Gå til innhold

Hvilken 17 & 19 Tommer er best i test for tiden?


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte og kjøpe en 17 eller 19 tommers TFT skjerm.

Den skal brukes til spilling av typen far cry og fps spill.

Har sett endel skjermer ikke har så fine og kraftige farger i tester..

Hvilken skjerm bør jeg gå for som ikke er av den dyreste typen,altså

best i test av 17 tommer og 19 tommer :roll:

 

Håper det er noen der ute som har god peiling og kan si med sikkerhet hvilken skjerm jeg bør går for :w00t:

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som vi ser under ser vi at lcd fortsatt ligger en del over, og om du vil bruke 3000,- på en ok lcd , hvorfor ikke gå for en super crt til samme pris?

 

Komplett:

Crt 19" 1815-2495,-

Lcd 17" 2995-5495,- (tok ikke med den touchscreen`en for den vanvittig dyr)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

crt har sine styrker i spill, det skal jeg ikke nekte på. Men da snakker vi om at den har evne til å vise mange flere bilder i sekundet. Når det gjelder skarpheten i bilde er den ikke like sterk. De fleste som spiller på LCD er godt fornøyde med sine erfaringer. Selv spiller jeg mye og jeg spiller på LCD.

 

Skal du ha en kvalitets CRT som er i nærheten av en LCD på alle andre områder må du opp i en 6000 k.

 

På en LCD er "pikslene" firkanta og på en CRT er de ovale, derfor kan aldri en CRT bli så skarp og fin som en LCD i bilde

 

 

Som du sikkert har lagt merke til er NEC 1760 nx uhyre populær blandt folk som spiller og koser seg :)

Lenke til kommentar
menne...kall meg dum, men hvorfor ser jeg ingen

"85Hz ved 1024x800" når jeg ser på specs på en lcd skjerm ?

 

Har lcd skjermer en fast responstid ?

Hz har ingenting å si på en LCD skjerm, da LCD ikke flimrer, dette gjelder kun på CRT.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Selv om Oivind Dale forguder LCD, så bør du også ta i betraktning hvilke oppløsninger du kommer til å bruke skjermen på, mange LCD har problemer med å gjenngi korrekt oppløsninger som ikke er native, men dette området er dekket av testene til OD.

 

Jeg mener personlig at en god Crt ikke kan sammenlignes med Lcd da det gjelder spilling, spesielt når man kommer opp i 19" 1600*1200 på 85hz. Men selvsagt så må man ha skjermkort som greier å dra det også da ;), men med tanke på etterslep så har jeg enda ikke prøvd en lcd som har vært tilfredsstillende til meg.

 

Bare et lite råd, prøv før du kjøper så slipper du å bli misfornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...