Gå til innhold

250gb = 120gb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er antagelig pga hovedkortet ikke støtter så store disker.

fant grunnen..

jeg bare satt sammen pc'en og satt i gang innstalering av os, og gikk hjem(dårlig tid)

jeg sa til han at han måtte inntalere aller drivere som lå på en cd.. noen han ikke hadde gjort... hehe.. innstalerer og så sp1 hos ahn i morra.. takk for hjelpa..

 

Har du lest sticky? De fleste hovedkort støtter det no for tiden.

 

det er av en eller annen grunn at man må innstalere en driver får disker over 199,9gb..

Lenke til kommentar
fant grunnen..

jeg bare satt sammen pc'en og satt i gang innstalering av os, og gikk hjem(dårlig tid)

jeg sa til han at han måtte inntalere aller drivere som lå på en cd.. noen han ikke hadde gjort... hehe.. innstalerer og så sp1 hos ahn i morra.. takk for hjelpa..

 

 

 

det er av en eller annen grunn at man må innstalere en driver får disker over 199,9gb..

Det er 128 GB, og det som må installeres er støtte for 48 bits lba.

Lenke til kommentar
Nei, igjen. Gransa er på 128 GiB (= ca 137GB)

 

Windows trenger bare en driver for å skjønne størrelsen. Når den gjør det kan du partisjonere og formatere det ubrukte området.

hmm.. det er rart.. han påstod og sa at han var 100% sikk3er på at det stod 120gb..

Lenke til kommentar

Da har han sikkert lest verdien som windows har oppgitt. Windows rapporterer nemlig alltid galt (De benevner med GB i stedet for GiB som er det korrekte. Et alternativ hadde vært om de korrigerte tallet forran GB til det som korresponderer med benevningen. Slik som Microsoft og mange andre gjøre det nå er direkte feil.)

 

I tillegg til feilbenevning så utelates ofte skjulte filer, swapfile, hibernate-fil og noe annet smått når windows beregner størrelsen på disken. Kort fortalt: Windows rapporterer feil tall. Grensa er på nøyaktig 128 GiB, eller sagt på et par andre måter: 128*1024*1024*1024 Byte = 137 438 953 472 Byte = ca 137,4 GigaByte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...