Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmelagd BiQuad..(prosjektet som tok helt av)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er PCB vanlig kopper?

PCB (Printed Circuit Board, =Kretskort) har et tynnt lag med vanlig kobber ja. Jeg vet ikke om laget er tykt nok til å få den ønskede effekten. Det må forresten også være en PCB som det ikke er etset mønster i også. Kretskort med mønster kan neppe brukes.

hvor kan man få tak i PCB?

Lenke til kommentar
Er PCB vanlig kopper?

PCB (Printed Circuit Board, =Kretskort) har et tynnt lag med vanlig kobber ja. Jeg vet ikke om laget er tykt nok til å få den ønskede effekten. Det må forresten også være en PCB som det ikke er etset mønster i også. Kretskort med mønster kan neppe brukes.

hvor kan man få tak i PCB?

Elfa selger. Du kan sikkert finne det i nærområdet også, f.eks hos sånne elektronikkforhandlere som selger komponenter. Slå opp på gule sider så finner du sikkert en liste du kan ringe og spørre.

Lenke til kommentar

ok har funnet N - plugg til HFX 1336 men skulle hatt den montert til platen på baksiden... slik som ArticOC... hvilken vil da passe med min N plugg som du kan finne her.

vil alle Disse passe:

link

link

eller bare noen eller kanskje bare en?

 

Tell me please...

 

[edit]Leif hadde sneket seg inn...

Endret av H2H
Lenke til kommentar
Hmm, hvis man har en sånn parabol og det der ... kan jeg dra til en kamerat som bor ca 300 - 400 m borti gata, da ? Må parabolen være perfekt stilt inn i retning mot huset jeg sitter i, og det samme med mottakern ? Det er masse hus imellom hvor vi bor og litt trær og sånt.

Mirkobølger er ikke spes gla i å gå gjennom vegger o.l

 

Men hvis begge har kraftige antenner skulle det være en mulighet for at det skulle gå, men helst hvis byggene som står i veien ikke har for mye betong i seg!

Lenke til kommentar

Hvordan holder Biquad/brillen seg oppe? lager du en støtte av en slags sort?

Hvor lodder du den til reflekor?

 

 

Edit: Lite tips til dem som leter etter kobber tråd...

Spørr en elektriker etter 2.5 kvadrats kabel med jord... jorden er uten skjerm i di fleste kablene... slipper du avisolere...

Endret av H2H
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

SHIT! Sko klemme SMA kontakten og N pluggen på kabelen i dag! Da jeg skulle koble dem på PCen ser jeg at begge er av en eller annen grunn HANNER!! ER det jeg som har bestillt feil eller er det Wlan kortet som er noget spesielt?

 

H2H

 

Edit: Leif

Endret av H2H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...