Gå til innhold

Epost på mobil-Støtter internett abo det?


Anbefalte innlegg

Jeg har både et telenor frisurf abo, og adsl abo med hver sin epost adresse. Det jeg lurer på er om noen av disse støtter overføring til mobil via "epost leseren" man finner feks på T610 som jeg nå har.

 

Har fundert på tanken lenge og kontaktet div kundeservice's (husker ikke om det var telenor eller netcom), men de sa at dette ikke fungerte og at jeg måtte inn på wap, og lese derfra.

 

Dette er et utdrag fra Sony Ericsson.com:

Hvis du vil bruke e-postprogrammet på telefonen, må du installer e-postinnstillingene på telefonen, og nettverksabonnementet ditt må støtte mobile data."

 

 

Kan noen med kompetanse svare meg på dette?

 

- Forøvrig kan jeg fortelle at telefonen er stilt inn med riktig pop/smtp server, porter, brukernavn og passord i forhold til det jeg bruker i outlook.... Om man må gjøre noen triks i tillegg til dette hadde jeg vært glad om noen kom med tips. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har både et telenor frisurf abo, og adsl abo med hver sin epost adresse. Det jeg lurer på er om noen av disse støtter overføring til mobil via "epost leseren" man finner feks på T610 som jeg nå har.

 

Har fundert på tanken lenge og kontaktet div kundeservice's (husker ikke om det var telenor eller netcom), men de sa at dette ikke fungerte og at jeg måtte inn på wap, og lese derfra.

 

Dette er et utdrag fra Sony Ericsson.com:

Hvis du vil bruke e-postprogrammet på telefonen, må du installer e-postinnstillingene på telefonen, og nettverksabonnementet ditt må støtte mobile data."

 

 

Kan noen med kompetanse svare meg på dette?

 

- Forøvrig kan jeg fortelle at telefonen er stilt inn med riktig pop/smtp server, porter, brukernavn og passord i forhold til det jeg bruker i outlook.... Om man må gjøre noen triks i tillegg til dette hadde jeg vært glad om noen kom med tips. :hmm:

Hei! Skal ikke være noe problem med å motas mail. fra pop3 konto fra telenor,har du netcom abo. kan du gå på netcom.no for å veiledning hvordan man settet opp dette(eller ring 05050) Ligger under e mail

 

mvh Tommy

Lenke til kommentar

Her er et eksempel på oppsett av online epost på T610

 

Data-konto Telenor Mobil

Gå inn i menyen

Kommunikasjon - Datakomm. - Datakontoer

Ny konto

GPRS-Data

Navn: Telenor Internet

APN: internet

Bruker-ID: (blank)

Passord: (blank)

Trykk Lagre

Velg kontoen på nytt

Endre

Be om passord: Av

Tillat samtaler: Automatisk

IP adresse: (blank)

DNS-adresse: 212.017.131.003

Avans. innst.

Godkjenning: Normal

Datakomprimering: Av

Header-kompr.: Av

Tjenestekvalitet

Prioritet: Abonnert

Forsinkelse: Abonnert

Pålitelighet: Abonnert

Topphastighet: Abonnert

Gj.snittshastighet: Abonnert

 

 

Epost-konto Telenor Online

Gå inn i menyen

Meldinger - E-post - Valg

Endre konto

Ny konto

Kontonavn: Telenor Online

Koble til med: Telenor Internet

Protokoll: POP3

Inng. server: mail.online.no

Inngående port: 110

Postkasse: brukernavnet ditt hos Telenor Online

Passord: passordet ditt hos Telenor Online

Utg. server: smtp.online.no

Utgående port: 25

E-postadresse: skriv inn epost-adressen din

Last ned: Kun overskrift

Fra navn: skriv inn navnet ditt

Signatur: Ingen signatur

Kopier utg.: Av

Kontrollintervall: Av

Lenke til kommentar

Har jeg forstått det sånn at jeg må legge til en ny tilkobling på pc'en min for at dette skal funke? - I tillegg også sette opp telefonen selvfølgelig...

 

EDIT Gløm det over... skjønner at det ble feil... fikk det til nå. Takk netcom man :D

Endret av THacker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...