Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Med felgene på golfen min, ser den ikke så kul ut som den burde. Kule felger, men den ser ut som den er hevet. Så jeg tenker å senke den litt...

 

Alternativ 1: "Kapp fjærene" sier de hardeste rånerne. Går det bra? Det er en gammel bil, så det frister å gjøre det på denne billige måten. Om det funker da self

 

Alternativ 2: Senkesett. Hvor masse må jeg ut med for et billig senkesett?

Det er en gammel bil(85), så jeg gidder ikke legge ut alt for masse.

 

Bilen skal på hjulstilling snart, så jeg må gjøre det FØR den tid!

Takker for alle svar (unntatt de som påstår at senking er råning. Self er det det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skikkelig harde rånerene kjøper senkefjærer, for så og kappe dem:) 40mm jamex fjærer, og så kapper du 3 runder til av dem. så slenger du på noe feite 14" 225 felger eller noe sånt. stivt som f... blir det. ikke kjempedigg å kjøre med når det er telehiv, men det som teller er at det ser bra ut er det ikke? ;)

Lenke til kommentar

Kappe fjører går bra så lenge du har stive demparar. men det beste er senkefjører såklart. Skal du senke over 40mm må du ha korte demparar, går bra med vanlige når det er 30-40mm senking

 

 

Har foresten kappa(senka med gokjendt vinkelslipar) fjører og kyb gassdemparar på golf 2. synest det er bra kjøreegenskapar eg.

 

Er bra stivt og ligg bra på vegen.

Lenke til kommentar
Med felgene på golfen min, ser den ikke så kul ut som den burde. Kule felger, men den ser ut som den er hevet. Så jeg tenker å senke den litt...

 

Alternativ 1: "Kapp fjærene" sier de hardeste rånerne. Går det bra? Det er en gammel bil, så det frister å gjøre det på denne billige måten. Om det funker da self

 

Alternativ 2: Senkesett. Hvor masse må jeg ut med for et billig senkesett?

Det er en gammel bil(85), så jeg gidder ikke legge ut alt for masse.

 

Bilen skal på hjulstilling snart, så jeg må gjøre det FØR den tid!

Takker for alle svar (unntatt de som påstår at senking er råning. Self er det det)

Kappe fjærene = livsfarlig.

 

Fikk senkesett til min 86 golf for drøye 3500,-

 

Kan godt vær at du finner noe her... :thumbup:

 

Edit: Leste gjennom postene og fant ut at den var foreslått før...

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Senking opp til 40mm kan benytte org dempere. Skal du senke mer MÅ du ha korte dempere for å få det godkjent.

 

har hørt noe om at du kan miste lappen hvis du blir stoppet med kappede fjærer...

 

Ja det er kjekt å senke bilen FØR du skal inn og justere forstillingen for det må uansett gjøres etter du har senket den. Husk å få med målebrev der vinklene er skrevet inn :thumbup:

 

Kapping av fjærer er ikke å anbefale. Det er kanskje ok å kjøre bortover en flat vei, men når det begynner å humpe litt har ikke bilen den karakteristikken den skal ha og du har en mye større sjanse for å miste veigrepet.

 

For å få det godkjent må du altså ha:

- TÜV-godkjent senkesett

- papir på justert forstilling

 

Har selv senket bilen min (Opel Vectra) og er fornøyd med det. Bilen ligger MYE MYE bedre i svinger, samt at den ser utrolig mye tøffere ut :cool:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Med felgene på golfen min, ser den ikke så kul ut som den burde. Kule felger, men den ser ut som den er hevet. Så jeg tenker å senke den litt...

 

Alternativ 1: "Kapp fjærene" sier de hardeste rånerne. Går det bra? Det er en gammel bil, så det frister å gjøre det på denne billige måten. Om det funker da self

 

Alternativ 2: Senkesett. Hvor masse må jeg ut med for et billig senkesett?

Det er en gammel bil(85), så jeg gidder ikke legge ut alt for masse.

 

Bilen skal på hjulstilling snart, så jeg må gjøre det FØR den tid!

Takker for alle svar (unntatt de som påstår at senking er råning. Self er det det)

senkesett til golf 2 koster 999 u dempere m dempere koster det ca 2599 -3599 men da snakker vi kvalitet da :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...