Gå til innhold

6800gt kommer i morra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tull og tøys.. Når jeg snakket om GT kortets eventuelle problemer siktet jeg til nvidia ytelsen generelt, og på første alfa tester klarte ett 5950 kort f.eks knapt nok å få en håndfull fps.

 

Senere benchmarks har blitt bra, ikke bare på 6800 men og tidligere nvidia modeller.

 

At de bare har testet på tidlige alfa versjoner er direkte feil.

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis.../r420-2_12.html

 

Her er benchmarks med HL2.

Hvor tror du xbitlabs kaller HL2 "anticipated dx9 game"? Dette er høyst sannsynlig den tidlige alpha versjon som ble lekket. Den versjon som ble demostrert under ATi's shader day er mye nyere enn denne og uansett viser også den leaked alpha versjon at FX serien henger ganske mye etter R9500-9800, selv med nye drivere.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg er enig i dette. Såvidt jeg har sett er det ikke allverdens forskjell mellom GT og Pro kortet i HL2 lengre. Nvidia hadde store problemer på tidlige beta benchmarks men det så ut til å være ett driverproblem som er fikset nå.

 

Det samme gjelder vel Doom III. Når ATI får fikset litt på driverne kommer de nok nærmere Nvidia i Doom III tipper jeg.

Altså hva skal ATi fikse på driverne? I og med at X800 baserer seg på nøyaktig det samme brikkesettet som 9800pro/xt så har de ikke noe å gå på. Nvidia derimot har her en helt ny generasjon kort og har nok en god del å gå på driverfronten!

Lenke til kommentar
Jeg er enig i dette. Såvidt jeg har sett er det ikke allverdens forskjell mellom GT og Pro kortet i HL2 lengre. Nvidia hadde store problemer på tidlige beta benchmarks men det så ut til å være ett driverproblem som er fikset nå.

 

Det samme gjelder vel Doom III. Når ATI får fikset litt på driverne kommer de nok nærmere Nvidia i Doom III tipper jeg.

Altså hva skal ATi fikse på driverne? I og med at X800 baserer seg på nøyaktig det samme brikkesettet som 9800pro/xt så har de ikke noe å gå på. Nvidia derimot har her en helt ny generasjon kort og har nok en god del å gå på driverfronten!

Jeg tror du vet for lite om akkurat det til å si noe om det. ATI har selv sagt at de har masse å gå på, opp til 30% bedre ytelse i enkelte tilfeller med bedre drivere. Selvfølgelig kan dette være noe de sier for at folk skal tro at X800 har et kjempe potensiale.

 

 

Jeg er virkelig spent på noen resultater fra Cola-boks nå :D Tror kansje jeg skal ha meg et 6800 GT, overbevis meg :devil:

Lenke til kommentar
Altså hva skal ATi fikse på driverne? I og med at X800 baserer seg på nøyaktig det samme brikkesettet som 9800pro/xt så har de ikke noe å gå på. Nvidia derimot har her en helt ny generasjon kort og har nok en god del å gå på driverfronten!

Baserer seg på ja, men ikke akkurat det samme. Det skal være mye å hente med optimalisering av den nye programbare minne kontrolleren og optimalisering av shader kode har neppe vært en høy prioritet. Det er allerede ytelse økning for X800 med Cat 4.6 driveren.

Når det gjelder OpenGL har ATi alltid slitet med dårlig optimaliserte drivere, dette skal være prioritert nå og ATi har nydlig hintet til i et intervju at det skal være stor forbedring i det område frem til Doom3. Tester av 4.7 beta tyder også på det.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Har selv bare testet 1 program (laster ned 3dmark03 nå).

 

Følgende oppsett atm:

 

P4 3,2Ghz

Asus P4C800-E

2x512mb Twinmos ddr400

POV GF 6800GT (350/1Ghz) Nvidia 61.21

Creative SB Audigy2 ZS

 

3dmark01se: 19500p

3dmark03: snart

Aquamark: snart

 

Er det en kommando for gjennomsnitts fps i farcry f.eks? eller ut2004? Har de spillene inne, så om noen gir meg den, så skal jeg teste. BF Vietnam kjørte jeg på 1280x960 alt på maks, hadde vel 89fps i snitt.

Lenke til kommentar
Hvor tror du xbitlabs kaller HL2 "anticipated dx9 game"? Dette er høyst sannsynlig den tidlige alpha versjon som ble lekket. Den versjon som ble demostrert under ATi's shader day er mye nyere enn denne og uansett viser også den leaked alpha versjon at FX serien henger ganske mye etter R9500-9800, selv med nye drivere.

På den tidlige versjonen fikk i allefall FX serien godt med bank. Det gjør de forsåvidt ikke på denne. I alle fall ikke i samme grad. Samtidig tviler jeg på at de hadde kjørt nøyaktig samme testen med nyeste generasjon skjermkort.

 

Uansett blir dette spekulasjoner. Dersom vi endelig får se Doom III og HL2 i løpet av sommeren får vi krystallklare svar innen kort tid ;)

 

Her er fra xbitlabs fra tidligere test av Highly anticipated DirectX 9.0 game:

 

We managed to obtain a copy of a highly-anticipated DirectX 9.0 game utilizing modern technologies like Pixel Shaders and Vertex Shaders 2.0. Fortunately, the title allows benchmarking and we could not miss the opportunity to benchmark the RADEON and GeForce FX graphics cards under hardcore load. Here we go with our own X-bit labs’ graphics performance preview of a very highly-anticipated DirectX 9.0 game that is presumably coming out in foreseeable future.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

ok har lest igjenom alle innleggene nå og.

 

HL2 vil du nok neppe kunne merke noen stor fårsel på X800 og NV40 !

 

Begge kortene er gull klasse kort og de beste i verden, utenom de som ligger på test bord nå å testes ! så cut the crap ! har ingen tro på at det vil bli noe forskjell, men dette er ikke noe jeg sier fordi jeg er NV40 fan, men fordi jeg har lest uendelig mange poster om dette !

 

begge kortene vil funke drit bra på HL2, DOOM3 osv !

Lenke til kommentar
På den tidlige versjonen fikk i allefall FX serien godt med bank. Det gjør de forsåvidt ikke på denne. I alle fall ikke i samme grad. Samtidig tviler jeg på at de hadde kjørt nøyaktig samme testen med nyeste generasjon skjermkort.

Det du kaller den "tidlige versjonen" er faktisk en mye nyere versjon enn alpha leaken.

Det var med full featured DX9 pathen NV3x fikk tragisk framerate og trolig kjører nVidia kortet på xbit testen med mixed-mode NV3x pathen og isåfall gir begge versjonene nogenlunde lik resultat.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Hva slags drivere er de beste til disse kortene? Hos nVidia ligger 56.72. Er det noen drivere som er bedre?

Det fulgte med 61.21 på en cd hos meg som var whql sertifisert. Har en nyere driver her selv fra guru3d, men den var ikke sertifisert i winxp.

 

Den ga også 200p mindre i 3dmark2001 hos meg.

Lenke til kommentar
ok har lest igjenom alle innleggene nå og.

 

HL2 vil du nok neppe kunne merke noen stor fårsel på X800 og NV40 !

 

Begge kortene er gull klasse kort og de beste i verden, utenom de som ligger på test bord nå å testes ! så cut the crap ! har ingen tro på at det vil bli noe forskjell, men dette er ikke noe jeg sier fordi jeg er NV40 fan, men fordi jeg har lest uendelig mange poster om dette !

 

begge kortene vil funke drit bra på HL2, DOOM3 osv !

Det blir nok tilfelle ja, men Half-Life2 vil bruke mer detaljerte texturer på X800 pga 3Dc.

Lenke til kommentar

Da er det bestilt :)

 

1 11644 OCZ 512MB EL Gold Edition Rev. 2

PC-3700 DDR 2,5-3-3-7 466Mhz Stk 2 1 044,00 2 088,00

2 13045 POV GeFORCE 6800 GT 256MB Retail

256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI Stk 1 3 222,00 3 222,00

 

Særavgifter: 0,00

Totalt: 5 310,00

Mva: 1 274,40

Totalt ink.mva.: 6 584,40

 

Med p4 2,8ghz 800mhz fsb og asus mobo med samme og dualchan, så burde dette bli ok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...