Gå til innhold

HP Compaq nx7010...?


Anbefalte innlegg

Nei, klarar søren ikkje å bestemme meg eg :blush::blush: ....men heldigvis begynner eg å sirkle inn litt og litt på kva type maskin eg ønsker meg... :thumbup:

 

Sånn saka er no, så står valget mellom Dell i8600 og HP Compaq 7010.

Eg likar godt utsjånaden og vekta (samt prisen) til HP Compaq`en, men kva med resten av maskina? Vil den duge til mitt bruk? (reknar med dei fleste her veit kva det er no :blush: , eller sjå andre innlegg frå meg... :yes: )

 

(har måtta gå ned i pris på maskin, då eg oppdaga at programvaren eg skal kjøpe er SVIN dyr...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt bruksområdet blir nok veldig bredt. Både spel, 3D, animasjon produksjon, Adobe programmer, vanleg tekstbehandling, DVD film, bildebehandling, webside produksjon osv.

HP Compaq NX 7010 burde duge bra til alt du skal bruke den til - med et lite forbehold når det gjelder spill. (Jeg tenker da ikke på spill type SIMS etc.) Dersom du spiller raske actionspill må du være forberedt på å gå ned på detaljer, kjøre lav oppløsning mm. (Pga. skjermkortet - et Mobility Radeon 9200.) Og når man skalerer ned oppløsningen på en LCD-skjerm, blir jo bildekvaliteten så som så...

Har forstått det slik at ATI mobility FireGL T2 er det beste (og dyraste?) kortet når det gjelder jobbing med t.d. tunge Adobe programmer.

Skjermkortet har ingenting å si når du jobber med Photoshop. Kvaliteteten på LCD-skjermen derimot... Dersom du er bekymret for hastighet o.l., teller det mer hvor mye minne du har, og hvor rask harddisk.

 

Dersom du er "entusiast-gamer" bør du se deg om etter et stort, tungt dråk på 4kg, som er utrustet med P4-prosessor, 15 el. 16" skjerm, og grafikkort a la Mobility Radeon 9600/9700, evt. noe liknende fra Nvidia, GeForce Go 5600/5700. Disse maskinene ligger rundt 17- 20 tusen. De har benevnelsen "desktop-erstattere", og er mer å regne som slepbare enn bærbare.

 

Men hvis du kan kompromisse litt mht. spill, er NX 7010 et gullvalg. Lav vekt, god batterikapasitet, lekkert design, GOD SKJERM, DVD-brenner. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skjermkortet har ingenting å si når du jobber med Photoshop.

 

Amount of video ram certainly has something to say :>

Joda, men den Radeon 9200 som maskinen er utstyrt med, har jo allerede 64MB RAM. Et Fire GL 2-kort hadde ikke gitt noen ytelsesøkning i Photoshop eller Illustrator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...