Gå til innhold

Mobilnostalgi: "Min første mobiltelefon"


Anbefalte innlegg

Hvilken mobil var din aller første? Og hvordan var det å bli mobileier for første gang?

 

Jeg startet min mobilkarriere med en Nokia 1610. (1996..?) Tror jeg betalte 99.- med ab.

Synes det var fantastiske greier. Gikk jo ikke i lomma da, men fikk fatt i en belteveske og vandret lettere skeiv omkring... :D

Litt nedtur var det jo at den bare kunne ta imot, ikke sende SMS... Først etterkommeren, 1611, fiksa det...

Men, fikk oppgradert programvaren, og da gikk det! :thumbup:

Kunne bare skrive store bokstaver...

 

Those were the days..! :D

Endret av talkaround
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en motorola micro tac 5200(94), som jeg arvet etter faren min. Første mobilen jeg kjøpte selv var en siemens s3+ med netcom abb(95)... He he fikk mitt første abbsom 15 åring og aldri hatt kontantkort før nåpga Talkmore (billig å ringe samt bra nummer) he he :roll:

Lenke til kommentar

Hadde en Bosch som var grønn og orange. Husker at jeg var imponert siden den hadde flere enn fem ringetoner å velge mellom. :love:

Tror den var ca like stor som 1,5 x Nokia 3210.

 

Den fikk forresten en trist skjebne når jeg greide å miste den oppi et spann med en blanding av maling og white-spirit. :hrm:

Lenke til kommentar
Første mobilen jeg hadde var 3210, var strålende fornøyd da, og det var liksom beste mobilen på markedet.. var stolt da.. :D

Hadde en Ericsson av noe slag, stor stygg og dårlig i bruk.. Kjøpte 3210 litt etter den kom ut, husker den var dødspopulær og snake eide ;) Har den forresten enda .. ( trur ikke det er samme mobilen, fordi den ødela pappa, men den jeg har og bruker er fra samme året.. Snart 3-4 år vell ?

Lenke til kommentar

Min aller første mobil var den grønne Siemens C25. Hadde Netcom Kontroll, det som nå er youngtalk. Syns det var ålreit å få mobil, men første mnd så skjønte jeg ikke helt åssen jeg skulle klare å få brukt opp alle de gratis mld som jeg fikk med kontroll, og de 200 i mnd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...