Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jau han har det. De lagde glimrende speed/thrash-metal i perioden før Imaginations from the Other Side, der de gikk mere over i pompøs modus. Men fortsatt bra, bare annerledes. Jeg digger stemmen hans, fordi han kan synge melodiøst, men samtidig raspete og "skittent", og han både growler og skriker live.

 

Sjekk f.eks. Tokyo Tales fra 1993. Fantastisk liveplate med full fart og engasjert publikum. Den kom på Somewhere Far Beyond-turneen (der The Bard's Song er fra),like før de ble overbombastiske med 20 layered Hansi'er på hver eneste sang.

Har hørt på BG siden midten av 90-tallet, jeg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er vel nesten med deg på den. Vet ikke helt om jeg liker den eller Fly best. Uansett, hver eneste gang jeg ser en Blind Guardian-film på youtube, blir jeg sittende i evigheter for å se på live-opptak av de. Nå så jeg for første gang The Last Candle fra Imaginations through the looking glass-DvD-en :love:

 

Lenke til kommentar

Jeg syns Script for my Requiem er den ultimate låten.

Liker mere den eldre thrasha stilen deres. På Tokyo Tales finnes ikke EN dårlig låt, og allerede da, i 1993, dominerte publikum sangene deres veldig. Det kjøres nesten full speed gjennom hele konserten.

 

1. Inquisition

2. Banish From Sanctuary

3. Journey Through The Dark

4. Traveler In Time

5. Quest For Tanelorn, The

6. Goodbye My Friend

7. Time What Is Time

8. Majesty

9. Valhalla

10. Welcome To Dying

11. Lost In The Twilight Hall

12. Barbara Ann (coverlåt av gammel 50-talls rockelåt ja). Den blandes med Johnny B. Goode.

 

Og de pokkers japanerne får alltid masse bonusspor på sine utgivelser (for å hindre piratkopiering elns). Har sett en bootleg med 10 ekstra låter fra Tokyo Tales, bl.a. Bards Song. Aldri funnet den siden.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Mener du det jallapartiet med ho kjerringa?

8875035[/snapback]

Stemmer, minnet meg om noe jeg hadde hørt før og jeg likte det. Ikke skyt meg.

8879443[/snapback]

 

Nei for all del, mennesker er forskjellige. Jeg for min del hatet den delen så mye at jeg laget en liten "remake" av låta hvor jeg klippet vekk det partiet.

 

Det har forresten blitt utgitt en single edit av Light Of Day, Day of Darkness. Den varer i rundt 7 minutter, ganske artig liten sak.

Lenke til kommentar
Jeg nominerer herved "Forbidden - Forbidden Evil" til tidenes Thrash plate.  Hvis noen vet om noe lignende så tar jeg gjerne imot anbefalinger

8877691[/snapback]

 

Og jeg nominerer Reign in Blood til tidenes Trash-plate. (Legg merke til bindestreken sartskog :p )

8878066[/snapback]

 

Sepultura - Arise er faktisk bedre :)

Lenke til kommentar

Er fantastisk mye bra Thrash der ute! har bestemt meg for å høre gjennom mye jeg ikke har hørt på lenge eller i det hele tatt.

 

Dark Angel, Forbidden, Sadus, Onslaught, Voivod, Sabbat, Toxik, Sodom, Fastkill, Toxic Holocaust, Whiplash, Testament, Destruction, Exodus, Sepultura, Possessed, Anthrax, Kreator, Vio-lence, Death Angel, Laaz Rockit, Coroner, Nuclear Assault, SOD, Flotsam And Jetsam, Exciter.

 

Faen dette kommer til å ta mye tid og penger!

Lenke til kommentar
Hoy, var det noen andre her som var på Ozzy? Noen som vet hva den BLS sangen med han fyren som sang inn i en megafon het for noe? Den var bare kick ass barsk.  :!:

8880225[/snapback]

Var det ikke Stillborn? Husker ikke hvilken sang, men har på følelsen at det var den :hmm:

Lenke til kommentar
Equinox fra Norge må du også sjekke ut. Beste norske thrash, uten tvil.

 

http://www.metal-archives.com/band.php?id=1165

8880242[/snapback]

 

 

Takker for tipsene. Har egentlig oversedd Thrash sjangeren alt for lenge, så jeg fant ut at det er på tide å sette seg skikelig inn i den. Litt forbi Slayer, Megadeth, og di mest kjente bandene. (som for øvrig er langt fra det beste sjangeren har å by på)

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...