Gå til innhold

Ønsker råd om 17" LCD skjerm til spilling (5000,-)

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker råd om en god 17" LCD skjerm til maks 5000 kroner.

Den skal primært benyttes til spilling så jeg må ha god responstid.

Må ha DVI.

Jeg har hatt gode erfaringer med Eizo tidligere men de er litt for dyre etter min mening. Hvilken skjerm ville dere valgt?

Dvs. der man får den beste skjermen for spilling i forhold til god pris.

Mvh,

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske fornøyd med Hercules sin 17" som er basert på Hyundai's 20ms panel. Hercules lager ikke LCDer lenger, men Hyundai Q17S er basert på samme panel og yter visst tilsvarende. Nylig har Hyundai introdusert Q17S+ som er basert på et 12ms panel, som forhåpentligvis er enda et hakk bedre til spill. Du bør dog lese et par reviews før du løper og kjøper.

Jeg spiller selv en god del FPS spill, og kjøpte Hercules skjermen etter å ha leste en god del reviews på nettet, og jeg tror ikke du finner noen skjerm som kommer mer anbefalt til spilling enn dette. Det må nevnes at jeg fremdeles synes min gamle 24" trinitron skjerm er bedre å spille på, spesielt når det er viktig å oppdage små detaljer. Ta for eksempel når du flyr i bf1942, så er det noe vanskligere å se fienden da de ofte bare en noen få pixler store og glir lett sammen med bakketexturene.

Hvis du har mulighet til å teste en skjerm, så vil jeg anbefale at du ser nøye på texturer når du strafer og ser rett inn i en vegg. Hvis texturene er like skarpe som når du står stille, så har du en god skjerm til spilling. Selv om jeg ikke vil si jeg har direkte ghosting på Hercules skjermen, så blir texturene klart blurry i motsetning til på crten hvor de er nesten like skarpe.

Test gjerne med og uten vsync. Ghosting er ikke det eneste problemet med LCD. Du kan også oppleve at spill virker mer "sluggish" ved at det tar lenger tid før du ser noe reaksjon på inputen(mus/tasttrykk) din.

Lenke til kommentar
Det har vært "ørten" tråder om dette før...

NEC 1760NX går for å være den beste på spill i den prisklassen, mens Samsung 173T er bra på bildekvalitet osv, men har litt høy responstid (25ms).

Hei.

25ms er uaktuelt.

Ellers takk for tips.

Jeg har fulgt med på forumet litt, men har ikke funnet noen gode 17" til spill for mitt budsjett enda.

Mvh,

Kjetil :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...