Gå til innhold

Gigabyte K8NSNXP 250 STORE minneproblemer


Boralis

Anbefalte innlegg

[syting]

 

*Gremmes*

 

Jeg vurderer sterkt å sende tilbake MSI K8N kortet...hardware firewallen har gitt meg masse trøbbel og support fra MSI og nvidia virker håpløst...har lyst på et Gigabyte kort, men dette med RAMen bekymrer meg også.

 

Bytting av hk virker heller ikke som en morsom oppgave akkurat nå...

 

[/syting]

 

En ting jeg lurer på Snekker'n...med brikkene på 166, får du dem opp på 200 igjen med HT klokking eller er de låst på den hastigheten?

 

Siden det (nesten) er samme chip-settet, er det sannsynlig at jeg slipper Win reinstall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja du får dem opp ved å klokke cpu,men uansett blir dette feil , men setter du inn brikker som kortet takler så går de rett på 200 , om du har to brikker så kan du prøve å ta ut den ene og se hva som skjer.

Om jeg kjører med en ocz er den på 200,med 2 er de på 157 .

Lenke til kommentar
ja du får dem opp ved å klokke cpu,men uansett blir dette feil , men setter du inn brikker som kortet takler så går de rett på 200 , om du har to brikker så kan du prøve å ta ut den ene og se hva som skjer.

Om jeg kjører med en ocz er den på 200,med 2 er de på 157 .

Har du brikkene i slot 1 og 2?, jeg har de i slot 1 og 3 da de blir ganske varme.

Lenke til kommentar
[syting]

 

*Gremmes*

 

Jeg vurderer sterkt å sende tilbake MSI K8N kortet...hardware firewallen har gitt meg masse trøbbel og support fra MSI og nvidia virker håpløst...har lyst på et Gigabyte kort, men dette med RAMen bekymrer meg også.

 

Bytting av hk virker heller ikke som en morsom oppgave akkurat nå...

 

[/syting]

 

En ting jeg lurer på Snekker'n...med brikkene på 166, får du dem opp på 200 igjen med HT klokking eller er de låst på den hastigheten?

 

Siden det (nesten) er samme chip-settet, er det sannsynlig at jeg slipper Win reinstall?

Har akkurat samme kortet selv, og jeg har ikke hatt noe prob. med firewallen.. Hva er problemet da?

Lenke til kommentar

Hei dere ! Vi skal teste dette kortet på mandag på forskjellige frekvenser med forskjellig type minne slik at vi vet hva vi kan anbefale. Tror personlig at OCZ E.B. Platinum serien vil være det som er mest stabilt, skal være det i teorien og ifølge hva OCZ sier, men vi legger ut litt info om det her etter vi har testet det ut.

Lenke til kommentar
Har akkurat samme kortet selv, og jeg har ikke hatt noe prob. med firewallen.. Hva er problemet da?

Jeg får ikke endret settings. Den står bare og henger på "Applying settings", med to feilmeldinger under: "Error in ProfileCustom1Base Set : Invalid selection. Please choose a valid selection."

 

Nå funker den ikke lengre i Mozilla 1.7 og Explorer, får beskjed om at jeg har fått tildelt et invalid certificate, men "funker" i Mozilla Firebird 0.9. Sikkert noen browser settings jeg kan rote med.

 

"Funker" betyr at jeg kommer inn i interfacet, men kan ikke endre settings.

 

Har prøvd Forceware fra CDen, nyeste fra nvidia-siden samt 64-bit beta driveren (kun Ethernet driver + NAM).

 

Kan chip'en rett og slett være ødelagt?

Lenke til kommentar

Hm begynner virkelig å bli bekymret , nå har jeg prøvd kortet med OCZ , PMI og med Kingston , alle fungere perfekt med EN brikke setter du inn TO går den ned fra 200 til 157 ,9 mhz . Dette har jeg sjekket opp med å bruke CPUZ , Hva skal man gjøre med dette, begynner jo og bli værre en med VIA kort ,det må nevnes at 150 utgaven av dette kortet fungerer fint med de samme brikkene :hmm:

Lenke til kommentar

Finner ikke linken nå, men leste på et eller annet forum at K8NSNXP (og modellen under) ikke støttet to stk double sided på DDR400.... :nei:

 

Mener også at det sto at det var fiksbart med BIOS oppdatering, anmelderne har da vitterlig kjørt 2 stk 512 på DDR400? Og vel så det?

 

Etter å ha eid og returnert et MSI K8N Neo, samt lest hardware forums opp og ned, virker det som veldig få nforce3 250 eiere med 1st release BIOSer har klart å komme i nærheten av hva anmelderne fikk til....ikke imponert så langt... :hrm:

 

Får et VNF3-250 imorgen eller mandag, skal poste hva det syns om 2 stk 512 OCZ 3200 EL @DDR400....

Lenke til kommentar
Hm begynner virkelig å bli bekymret , nå har jeg prøvd kortet med OCZ , PMI og med Kingston , alle fungere perfekt med EN brikke setter du inn TO går den ned fra 200 til 157 ,9 mhz  . Dette har jeg sjekket opp med å bruke CPUZ , Hva skal man gjøre med dette, begynner jo og bli værre en med VIA kort ,det må nevnes at 150 utgaven av dette kortet fungerer fint med de samme brikkene  :hmm:

Du er i alle fall ikke alene: http://www.tomshardware.com/motherboard/20...modules-14.html

 

:thumbdown:

 

Det er vel et par eksempler der på kort som forbedrer seg en del med nyere BIOS, så det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Det funker fint det, selv om hk'et klokker litt lenger med 1minne brikke i.

Høres bra ut, selv om det er mange forskjellige erfaringer der ute.

 

Har du et selv? Hadde vært fornøyd med klokkingen hvis jeg droppet mem til 166 og deretter fikk den opp på 200 med HT/FBS/whatever. Lurer på om det var det kortet det foreløpig ikke gikk an å skru ned multiplier på.. :hmm:

 

Uansett, skal ikke være sutrete på stock speeds heller så lenge alt som står boksen faktisk gjør som det står på boksen....

Lenke til kommentar
Høres bra ut, selv om det er mange forskjellige erfaringer der ute.

 

Har du et selv? Hadde vært fornøyd med klokkingen hvis jeg droppet mem til 166 og deretter fikk den opp på 200 med HT/FBS/whatever. Lurer på om det var det kortet det foreløpig ikke gikk an å skru ned multiplier på.. :hmm:

 

Uansett, skal ikke være sutrete på stock speeds heller så lenge alt som står boksen faktisk gjør som det står på boksen....

Har har det selv.

Skal vi se.

Greier 2,3Ghz med minnet på 230Mhz.

Setter jeg minnet til 166, greier jeg 2,4ghz stabilt på 200Mhz på minnet.

Bruker jeg 1minne brikke, greier jeg 2,5Ghz stabilt med mitt Pc3200 minne på 250Mhz 2,5-3-3-6.

Eneste jeg savner er MP innstilinger i bios, men det kommer snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...