Gå til innhold

Sapphire x800pro hjelp


Anbefalte innlegg

ja, nå har jeg endelig et x800pro kort i hus og kjørte 3dmark01se etter å ha instalert Catalyst 4.6..

 

og jeg får 17000+ (som er mindre enn en med et 9800 kort)

 

jeg forventet mye mer og har funnet et par problemer som jeg ikke selv får fikset.

 

 

1. under skjerminstillinger -> advansed -> smartgart. så står "AGP hastighet" på off og "fast write" på off :|

 

2. under oppstart er det masse artifascts mellom post bildene.. ikke no artfacts i windows tho :)

 

se profil for pc-specs.

 

kan noen hjelpe meg !?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. under oppstart er det masse artifascts mellom post bildene.. ikke no artfacts i windows tho

 

Det er normalt at bildet flimrer i oppstarten helt til windows er inne..... ;)

Normalt ?

normalt for X800pro kortene da ?

oppleves artifacts hos meg begynner søken etter smuss på skjermkortet.

det skal veldig lite til for å få spenninger på avveie.

 

en annen ting å ta hensyn til er statisk elektrisitet.

du får fort noen 1000 volter i genseren og det er viktig å forholde seg mest mulig jordet til kabinettet når du tukler med skjermkort, hovedkort o.l.

 

Skjermkort er ikke kun laget for å brukes sammen med windows.

det skal være mulig å opperere i DOS programmer med hvilket som helst skjermkort uten å oppleve artifacts.

 

opplevde selv nettopp artifacts under oppstart.

enden på en lang vise er at hovedkortet har sakte men sikkert tatt fyken og har i morgen, liggende på posthuset og straks på hobbyrommet, et digg hovedkort fra chaintech :)

 

kom på en ting her..

det skjermkortet krever strøm...

har du digg PSU ?

En kjapp ressonering kan gi ideer om at skjemrkortet ditt sliter med å få nok mat under oppstart ettersom det er da PSUen h.h.v. arbeider mest

Lenke til kommentar

Vel du har jo bare en 350W PSU og det kan kjanskje er problemet! Vifta på GPU'en trekker noe strøm (husker ikke helt nøyaktig) og hvis den ikke får nok så kjøler den ikke så kraftig som den ville ha gjort med nok strøm!

 

 

Jeg mener at du kanskje burde prøve en bedre PSU! Kanskje kjøpe en ny eller få lånt en som er bedre enn 350W og sjekk om det blir bedre!

Lenke til kommentar
Vel du har jo bare en 350W PSU og det kan kjanskje er problemet! Vifta på GPU'en trekker noe strøm (husker ikke helt nøyaktig) og hvis den ikke får nok så kjøler den ikke så kraftig som den ville ha gjort med nok strøm!

 

 

Jeg mener at du kanskje burde prøve en bedre PSU! Kanskje kjøpe en ny eller få lånt en som er bedre enn 350W og sjekk om det blir bedre!

 

Viften på GPU'en trekker minimalt med strøm.

Det er derimot selve kortet som trekker mye strøm. (GPU, MINNE osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...