Gå til innhold

Klasse"kamerater", laptoper og LCD-skjermer


fondus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke antatt noen ting som helst jeg, men å komme med en påstand om at han ikke visste om at broren min vanligvis gikk og bar på en laptop blir feil.

Uansett om personen visste det eller ikke, går man ikke rundt og dytter folk i vegger, heller.

 

Skulle liksom broren din betale fordi personen ikke visste det, da??

 

Skulle liksom broren din tatt forbehold om at han kom til å bli dyttet inn i en vegg når han gikk hjemmefra med PC-en i sekken, da??

 

Nei... det var det jeg visste.

 

[ASBJØRN BREKKE-STEMME]Det har aldri vært noe morsomt med folk som blir dyttet inn i vegger[/ASBJØRN BREKKE-STEMME]

(Tatt fra Nissene på låven der Asbjørn Brekke sier "Det er aldri noe morsomt med folk som setter seg fast i piper")

Lenke til kommentar

Oppdatering

 

Mamma prata med rektor på skola i går. Han sa følgende:

 

Du må prøve å få dette på garantien, du må ikke si at pcen ble dytta inn i veggen, men finne på noe annet slik at du kan få det på garantien. Hvis ikke det går må du høre med forsikringselskapet ditt om de har noe som dekker det. Hvis ikke det går må du høre om foreldrene til gutten har noen forsikring. Mamma ble selvsagt irritert, men ringte så supporten til Compaq (HP). Der fikk hun beskjed om at det _kanskje_ ble dekka av garantien, men at pcen måtte sendes til nederland og om det ikke ble dekka på garantien måtte hun betale frakt osv. Ny skjerm kommer på 7400 + moms og arbeid (!!!). Vi måtte regne med å være uten pc i 2-3 måneder.

 

Det virker som om rektoren er partisk i mine øyne iallefall. Han har irritert meg noe grenseløst også. Han sier han har "datakunnskaper". Han sa at hvis det var tull mer harddisken sånn som vi (jeg) klagde på så måtte vi reinstallere windows og alle programmer. Han ville ikke høre på fornuft om at bad sectors ikke forsvant ved reinstallering. Jeg er så møkka lei han rektoren. Jeg sier til mamma hele tiden at hun må sette en frist for å få penger ellers må hun gå til anmeldelse, men det vil hun ikke siden det er en såpass liten kommune og broren min går i klasse med han gutten osv.

Lenke til kommentar
Kjekk rektor som oppfordrer til forsikringssvindel. :thumbup:

Tenkte det samme. Også kjekk rektor som forsvarer "gjerningsmannen". Han stilte også spørsmål om det var han gutten som hadde ødelagt pcen siden han hadde hørt om at det kun var å trykke på en lcd-skjerm med fingeren så ble den ødelagt (han ville ikke høre på fornuft om at en finger ikke kunne lage flere centimeter lange sprekker i skjermen).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må si meg enig i det psilocybe har kommet med underveis her...

 

Foreldra til dytter'n må betale, slik er det, enkelt og greit. Han rektor'n som oppfordrer til forsikringssvindel er ferdig i en liten kommune om det kommer ut at han sagt det. Kanskje han har seg med mora til dytter'n elns...

 

I slike saker er det viktig å holde hodet kaldt. Begynn profesjonelt med å ta det opp slik dere har gjort. Så kan dere begynne med anmeldelse og offentliggjøring av rektor Rusk Forsikringssvindler...

 

Men få oppdatering! :)

Lenke til kommentar

Ok, oppdatering:

 

Ikke noe særlig å oppdatere. Laptopen er levert til rektor som sammen med IT-ansvarlig i kommunen skulle "se" på den og taksere den så vi får se hva som skjer. Rektoren er for øvrig en stor idiot (sorry ordbruk). Han begynte å spørre meg en del ekle spørsmål (siden jeg overleverte han laptopen), han ville prøve å vinkle det over til at broren min hadde vært uaktsom når han hadde den i sekken sin (kombinert sekk og laptop-bag) så jeg bare sa til han rett ut: "Skjerp deg med de spørsmålene. Både du og jeg vet at han brukte og bærte den forsvarlig". Da ble han taus, jeg stakk.

 

Så vi venter og venter. Foreldrene til mister dyttegutt har sagt seg villig til å spleise med oss på ny laptop hvis de får den gamle nå da ( :lol: ) Hva er problemet til folk lurer jeg på.

 

Fant forresten en ny feil på den. Selve "kabinettet" hadde fått en stor sprekk også! En lang sprekk under floppystasjonen. Kan ikke skjønne hvordan det er mulig å få til noe sånt jeg.

Endret av fondus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Foreldrene til mister dyttegutt har sagt seg villig til å spleise med oss på ny laptop hvis de får den gamle nå da

Jeg tror jeg hadde drept dem ... faktisk. Det er det latterligste jeg har hørt i hele mitt liv. Det er nøyaktig slike ting som provoserer meg mest.

 

Rektoren er for øvrig en stor idiot (sorry ordbruk). Han begynte å spørre meg en del ekle spørsmål (siden jeg overleverte han laptopen), han ville prøve å vinkle det over til at broren min hadde vært uaktsom når han hadde den i sekken sin (kombinert sekk og laptop-bag)

 

Og slike ting...

Lenke til kommentar

for noen år siden var jeg hos en kompis, og holdt på å ødelegge cd brenneren deres. jeg hadde glemt å lukke skuffen, og svingte kontorstolen rundt så beinet mitt gikk rett i trayen på cd brenneren. da holdt moren til kompisen min på å få hetta, og hvis den var ødelagt, så skulle jeg faen få betale ny. heldigvis for meg ble den ikke ødelagt. var bare et tilsvarende dunk på andre siden, og vips, så funket den.

 

poenget er, ødelegger du noe, enten ved uhell eller med vilje, er det du som er skyldig, og pliktig å erstatte/reparere.

 

UANSETT.

 

la drittungen som har skyld i dette få betale. han er skyldig, og han ALENE skal ta skylden. hvis ikke han kan erstatte/reparere skaden for egne penger, får han skaffe penger selv, enten ved å jobbe for de, eller ved å låne av foreldrene hans.

Lenke til kommentar

Få skolen til å arrangere en kronerulling. Hvis foreldrene til alle elevene betaler 20 kr hver, skulle det vel kunne dekke en god del av summen.

 

Vi gjorde dette på skolen vår da mobilen til en elev ble ødelagt i en vannkrig.

 

Folk vil kanskje synes dette er urettferdig da de ikke hadde noe med hendelsen å gjøre, men jeg regner med at alle har 20 kr å avse til å hjelpe en stakkars gutt som fikk en verdifull eiendel ødelagt på skolen i skoletiden.

Lenke til kommentar
Få skolen til å arrangere en kronerulling. Hvis foreldrene til alle elevene betaler 20 kr hver, skulle det vel kunne dekke en god del av summen.

 

Vi gjorde dette på skolen vår da mobilen til en elev ble ødelagt i en vannkrig.

 

Folk vil kanskje synes dette er urettferdig da de ikke hadde noe med hendelsen å gjøre, men jeg regner med at alle har 20 kr å avse til å hjelpe en stakkars gutt som fikk en verdifull eiendel ødelagt på skolen i skoletiden.

Idiotisk forslag i denne saken. :):p

 

Her er det kun en som skal betale, og det er gutten. Ingen andre var involvert (regner med det var mer enn to stk. i vannkrigen), og derfor skal kun gutten betale. :)

Lenke til kommentar
Foreldrene til mister dyttegutt har sagt seg villig til å spleise med oss på ny laptop hvis de får den gamle nå da

Jeg tror jeg hadde drept dem ... faktisk. Det er det latterligste jeg har hørt i hele mitt liv. Det er nøyaktig slike ting som provoserer meg mest.

 

Rektoren er for øvrig en stor idiot (sorry ordbruk). Han begynte å spørre meg en del ekle spørsmål (siden jeg overleverte han laptopen), han ville prøve å vinkle det over til at broren min hadde vært uaktsom når han hadde den i sekken sin (kombinert sekk og laptop-bag)

 

Og slike ting...

Slenger meg på her. Seriøst, slikt idiotisk forslag hadde jeg ALDRI gått med på. Krev ALLE pengene tilbake eller ta det i en rettsak. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...