Gå til innhold

Invert mouse!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jedi Knight hadde inverted som default, og tror faktisk at man heller ikke kunne spille på annen måte.

 

Vel... Man kan vel til en viss grad kalle det smak og behag. Men om du er opptatt av å forbedre aimen din, så er jeg overbevist om at å spille med inverted vil hemme deg,

Lenke til kommentar

tull og tøys, du blir ikke hemmet av å spille med inverted, det er det som er mest naturlig. når man ser opp så lener man hodet bakover, altså trekker musen bakover, når du ser ned så lener du hodet fremover, altså musa frem. =P

 

får helt mark av "vanlig" mouselook.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 12:11, ilex skrev:

tull og tøys, du blir ikke hemmet av å spille med inverted, det er det som er mest naturlig. når man ser opp så lener man hodet bakover, altså trekker musen bakover, når du ser ned så lener du hodet fremover, altså musa frem. =P


får helt mark av "vanlig" mouselook.



 

Vel... Skal du se opp så kan du gjøre 1 av 2 ting. Du kan bevege hodet bakover, eller -> du kan bevege øynene dine oppover!! Det er da for **** mye mer naturlig å benytte øynene dine, enn å svinge og svaie med hele kroppen!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 13:36, As}{antii skrev:

Quote:


On 2002-04-18 12:23, CS_eR GøY skrev:

jeg brukte vanlig før men gikk over til invertet pga.

at jeg fikk bedre stats i CS med det


ble tvunget av kammerat til å lære meg å bruke deg

er takknemlig den dag idag


 

 

Tvunget?

 

 

Han brukte brorens maskin mens jeg brukte hans :grin:.

Han er direkte ond "muawahahah" er hans mest brukte latter :grin:

Lenke til kommentar

Argh. Jeg har spilt med begge deler, og kanskje med unntak av de første minuttene er det absolutt ingen forskjell. Jeg spiller nå uten, fordi jeg da slipper å stille det inn i configen.

 

Jedi Knight: Dark Forces II kom med inverted mouse, sånn som noen her sa. En gang i tiden var det faktisk ganske mange som kom med det. Men du kunne stille det om, var bare litt vanskelig å finne(I JK:DF, altså)

 

Om du tror du blir bedre med eller uten Inverted mouse har det enten sammenheng mellom hva som er naturlig for deg, eller så er du bare skikkelig rar og bør oppsøke de snille mennene i hvite frakker fortest mulig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 14:02, Toa skrev:

Quote:


On 2002-04-19 12:11, ilex skrev:

tull og tøys, du blir ikke hemmet av å spille med inverted, det er det som er mest naturlig. når man ser opp så lener man hodet bakover, altså trekker musen bakover, når du ser ned så lener du hodet fremover, altså musa frem. =P


får helt mark av "vanlig" mouselook.



 

Vel... Skal du se opp så kan du gjøre 1 av 2 ting. Du kan bevege hodet bakover, eller -> du kan bevege øynene dine oppover!! Det er da for **** mye mer naturlig å benytte øynene dine, enn å svinge og svaie med hele kroppen!!!

 

jasså, så du kan altså se opp i taket ved å bevege øynene opp og uten å bøye nakken, fassinerende. hvordan er det du egentlig ser ut. sounds like you could be part of a freakshow to me.

Lenke til kommentar

At det skal være dårligere å bruke inverted mouse enn "vanlig" mouse er tåpelig. Det hele er et spørsmål om hva du er vandt med.. spiller du med "vanlig" mouselook til vanlig, er det en selvfølge at aim'en din blir dårligere med inverted....

 

Inverted er mer naturlig for meg, men det er som sagt, smak og behag.. la noen spille med "vanlig", og andre med inverted, sånn er det bare...som en eller annen sa, det er ca. 50/50...deal with it!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 22:34, MrLee skrev:

At det skal være dårligere å bruke inverted mouse enn "vanlig" mouse er tåpelig. Det hele er et spørsmål om hva du er vandt med.. spiller du med "vanlig" mouselook til vanlig, er det en selvfølge at aim'en din blir dårligere med inverted....


Inverted er mer naturlig for meg, men det er som sagt, smak og behag.. la noen spille med "vanlig", og andre med inverted, sånn er det bare...som en eller annen sa, det er ca. 50/50...deal with it!


 

I sport er det ikke smak og behag som teller hvis du vil bli best mulig! Hvis du bare har planer om å joine en public server en gang i blant, så gjør som det passer deg...

 

I sport heter det ikke smak og behag, men dårlige vaner...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 17:38, Toa skrev:

Quote:


On 2002-04-25 22:34, MrLee skrev:

At det skal være dårligere å bruke inverted mouse enn "vanlig" mouse er tåpelig. Det hele er et spørsmål om hva du er vandt med.. spiller du med "vanlig" mouselook til vanlig, er det en selvfølge at aim'en din blir dårligere med inverted....


Inverted er mer naturlig for meg, men det er som sagt, smak og behag.. la noen spille med "vanlig", og andre med inverted, sånn er det bare...som en eller annen sa, det er ca. 50/50...deal with it!


 

I sport er det ikke smak og behag som teller hvis du vil bli best mulig! Hvis du bare har planer om å joine en public server en gang i blant, så gjør som det passer deg...

 

I sport heter det ikke smak og behag, men dårlige vaner...

 

Bhhaa . slapp av Toa. du vet like godt som Mrlee at det er smak og behag om du bruker inverted eller normal mus. Det er ikke sank om med og uten handikap.

Greit du referere dette til en sport. er enig med deg der. Men det betyr ikke at du blir bedre med normal en med inverted. Jeg bruker personlig inverted og knuser de fleste i mohaa. Jeg skal gjærne spille en omgang mot deg "normal"-bruker :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 15:49, Dreadlord skrev:


Bhhaa . slapp av Toa. du vet like godt som Mrlee at det er smak og behag om du bruker inverted eller normal mus. Det er ikke sank om med og uten handikap.

Greit du referere dette til en sport. er enig med deg der. Men det betyr ikke at du blir bedre med normal en med inverted. Jeg bruker personlig inverted og knuser de fleste i mohaa. Jeg skal gjærne spille en omgang mot deg "normal"-bruker :smile:


 

nja, det er litt interesant å vite hva verdenseliten bruker da. Har kanskje lite å si for deg, men dersom det viser seg at "alle" verdens best FPS spillere bruker inverted så er nok inverted bedre en normal og da kan det være en idé å skifte. Over tid er det mulig det vil gjøre deg til en bedre spiller.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 17:12, Anders Leipsland skrev:


nja, det er litt interesant å vite hva verdenseliten bruker da. Har kanskje lite å si for deg, men dersom det viser seg at "alle" verdens best FPS spillere bruker inverted så er nok inverted bedre en normal og da kan det være en idé å skifte. Over tid er det mulig det vil gjøre deg til en bedre spiller.


 

De jeg kjenner som er virkelig god i fps cs,q3, mohaa etc bruker inverted. De som bruker normal derimot spiller lite fps og har ikke bryd seg om å bytte til inverted (fleste spiller lite i det hele tatt). Lurer på hva det skal bety? Noen nevnte flysimulator i denne tråden. Jeg har spilt mye av det oppover tidene og har også flyd the real thing, mulig jeg finner inverted naturlig pga det. Så om noen hevder at jeg blir en bedre fps spiller med å gå over til normal mus så stemmer nok ikke det. Ser heller ikke logikken i det.

 

Dette at om "alle" elite fps bruker inverted så er det automatisk bedre en normal er ikke en rett konklusjon. Mange flere faktorer spiller inn her. Jeg har spilt så mye fps opp gjennom årene at dette er jeg sikker på. Bare ta ting som reaksjon, konsentrasjon, oppfattingsevne, orientering etc listen er lang. Selv om du ikke ser den du spiller mot i levende live så gjelder også frykt redsel, psykologisk overtak. Neste gang du spiller et fps og møter en du vet er utrolig dyktig så se hvor forskjellig du opplever å møte han mano o mano kontra en noob. Det har ingenting med om han bruker normal eller inverted, tro meg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...