Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg Bluecom --> flere enn meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter en oppgradering natt til onsdag, har der oppstått et problem på ATM-interfacene på en sentral node i BlueCom sitt nett. Dette har ført til pakketap for en del kunder i Sør-Norge. For å rette på dette problemet, blir noden restartet klokken 22:00 i kveld, onsdag 23.06.

 

Meld dere på Bluecom driftsmeldinger, så slipper vi at folk lager slike ubrukelige tråder som dette .

Lenke til kommentar
Dette ser ut til å dra ut.. begynner å bli lei nå. Har hatt BlueCom i 3 uker nå og nettet har vært nede 4 dager til sammen. Er det vanlig at de har så mye problemer??

4 dager?

Det var mye og uvanlig, hvordan var det nede og hva var feilen?

Mistet du sync eller var linja død?

Endret av agvg
Lenke til kommentar
4 dager?

Det var mye og uvanlig, hvordan var det nede og hva var feilen?

Mistet du sync eller var linja død?

Første gangen var det ikke BlueCom sin feil, da var det en montør fersking som hadde kobla helt villt i sentralen etter tordenvær. De hadde så mye å gjøre etter tordenværet så det tok 2 dager før de fikk retta feilen.. den tiden virka ikke tlf. heller. Dette var for ca. 14 dager siden. Så for 2 dager siden forsvant linja på kvelden (lyset i dls lampa forsvant), meldte feil i går morges. Den ble rettet ved 16:30 tiden og så forsvant den igjen ved 20:30 tiden (dsl lampa slokk igjen). Den begynte å lyse ved 16:00 tiden i ettermiddag, men alt går med kryphastighet og bare noen få sider virker. Er det sånn det virker hos dere andre nå også?

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Den ble rettet ved 16:30 tiden og så forsvant den igjen ved 20:30 tiden.. dsl lampa slokk igjen.

Når DSL-lampa slukner så er det problemer med modem, telefonlinje eller linjekort i sentralen. Dette er utenfor BC sin kontroll og skyldes teknisk feil eller feilkobling av utstyr hos Telenor.

Lenke til kommentar
Når DSL-lampa slukner så er det problemer med modem, telefonlinje eller linjekort i sentralen. Dette er utenfor BC sin kontroll og skyldes teknisk feil eller feilkobling av utstyr hos Telenor.

ja, jeg regnet med det jeg også.. men det rare er at dette er en relativt liten sentral og jeg har hatt kontrakt med to andre her.. den ene av dem har Telenor, der har alt virka 100% hele tiden. Den andre har Tele2 og han hadde kun problemer i går kveld og frem til i ettermiddag. Rart når alle er tilkoblet samme dslam.

Lenke til kommentar
Den andre har Tele2 og han hadde kun problemer i går kveld og frem til i ettermiddag. Rart når alle er tilkoblet samme dslam.

Vel, det kan være linjekortet som du er tilkoblet som er defekt.

Telefonlinja di kan være dårlig, ikke særlig uvanlig at linja trenger litt pleie av en montør før de blir stabile med ADSL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...