Gå til innhold

6800gt 3d mark


Anbefalte innlegg

Ja , sikkert skrivefeil ....

Hos Asus også da:

Powered by the world's powerful VPU -- ATI Radeon X800 XT Platinum Edition

 

ASUS AX800 XT equips with newest ASUS-specific award-winning features and ATI®'s Radeon™ X800 XT Platinum Edition Visual Processing Unit (VPU), which owns both ultimate excellent cinematic resolution and fierce graphics computing power. Incorporating various state-of-the-art technologies such as ATI's SMARTSHADER™ HD, SMOOTHVISION™ HD, HYPERZ™ HD, VIDEOSHADER™ HD, 3 DC™, ASUS' GameFace™ Live , and rich-spectrum of unique ASUS innovations, Radeon X800 XT is positioned on the enthusiast products and the most complete solution for the 3D and video application market

 

 

Chipset Feature

 

• SMARTSHADER™ HD increased maximum shader instruction count to 1,536 from 160; new high-performance shader compiler

• SMOOTHVISION™ HD improved AA and AF performance for HD resolutions; 12X effective Temporal MSAA generates the sharpest and clearest images

• VIDEOSHADER™ HD integrated shader features to provide unprecedented support for digital and high definition video.

• HYPER Z™ HD enhanced Hi-Z buffer for improved performance at HD resolutions

• 3Dc™ provided image enhancement & acceleration technology resulting in high polygon characters and scenes

• 128-bit, 64-bit & 32-bit per pixel floating point color formats

• Microsoft® DirectX 9 and OpenGL 1.5 support

AGP 8X support

 

 

http://uk.asus.com/products/vga/ax800xt/overview.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Powered by the world's powerful VPU -- ATI Radeon X800 XT Platinum Edition

 

ASUS AX800 XT equips with newest ASUS-specific award-winning features and ATI®'s Radeon™ X800 XT Platinum Edition Visual Processing Unit (VPU), which owns both ultimate excellent cinematic resolution and fierce graphics computing power. Incorporating various state-of-the-art technologies such as ATI's SMARTSHADER™ HD, SMOOTHVISION™ HD, HYPERZ™ HD, VIDEOSHADER™ HD, 3 DC™, ASUS' GameFace™ Live , and rich-spectrum of unique ASUS innovations, Radeon X800 XT is positioned on the enthusiast products and the most complete solution for the 3D and video application market

 

Les hva du selv quoter da!

 

XT platinum edition = XT PE

 

PE betyr platinum edition!

 

Er ikke alle X800XT Platinum??

 

Alle AGP modellene av XT er PE, men det kommer et kun XT modell til PCI-E.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Litt off topic , men det gjør ikke noe for tråden har ramlet av for lenge siden :p . Jeg har lagt merke til at tråder som omhandler feks 6800gt 3d mark ramler totalt av lasset og blir til en Ati vs Nvidia tråd med fullt av drittslenging og personangrep . Dette er vel pga slappe eller skal vi si litt for snille moderatorer som burde ha gjort opp for dette for lenge siden slik at vi kunne unngått Nvnews , Rage3d og Guru3d tilstander på forumet . Det viser seg igjen og igjen at folk har ikke respekt for rettningslinjene , og har en mangel normal folkeskikk .

 

Når det gjelder Traxco's kommentarer til Mistapi . Så vil jeg si at jeg ser ikke noe som tilsier at Mistapi rakker ned på Nikkor pga av hans valg om å kjøpe 6800gt . Ser bare at han legger til diverse fakta (pga andre mangel på grunner og fakta) som ikke på noen måte rakker ned på verken 6800 eller x800 . Mistapi er faktisk en av de her på forumet som følger gode poste skikker . Han er ikke totalt upartisk men det er det ingen som jeg har sett som er heller :laugh:

 

Når det gjelder mitt syn . Så kunne jeg tenkt meg både 6800 og x800 . Ser ikke noe som tilsier at man gjør et dårlig kjøp uansett

Lenke til kommentar
6800 non

6800GT

6800Ultra

6800 ultra extreme

 

X800 non

X800Pro

X800XT

X800XT PE !

 

XT versjonen kommer kun til PCI-E-

 

PRO skal egentlig være likegyldig til GT, men når de fant ut at GT var bedre satte ATI sannsyneligvcis ned prisen.

 

Når XT PE kommer til 170kr mer, så er jo det et betydelig ye bedre kjøp.

Det kan jo misforståes de du skrev da ..

Du skrev at XT kun kommer til PCI-Express .

X800XT PE er etter min definisjon et XT kort .

 

 

Forskjellen mellom PE og ikke PE er minnetype og default speed.

PE : 520/560

Ikke PE 500/500 ?

http://forums.pimprig.com/showthread.php?t=17795

 

 

Til andre som tror at PE står for Pci-Express , det gjør det ikke

det står fro platinum edition og har bedre samsung minne og høyere default klokk enn ikke PE og PRO.

Launchen av alle varianter ( AGP/PCI-E) er ikke ferdig

så vent og se .

 

...

Lenke til kommentar
Det kan jo misforståes de du skrev da ..

Du skrev at XT kun kommer til PCI-Express .

X800XT PE er etter min definisjon et XT kort .

 

 

Forskjellen mellom PE og ikke PE er minnetype og default speed.

PE : 520/560

Ikke PE 500/500 ?

http://forums.pimprig.com/showthread.php?t=17795

 

 

Til andre som tror at PE står for Pci-Express , det gjør det ikke

det står fro platinum edition og har bedre samsung minne og høyere default klokk enn ikke PE og PRO.

Launchen av alle varianter ( AGP/PCI-E) er ikke ferdig

så vent og se .

 

Klokke hastigheten er en forskjell og PCI-E er en forskjell.

 

XT= 500/1000 - PCI-E

XT PE = 520/1120 - AGP og PCI-E PE= Platinium edition.

 

Jeg prøvde og utheve at jeg mente XT (IKKE PE).

Men det kan lett misforstås.

 

Men da er det kansje på tide og gå tilbake til topic?

;)

Lenke til kommentar

Venter å ser hva prisene er etter sommeren jeg :) Tror det kan komme til å bli en stor prisforskjell mellom kortene. Det kommer selfølgelig ann på forespørselen.

Men kortene er jo overkill uansett (noen få fps mer på den ene enn den andre, som man ikke merker forskjell på). Smak og behag sier jeg.

Lenke til kommentar
påstand/mening !

Nikkor liker nvidia 6800 bedre enn x800,værre er det ikke.

at du dro doom 3 inn her var bare for og sammelinge med et annet kort ;)

 

lurer på om jeg skal kjøpe ati x800 bare for og være enig med du/dere,men

det blir for dumt :hmm:

 

beklager,er bare så lei disse ati/nvidia diskusjonene.

men min feil,er jo bare ikke ikke poste eller skrive i et annet tema(søppet) :D

eller ta en liten ferie :p

Du er lei av ATI/Nvidia diskusjonene?, dummeste jeg har hørt, du fortsetter tråden unødvendig med å kritisere MistaPi sine synspunkter om X800PRO vs GF6800GT. De postene jeg har lest av MistaPi er ikke noen ATI fanboy poster, istedet prøver han å se ting fra forskjellige sider. Så hvis du er lei av ATI/Nvidia tråder så lar du være å poste, er ikke nødvendig å kommentere da dette bare gjør hele threaden mer populær og lenger opp på skjermkort seksjonen til enhver tid.

Lenke til kommentar
Nei, jeg skrev det bare for at idioter som deg skulle svare.

Helt unødvendig kommentar og viser bare hvor barnslig du er til enkelte tider :roll:

 

On-Topic: Er fortsatt spent på å se hvordan X800PRO yter mot GT i kommende neste generasjons spill da jeg tror X800 kortene kan dra en stor fordel med 3Dc og DX9 ytelse.

Edit: 6800Gt får 3tusen poeng mere enn X800Pro i 3dmark 03, uklokket og med gammle drivere

Når skal du skjønne at 3Dmark03 ikke er alt her i verden.

Endret av Merlin
Lenke til kommentar
Når skal du skjønne at 3Dmark03 ikke er alt her i verden.

Men som de fleste sier, "Det gir en god pekepind".

Venter med og si noe mere til IceRaven har fått testet sitt 6800Gt mer.

Men nå lar hvertfall jeg den diskusjonen ligge.

 

Men synes fortsatt 6800Gt er et bedere valg en X800Pro.

 

 

/Out.

Lenke til kommentar
Å kalle andre for idioter, eller spørre noen om de ikke har fått morsmelken sin i dag er fullstendig unødvendig i en slik diskusjon.

 

Hold dere for gode til det, ellers må advarsler utdeles, og det vil vi helst slippe.

Selvfølgelig, ble bare litt provosert, men har ikke tenkt å gjenta det.

Me to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...