Gå til innhold

Erfaring med Kuriyama slanger


@lf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slangene er greie nok ,men som nevnt av andre er de noe stiv . må du utvide dem for å få dem over en kobling er det bare å varme dem opp og stikke en tang inni dem og så åpne tangen .

De beste er imidletid Tygon men styr unna de tygonslangene so microplex har da disse er så tynne i veggene at de kolapser ved bøying . Netconnectione har noen som er dobbelt så tykke vegger på , de er helt suverene .

 

De nederste slangene på dette bildet er de du spør om .

 

147.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Kuriyama-slangene er helt vanlig PVC. Du kan likesågodt kjøpe de på Clas.

Jeg vil anbefale silikon-slanger, de er helt topp å arbeide med - myke og fine, og blir ikke formet av nipler slik som PVC. Tygon er sikkert topp også, har ikke prøvd..

 

Silikonslangene Netconnection selger er veldig bra, men jeg vil likevel ikke anbefale deg å kjøpe disse, da Netconnection er så godt som døde (jeg har hvertfall ikke fått dem til å svare meg på over en måned).

Prøv TESS eller Plastkompaniet eller noe lignende!

Lenke til kommentar
Silikonslangene Netconnection selger er veldig bra, men jeg vil likevel ikke anbefale deg å kjøpe disse, da Netconnection er så godt som døde (jeg har hvertfall ikke fått dem til å svare meg på over en måned).

 

Slangen er i alle fall knall. Samme slangen som selges på DangerDen. Står faktisk trykket www.dangerden.com på slangen :) God å jobbe med. Anbefalt.

Sikkert mulig å få inn pakken tollfritt også så lenge du ikke trenger veldig mange meter.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skifter slangene er at jeg gjorde en tabbe sist jeg kjøpte... Kjøpte tygon slangene som microplex solgte, og kan skrive under på det snekker'n sier...slangene har kollapset flere ganger og resultert i at pc'en har gått varm og restartet. :(

 

Zer0z : Har du en link til de slangene til Clas??

 

En annen ting: Noen som kan anbefale slangeklemmer som ikke skader slangene? Noen sier plast andre sier metall...vet ikke hva jeg skal tro... :hmm:

 

edit: skriveleif...

Endret av _Ja'far_
Lenke til kommentar

Hvertfall mye penere! Og fungerer ganske godt.. Noen slangetyper burde man ikke bruke slangeklemmer i det hele tatt, siden de kan skade slangen. Min Tygon slange (samme som Snekker'n's) likte hvertfall ikke slangeklemmer, fikk stygge merker som jeg tror kan føre til lekkasje etterhvert!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

noken her nevnte at du burde bruke slange med kjukkare vegga, det ville vert bra om de passa,men du må huske på at f.eks swiftech sine MCW5000P blokke viss det er det du har so må dei ha 1/2OD slanga.til slangeklemme so burde du eter mi meining bruke slangeklemme som kan skruast igjenn med eit skrujern.

 

det er nok ikkje store sjangsen for at det blir hol i slangen av metall slangeklemme og viss du bruka destilert vatn uten noken fargetilsetning so ville nok ingenting blitt ødelagt uansett :p men ikkje det at det er noken sjangse du burde ta.

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...