PaulMV Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 (endret) Kva er "overdrive" på kompressorar/superchargere? Edit: Burde vell lagt denne i motor eller trimming, sorry :/ Endret 20. juni 2004 av PaulMV
eab Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 (endret) Uten at jeg har særlig kunnskap på det vil jeg tippe at reimhjulet på kompressoren er utforma slik at kompressoren vil gå fortere enn selve motoren som driver den. Akkurat slik som i en girkasse med overdrive. Der gires turtallet slik at akslingen ut av girkassen (hjulene, enkelt forklart) har større hastighet enn akslingen inn (som kommer fra motor). Kan sammenlignes med en tråsykkel også. Der én runde med pedalene tilsvarer én runde på bakhjulet har man en 1:1 utveksling. Dersom én runde på pedalene svarer til 1,5 eller 2 runder på bakhjulet har man såkalt "overdrive". Endret 20. juni 2004 av Ezekiel
Narmacil Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 (endret) Du trenger faktisk ikke ha 1:1 drive på en supercharger for å få effekt engang. Du kan kjøre litt underdrive på den og likevel få bedre forbruk/mer effekt. http://www.littlefieldblowers.com/ http://www.procharger.com/ hmmm leser litt på Lysholm superchargere nå, blei helt hekta gitt.... *lese videre* Endret 21. juni 2004 av Narmacil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå