Gå til innhold

System fail cpu test!?


Anbefalte innlegg

Jeg skaffet meg for ikke så lenge siden en helt ny pc, den består av følgende:

 

Asus A7N8X Deluxe-E

Athlon XP 2800+

Crucial 1024 RAM

Maxtor 200Gb

Nec 2500 etc dvd brenner

Sapphire radeon 9600XT 256Mb..

 

 

Men, nå har jeg brukt den i en måned eller to, også får jeg denne beskjeden gang på gang: System Fail cpu test. Denne lyden hører jeg i skrivende stund...

 

ÆæÆæÆÆh! hva betyr den, hva kan jeg gjøre.. :wow::ermm::cry:

 

På forhånd takk!!!

 

PS: denne lyden kommer oftere og oftere etterhvert som tiden går.. Argh..

Endret av Radeon9600XT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lignende problem selv(samme hk):

 

Etter at jeg satt i en skuffeharddisk i tillegg til den som var der, har pcen begynt å "whine" om "System fail due to cpu overclocking" og "No keyboard installed". Ingenting skjer, den bare fortsetter og boote.

 

Siden det begynte har jeg formatert, tatt ut skuffedisken og byttet psu og OS-disk. Det blir bare verre og verre, nå maser den ca annenhver gang jeg starter pcen.

 

:confused:

Lenke til kommentar

Kan være så mangt, i allefall som jeg har fått med meg.

 

Hos meg var det ett aller annet med hovedkortet, ikke sikker på hva, men tror det var AGP-bussen som var gåen (hvis det er mulig da..).

fikk iallefall ikke noe bilde og den ÆæÆæÆæ lyden.

 

En annen gang var det RAM'en som var gåen.

 

Disse problemene oppstod etter en stund, så jeg tror "mr. statisk elektrisitet" var på besøk

 

Kan godt hende at det er noe annet hos deg, men holder en knapp på statisk-elektrisitet somm har drept enten HK, RAM eller CPU.

Lenke til kommentar

Men, men, nå skjønner jeg ingenting her.. det er fortsatt hun dama som snakker til meg.. oooog, ikke nok med det, så kan maskinen stå på og funke fett i 20 min, også skrur den seg bare av, og nekter å komme på før en time etter... jeg åpner opp prøver å skru den på, og alt som skjer er at viftene skrur seg på, men i det den skal koble seg til harddisken eller hva den nå gjør, så bare skrur den seg av igjen.. venter en stund, og vips så funker den....

 

Hva har skjedd med den?? Jeg har ikke overklokket den eller noe!! Hvordan skal jeg fikse det? oppdatere bios?? hvordan gjør jeg det i så fall!?

 

pokker.. den fordømte pcen... er lei av den.. først var det sasser viruset, og nå dette..

:wallbash:

 

jeg savner den gode gamle iMacen min.. hvorfor måtte den plutselig bli utdatert? :cry:

 

takker for alle svar!! :dontgetit:

Endret av Radeon9600XT
Lenke til kommentar
Men, men, nå skjønner jeg ingenting her.. det er fortsatt hun dama som snakker til meg.. oooog, ikke nok med det, så kan maskinen stå på og funke fett i 20 min, også skrur den seg bare av, og nekter å komme på før en time etter... jeg åpner opp prøver å skru den på, og alt som skjer er at viftene skrur seg på, men i det den skal koble seg til harddisken eller hva den nå gjør, så bare skrur den seg av igjen.. venter en stund, og vips så funker den....

 

Hva har skjedd med den?? Jeg har ikke overklokket den eller noe!! Hvordan skal jeg fikse det? oppdatere bios?? hvordan gjør jeg det i så fall!?

 

pokker.. den fordømte pcen... er lei av den.. først var det sasser viruset, og nå dette..

:wallbash:

 

jeg savner den gode gamle iMacen min.. hvorfor måtte den plutselig bli utdatert? :cry:

 

takker for alle svar!! :dontgetit:

Tror du ikke har skikkelig kontakt på CPU,da dette var feil hos en kompis av meg.Samme symtomer som du beskrev.

Lenke til kommentar

Hvis du har klart å bygge PCen din selv, er du jo ikke totalt noob. Koble fra all strøm, fjern prosessorkjøler, løft den spaken på prosessorsokkelen, løft opp CPU, slepp den ned i hullene igjen, og monter på kjøleren.

 

Hvis det var dårlig kontakt med CPU da, kan hende den ikke sitter godt nok nedi. Ellers kan du jo prøve deg på å sende tilbake HK og få nytt på garanti.

Lenke til kommentar
hehe... har bygd den selv ja.. menmen.. får prøve det da! men jeg får vel ikke det her på garantien vel? eller? hadde vært genialt hvis jeg gjorde det, fikk et nytt HK, og alt var i glitrende stand..

Ikke alltid at selvgjort er velgjort,men du får sjekka hovedkortet hvis de er seriøse da,som de fleste er da.

Lenke til kommentar

ÆæÆæÆæÆæ er en alarm som betyr at CPU eller chipsettet er for varmt. Gå inn i BIOS-en og sjekk når den er stilt inn på at alarmen skal gå (er på Health tror jeg). Installer Hmonitor og sjekk at temperaturen ikke er kritisk (du kan også sjekke det i BIOS-en). Sjekk temperaturen når du stress tester med Prime95 også. Temperaturen er det første man egentlig sjekker når en PC man har satt sammen starter.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Btw, Sasser viruset er piece of cake. Det er bare å stenge alle inkommende porter i XP firewallen, skrive "shutdown -a" i kjør hver gang den prøver å slå seg av, kjøre Norton's Sasser removal tool, og installere Microsoft's lsass patch (trodde alle visste at man bør ha installert ALLE sikkerhetsoppdateringene fra Windows Update).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...