

3. Den viser søren meg ikke nummeret til noen som ringer engang!

Når noen ringer meg får jeg bare Innkommende Privatannrop. Ikke noe nummer. Og jeg vet jo selvfølgelig at nummerene (med unntak) som ringer skal vise..

 

Dette er ikke gøy engang, UTROLIG kjiip telefon så langt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være en tråd her om problemet med at du ikke kan se hvem som ringer, husker jeg riktig var det operatøren som tullet. Ring operatøren din du så skal det fikses.

 

Forøvrig synes jeg det høres merkelig ut at lydene dine ligger i en "nokia" mappe :hmm:

 

Edit: Søkte litt men fant ikke tråden, men er når jeg tenker meg om 100% sikker på at problem nummer 3 er operatørfeil ikke siemens.

 

Har sett andre klage over lydnivået i FW12, tror det er derfor mange velger å ikke oppgradere ennå. Men har ikke SX1 selv før om en uke så ta det jeg sier med en pose salt

Endret av The_evil_blue_toad
Lenke til kommentar
Dette gjelder også meldingslyder, nå har jeg en wav tone som meldingslyd og telefonen lager ikke en lyd når meldingene kommer.

Dette tror jeg har en sammenheng med størrelsen på Wav-filene. Har du en stor fil på flere MB så bruker telefonen et par sekunder på å laste filen hvis den står i standby-modus (den må jo 'våkne opp' først).

 

Konverter til mono og lavere bitrate så hjelper det nok - full CD-kvalitet gjennom høyttaleren er jo alikevel ikke noe poeng.

 

De ringe/meldingslydene jeg selv har lagt til (største er Wav på 700K) lar seg fint bruke.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg får ta en telefon til Netcom i måra og kjefte litt på de da.. så får vi se..

Angående nedgraderingen så har jeg sett at folk snakker om det! Men jeg har søkt & søkt på div. forum og overalt, finner ingenting om hvordan jeg skal gjøre det..

Du er noe dum hvis du ringer å skal kjefte på NetCom, de leverer tele tjenesten ikke mobilen. Skal du klage på MOBILEN så gjør det til verksted eller fabrikant :roll:

Lenke til kommentar

1:

Problemet med lav ringelyd skal bli rettet på i senere FW har jeg hørt. Men det funker fint når du bruker wav filer etter min mening. Noen kan ha uendelig store wav filer, mens andre ikke kan det. Vet ikke hva det er som gjør det slik..... Se på det engelske forumet for SX1 på club-siemens for hvordan du skal "downgrade" til FW 07. Må nok søke litt.

 

2:

Hadde samme problemet, men som nevnt så kommer det av størrelsen på wav filene. Du kan prøve å legge inn FW 12 på nytt også. Kan hjelpe, eller formatere telefonen. Husker ikke hvordan, men sakl stå her på dette forumet og club-siemens sitt. Har du minnekort? I såfall har du ringetonene på telefonminnet eller minnekortet?

 

3:

Opratøren sin feil. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg får ta en telefon til Netcom i måra og kjefte litt på de da.. så får vi se..

Angående nedgraderingen så har jeg sett at folk snakker om det! Men jeg har søkt & søkt på div. forum og overalt, finner ingenting om hvordan jeg skal gjøre det..

Du er noe dum hvis du ringer å skal kjefte på NetCom, de leverer tele tjenesten ikke mobilen. Skal du klage på MOBILEN så gjør det til verksted eller fabrikant :roll:

Du behøver ikke kalle meg dum uten å lese da. Skal klage til Netcom fordi Caller ID ikke vises, og alle sier det er operatørens feil.

Søren ikke rart det er krig i verden.

 

Wav filen jeg vil bruke som meldingslyd er 12 KB!!! Ringelyd waven er 90kb. Så da kan vel ikke størrelsen være problemet.

Uansett, jeg har snakket med Siemens i dag, og de sier jeg må ha ny mobil.

Får se hvordan det går å bytte den da..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke får opp nr til dem som ringer så er det sikkert noe du må stille på, hvis ikke det er noe veldig spesielt med SX1, og det tviler jeg sterkt på at det er.

Sjekk manual og innsillinger en gang til.

 

SX1 har endel updates på samvittigheten og mye av det du sier er sånnt som skal være fixet, sikker på at firmware updaten gikk skikkelig inn? Det med lyden er jo for å ikke sprenge høytaleren f.eks så det bør jo installeres.

Lenke til kommentar
Excelsion har egentlig en nokia fra før.. Alt dette han skrev er bare for å skjelle ut siemens.. Alle mobiler har noen feil. Å du fikk byttet den så lett?

Hvordan vet du at han gjorde det kun for å være slem med Siemens?

 

 

DOA tiden til Siemens er 14 dager, dette betyr at defekt enhet byttes til en ny innen den tiden.

Lenke til kommentar
Excelsion har egentlig en nokia fra før.. Alt dette han skrev er bare for å skjelle ut siemens.. Alle mobiler har noen feil. Å du fikk byttet den så lett?

Lol, utrolig hvor fiendtlige folk blir..

Men til opplysning har jeg ALDRI hatt en Nokia.

Har alltid sverget til Ericsson, men de skuffet MEG etter de ble Sony Ericsson.

Prøvde Siemens, og var ikke fornøyd, etter min mening var telefonen ubrukbar.

Og det stemmer det, fikk pengene igjen fordi den var DOA (Dead on arrival).

Bare fordi du ikke har hatt problemer betyr ikke at det ikke finnes.

 

Shimano: På jobb i lomma, hører jeg ikkeno når den ringer på max, og jeg jobber i butikk. Dessuten er det fakta at volumet er mer en halvert etter de siste software oppgraderingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...