Gå til innhold

Kabinett fra scratch


Anbefalte innlegg

Driver med litt planlegging av kabinett bygging, og har fått sansen for audi'er nå, og vil lage en unik mod, og da tenkte eg og lage et kabinett som er likt panseret og fronten på en audi A4, panseret skal kunne åpnest og så ser du rett på hardware. og lysa framme skal virke :green: , Grillen blir sportsgrill. Men alt skal lagest enn del mindre enn "real life" og da må eg finne matrial og jobbe med, tenkte jo på aluminium eg, men bøying og lage detaljer blir kanskje litt verre? trenger hjelp om idé'er.

 

Takk for alle forslag om matrial :thumbup:

 

front2.jpg

La ved bilde, men ramma over ka som skal lagest ble litt for høgt, kan lages lengre ned.

 

-Edit, Litt mål: B:ca. 60cm, H: ca. 30-40cm, L:ca. 55cm

planleging.JPG

Noke ala det.

Endret av oxbow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg noen spørsmål:

 

1. Hva slags Materiale? (foreslår vel kanskje Mdf, Aluminium og Kryssfinèr i en vakker blanding)

2. Hva med å ha Ordntlige bil-lys? (IKKE nye, da det er superdyrt.. Kan kanskje skaffes billig hos "skroter`n")

3. Hvordan har du tenkt å lage skikkelig fine bøyer,? Har du avansert verktøy?

4. Hva skal det stå på skiltet? :p

Lenke til kommentar
Da har jeg noen spørsmål:

 

1. Hva slags Materiale? (foreslår vel kanskje Mdf, Aluminium og Kryssfinèr i en vakker blanding)

2. Hva med å ha Ordntlige bil-lys? (IKKE nye, da det er superdyrt.. Kan kanskje skaffes billig hos "skroter`n")

3. Hvordan har du tenkt å lage skikkelig fine bøyer,? Har du avansert verktøy?

4. Hva skal det stå på skiltet? :p

1. Matriale kan som du sier, bli kryssfiner og alu. Kom på at det kanskje kunne støypest i glassfiber? er det en idé?

2. Ordnlige bil lys, nei takk :p hele kabinettet skal jo ver forminsket en del (1/6 kanskje?) så lys blir lagd selv, med 12v lamper sikkert

3: fine bøyer blir lettere med glassfiber, men på alu må bare til med hammer da :p

4. skiltet skal ver LCD display :p konge? Jepp!

 

Skal måle forhold mellom planene og lenge på ekte bil i mårra, så får vi se på matriale :yes:

Men sove, jobb i mårra :ermm:

 

Takker for forslag

Og stay on topic.

Lenke til kommentar
sparkel / glassfiber?

går ikke d ann..lett å forme

Sparkel kan bli vanskligt, men glassfiber går. Må lage noen former til glassfiber da. Men alt skal gå. får hjelp av en venn som kan enn del så da skal vi kunne klare og få til noe vertfall.

 

Takker forsatt for alle forslag.

Lenke til kommentar
Bestill [url="http://http://images.google.com/imgres?imgurl=www.autospar.no/znet_eksterioer_20092.jpg&imgrefurl=http://www.autospar.no/znet_eksterioer_20092.htm&h=200&w=280&sz=11&tbnid=XLz-qYWnTaMJ:&tbnh=77&tbnw=107&start=7&prev=/images%3Fq%3Dtanklokk%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26sa%3DG"]et sånt et[/url] ...
Det er kanskje litt dyrt, men det gir effekt!! Mest genialt hadde det jo vært å ha en duct under eller ei vifte!!!!! :thumbup:
Ellers er det et nyydelig prosjekt med masse potensiale!! :w00t: :thumbup: :w00t: :thumbup: :w00t:
Lenke til kommentar
du må ha 4 ledvifter i audi logoen.. synes det hadde vært genialt!

Blir kanskje litt overkill? men god idé. planene blir litt forsinket pga venner er vekke som skulle hjelpe og personlige grunner(dame)... Slik kan da gå... :dontgetit:

 

Life sux sometimes asso.

Endret av oxbow
Lenke til kommentar
dette kan nok bli bra ja, men hvordan blir "bak"? bare en plate rett ned eller hva har du tenkt?

Foreløbigt det ja, siden du ikke vil se den når pcen er i vanlig bruk, men muligheten for og bygge ut vil jo ver til stede, så kanskje en dag blir det en hel bil :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...