Gå til innhold

Hvilket Geforce4 ti4400 bråker minst?


eddott

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har både et gainward ti4400 og et Msi ti4400, men monterte vannkjøling på gainward kortet uten å teste orginalvifta så jeg vet ikke hvor mye den bråker. Men i den andre maskinen i huset er MSI kortet montert med orginalkjøleren og det bråker som et jetfly, bokstavlig talt. (tror det var 36db om jeg husker rett)

 

Begge kortene er veldig overklokkingsvillige på core, men det som er det merkelige er at MSI kortet kommer seg igjennom 3dmark uten krasj med 350core med standard kjøling. Men det klarer ikke lange økter på denne hastigheten 340 max så går det stabilt merkelig nok. Men minnet på dette kortet går bare til 620omtrent så båndbredden gjør vel at ikke core blir utnytta fullt i denne hastigheten uansett da. Skal montere kjøleribber på minnet snart så høyere hastighet er kansje mulig.

 

Gainward kortet går stabilt 330core/720minne og jeg vil personlig si at dette yter bedre enn MSI kortet i overklokket tilstand. Troligvis pgs. minnehastigheten.

 

Geforce 4 kan anbefales på det varmeste, du får både flott 2d, råbra 3d og maksimal ytelse i et og samme kort.

Lenke til kommentar

Creative og MSI kortet er tilnermet like både uteseendemessig og komponenter. Jeg vet ikke om det er noen forskjell i det hele tatt på de 2 kortene.

 

Men i forhold til resten av maskinen min bråkte det noe grusomt synes jeg. Og i hardware.no's test av Creative GF4, har de kommet frem til konklusjonen at dette også bråker fælt

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 16:50, CS_eR GøY skrev:

Test gaiward kjølern på msi kortet ditt da?


 

Tror ikke det er noen forskjell på vifene, de ser like ut bortsett fra at gainward sin er rød og msi sin er gjennomsiktig/blank.

 

Men jeg kobla til gainward kjøleren til en kontakt på hovedkortet og også denne bråker mye syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilket skjermkort som har minst viftestøy, men mitt Creative ti4400 hørtes nesten ut som en hårføner med original vifte. Vil tro det samme gjelder for Msi siden det er de som produserer Creatives skjermkort og siden viftene på kortene ser helt identiske ut.

 

Jeg har imidlertid byttet ut originalviften (og kjøleren) med en Titan chipsetkjøler fra Microplex som surrer og går på 24db, og resultatet er langt mer behagelig for ørene enn løsningen som Msi har valgt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-04-22 00:02, froebe skrev:

Jeg har imidlertid byttet ut originalviften (og kjøleren) med en Titan chipsetkjøler fra Microplex som surrer og går på 24db, og resultatet er langt mer behagelig for ørene enn løsningen som Msi har valgt.


 

Hvilken av Titan Chipsetkjølerne er du du har brukt?

Den runde av kobber eller den firkanta?

 

Er det forresten noen som har erfaring med å bruke

Thermaltake Memory Cooling Kit som Microplex selger på ett TI4400 kort, spesifikt Creative sitt?

Jeg tenker på å kombinere dette med en annen vifte, og lurer på om noen andre har opplevd at det blir knapt med plass på kortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...